Det svære ved DDV...
Fra : Claus Lassen

Dato : 15-01-03 13:17

er at klemme 600 gram grøntsager ned hver dag. Det var meget nemmere med en
burger med salat, som i gamle dage......(eller en pizza sandwich)

Grøntsags forslag modtages gerne...

På forhånd tak.

Claus Lassen

Fra : Camilla Maria Anders~

Dato : 15-01-03 15:39

"Claus Lassen" <tubeaudio@vip.cybercity.dk> wrote in message
> er at klemme 600 gram grøntsager ned hver dag. Det var meget nemmere med
en
> burger med salat, som i gamle dage......(eller en pizza sandwich)
>
> Grøntsags forslag modtages gerne...

Tomater i alle afskygninger er gode - de vejer nemlig godt til
men hvordan man kan gøre dem spændende ved jeg ikke rigtigt, ud over at
spise dem rå, eller at smide dem på en varm pande og "stege" dem

mvh.
Camilla

Fra : Rasmussen

Dato : 15-01-03 19:36

Hej Claus

Jeg synes bestemt også det er svært med alle de grøntsager.
jeg har lavet en masse suppe, det er lidt nemmere og hurtigere at få ned.

Nu læser jeg til min gru, at mange af dem som taber sig på ddv pricipperne
tager lynhurtigt på igen hvis de holder op med "kuren"
Det lyder ikke rart. Jeg har ikke lyst til at leve på denne måde resten af
mit liv..

Hilsen Birgit

--
Da jeg er træt af spam, bliver du nødt til at fjerne tallet 5 fra min
adresse.

Fra : pizzaman

Dato : 15-01-03 22:23

Det kommer nu an på, om de bomber sig selv med kulhydrater og fedt efter
deres DDV-tid, vil jeg nu gætte.

Fra : Ninett Green

Dato : 16-01-03 08:40

> [...]
> tager lynhurtigt på igen hvis de holder op med "kuren"
> Det lyder ikke rart. Jeg har ikke lyst til at leve på denne måde resten af

Desværre er det rigtigt for en del ddv medlemmer at overvægten ryger på
igen, når kuren standses, og du har ret i at ikke mange kan holde ud at leve
efter så stramme regler resten af livet.

Heldigvis finder medlemmerne så frem til WW, f.eks. har jeg bare på det ene
hold 13 deltagere, der kommer direkte fra ddv, fordi de ikke kunne klare
alle de grøntsager og havde brug for et program, der former sig efter deres
liv og ikke omvendt.

Hos WW kan du spise, hvad du vil og alligevel gå ned i vægt, så simpelt er
det.

Kærligst Ninett

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 16-01-03 11:08

[Ninett Green | Thu, 16 Jan 2003 08:40:18 +0100]

> [...]
>efter så stramme regler resten af livet.
>
>Heldigvis finder medlemmerne så frem til WW

Om det er "heldigvis" er ikke til at sige...

I England er en gruppe af tidligere folk på WW ved at forberede en
større sag mod Vægtvogterne/WeightWatchers, med reference til at kuren
kun virker delvist og at folk tager voldsomt på i vægt bagefter.

http://abcnews.go.com/sections/business/DailyNews/suingweightwatchers_030109.html

>Hos WW kan du spise, hvad du vil og alligevel gå ned i vægt, så simpelt er
>det.

Sikke noget sludder :)

Best regards,
Rene' (Denmark)
www.rene.hjorth.com & www.lowcarb.dk

Fra : Sune

Dato : 18-01-03 00:45

"Rene' Hjorth" <rhjorth@spamcop.net> skrev i en meddelelse
> [Ninett Green | Thu, 16 Jan 2003 08:40:18 +0100]

[klip]

> Sikke noget sludder :)

Arh, helt forkert er det nu ikke. Man skal bare læse det som "lige hvad
jeg vil" og ikke som "lige så meget som jeg vil".

Men selvfølgelig hvis man spiser "lige hvad man vil", ja så bliver det
ikke til så meget

Men vi har da stadig de aftner hvor konen og jeg lige skal hygge os med
et par Irish Coffee, eller som forleden hvor jeg altså lige var nødsaget
til at få et stykke med carambert helt uden for planen Og den slags
stunder er der masser af.

Hele sommerferien ( 1 ½ måned ) fik den ikke for lidt med McDonald,
SoftIce, grillpølser og andet usundt. I børnenes efterårsferie kørte den
igen med biografture med top på de lune popcorn, lidt guf og alt det
gode

Vi følger ikke WW-programmet stramt, men det er da alligevel blevet til
15 Kg på 3/4 år. Det er jeg da udemærket tilfreds med, og jeg falder
IKKE ilbage til det gamle mønster igen.

Det skal dog retfærdigvis siges, at jeg dyrker en del motion nu, men det
er nu først efter at de 12 kg var smidt for tre måneder siden.

Men jeg er lidt imod denne her religionskrig, som jeg fornemmer her i
gruppen. Jeg foretrækker at sige, at jeg synes WW er godt, fordi jeg har
haft success med det. Måske havde jeg haft lige så stor success med det
hos DDV - valget af WW var en tilfældighed, som jeg dog ikke har
fortrudt.

vh Sune
(som mangler 12-15 kg endnu)

Fra : Gitte Larsen

Dato : 16-01-03 12:17

"Ninett Green" skrev :

> Desværre er det rigtigt for en del ddv medlemmer
at overvægten ryger på igen, når kuren standses,

Det er jo sådan, at hvis man vender tilbage til de kostvaner der var medvirkende til at man blev overvægtig - så tager man med stor sansynlighed på igen !!

Det kan vel næppe undre dig?

>og du har ret i at ikke mange kan holde ud at leve
efter så stramme regler resten af livet.

Hvorfor ikke?
Når man er nede i vægt, kan man da også godt tillade sig at spise lidt ekstra, af de ellers "forbudte ting"

Det er da ikke anderledes for DDV eller WW medlemmer.

Det handler stadig om at holde kalorieindtaget under det daglige forbrug - når man vil tabe sig.

Bagefter kan man putte flere kalorier på, og det er da også det vi gør hos DDV.

> Heldigvis finder medlemmerne så frem til WW,

??

>f.eks. har jeg bare på det ene hold 13 deltagere, der kommer direkte fra ddv

Søde Ninett, du skulle bare vide hvor mange medlemmer jeg har fået på mine hold, som har gået hos dig, og på andre WW klasser..........

De tabte sig nemlig ikke !

Men sådan vil det altid være.
En måde passer til nogen, andre måder passer til andre...

Det handler vel mere om at finde den måde der passer til ens liv.

Nogen vil gerne have et hurtigt vægttab, og er derfor parat til at undvære nogle ting, for at opnå målet på kortest mulig tid.

Andre vil måske ikke undvære de ting de plejer, og må så acceptere at vægttabet går langsommere.

> Hos WW kan du spise, hvad du vil og alligevel gå ned i vægt, så simpelt er det.

Det lyder jo meget godt, men sandheden er jo, at så er der jo ikke plads til så mange andre ting, vel?

Der er jo max. point pr. dag, ikke?

At De Danske Vægtkonsulenters kostprogram virker er der ingen tvivl om.....
I år 2002 blev vores samlede vægttab på 341 ton og 59 kilo!

Hvor meget tabte de hos WW?

De bedste hilsner

Gitte Larsen
De Danske Vægtkonsulenter
www.vaegtkonsulenterne.dk
http://home1.stofanet.dk/gitte-larsen/

Fra : Rasmussen

Dato : 16-01-03 16:21

"Gitte Larsen" <gitte-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
"Ninett Green" skrev :

> [...]

Det er jo sådan, at hvis man vender tilbage til de kostvaner der var
medvirkende til at man blev overvægtig - så tager man med stor sansynlighed
Det kan vel næppe undre dig? og du har ret i at ikke mange kan holde ud at
leve efter så stramme regler resten af livet.

Jeg har hele mit voksenliv ikke sagt nej tak til noget som helst. med det
resultat at jeg på 20 år har taget 20 kilo på.

Hvis jeg taber mig med WW eller DDV på 6 mdr... og så begynder at spise
ganske som før, så er jeg ikke 20 år om at tage det på igen, men måske 5 -6
måneder.. HVORFOR

Hilsen Birgit

Fra : Carsten Riis

Dato : 28-01-03 09:52

Rasmussen wrote:

> Det kan vel næppe undre dig? og du har ret i at ikke mange kan holde ud at
> leve efter så stramme regler resten af livet.

Når man er kommet ned i vægt (nået sin idealvægt), så bliver der slækket
en del på det du kalder stramme regler.

Der bør stadig vejes, spises sundt, bruge gode råvarer og de andre ting
man kender fra slankeprocessen.
Derudover får man mulighed for, at bruge en vis mængde ekstra kalorier
som kan bruges på hvad som helst.

> Jeg har hele mit voksenliv ikke sagt nej tak til noget som helst. med det
> resultat at jeg på 20 år har taget 20 kilo på.

Har du i løbet af de tyve år været på kure, fået børn, skiftende arbejde
(fra fysisk til stillesiddende og vice versa) og andre store
omvæltninger?

> Hvis jeg taber mig med WW eller DDV på 6 mdr... og så begynder at spise
> ganske som før, så er jeg ikke 20 år om at tage det på igen, men måske 5 -6
> måneder.. HVORFOR

Et muligt svar: Kroppens fedtceller er simpelthen klar til at modtage
"før kosten" og kroppen bliver ligesom indstillet på "hungersnød" og
tager simpelthen alle de kalorier som den kan komme i nærheden af. For
det kan jo være, at du igen vælger at gå på en lavkalorie-kost.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : Pia J

Dato : 28-01-03 10:04

> [...]
> tager simpelthen alle de kalorier som den kan komme i nærheden af. For
> det kan jo være, at du igen vælger at gå på en lavkalorie-kost.

Jeg hørte et eller andet i tv sidste år omkring fedtceller. Når man tager
på, danner man flere fedtceller. Men når man taber sig, skrumper man dem
kun, de forsvinder ikke. De fedtceller man allerede har, har endnu nemmere
ved at vokse sig større end det er at danne nye (og det ved de fleste vist
herinde, hvor nemt det er) - ergo har man først været tyk, så har man
simpelthen en masse fedtceller at holde i ave resten af livet. Jo flere
gange man går på kur og taber sig med efterfølgende vægtstigning, desto
større procentdel af ens kropsmasse er (sultne) fedtceller.

Det er mao nødvendigt med en livsstilsændring, hvis man vil have varigt
vægttab, enten kost eller meget mere motion.

Ja, havde man bare vidst det som 45 kg 20-årig.... Så var der nok ikke
røget så mange marabou indenbords!

:Pia

Fra : Mette Nylander Sørup

Dato : 16-01-03 16:27

> [...]
> liv og ikke omvendt.
>
> Hos WW kan du spise, hvad du vil og alligevel gå ned i vægt, så simpelt er

Hej Ninett

Hmm.... i denne nyhedsgruppe er det ikke tilladt at reklamere for et
produkt. Jeg synes absolut du er på grænsen!

Mvh.
Mette Nylander Sørup (der forøvrigt er ddv-deltager hos Gitte.

Fra : Peter

Dato : 16-01-03 17:31

"Rasmussen" <flynderborg5@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tager lynhurtigt på igen hvis de holder op med "kuren"
> Det lyder ikke rart. Jeg har ikke lyst til at leve på denne måde resten af

Dyrk noget (mere) motion og fortsæt denne gode vane resten af dit liv!

Fra : Mai Espersen

Dato : 04-02-03 20:57

Hejsa

> [...]
> tager lynhurtigt på igen hvis de holder op med "kuren"
> Det lyder ikke rart. Jeg har ikke lyst til at leve på denne måde resten af

Jeg har været på ddv-kuren i lidt under et år og har tabt mig med stor
succes. I perioder har jeg holdt pause, hvor jeg har spist "normalt", men
stadig med min nye lærdom i baghovedet. Dvs at jeg har tænkt over ikke spise
for meget brød. pasta o.lign. I disse perioder har jeg ikke taget på. Jeg
ved ikke om dette kun er tilfældet for mig, men jeg tror ikke på man
lynhurtigt tager på igen så længe man har et fornuftigt forhold til hvad man
spiser. Og det synes jeg man får automatisk når man er på kuren. Det kan man
tage med sig gennem livet og så nyde man ikke længere behøver at veje og
måle alting...

Hilsen Maise

Fra : Kristine Gazel

Dato : 15-01-03 19:54

> [...]

en
> burger med salat, som i gamle dage......(eller en pizza sandwich)

Ja - men der er ikke rigtig nogen vej udenom ... evt. kan man gnave en
gulerod (75 - 100 gr.) mens man tilbereder maden, så man får gjort lidt kål
på grønsagerne på den måde.

> Grøntsags forslag modtages gerne...

Her er et par af mine yndlinge:

Nu du selv siger pizza, så bruger jeg nogle gange denne opskrift på
ddvpizza, som er at finde i bogen Ung og slank. Her som jeg bruger
opskriften:

1 pitabrød delt i to ( i alt 60 gr)
6 tsk. ketchup
50-100 gr. hakket tomat
200-250 gr. grønsager; fx tomat, rød peber, champignons
50 gr. revet mozarella (max. 45+) eller 150 gr. revet mager ost (max 20 +)
oregano, salt, peber.

Rør ketchup og hakket tomat sammen med en teske og fordel det over de de to
halve pitabrød. Herpå lægges div. grønsager i skiver. Derefter et lag ost og
endelig salt, peber og oregano. Bages v. 200 grader i ca. 15 minutter.

Det smager godt. Husk at krydse div. ekstafelter af for ketchuppen.

Et andet forslag er coleslaw:

100 gr. snittet hvidkål
100 gr. revet gulerod
100 gr. snittet peberfrugt (gerne gul eller rød)
125 gr. græsk yoghurt.
1-2 tsk sød
citron saft.

Citronsaft, sød og youghurt blandes sammen. heri vendes de snittede
grønsager. Det smager dejligt til kød.

Endelig grøn æggesalat:

200 gr. dampet, afkølet broccoli
30 gr. let mayonaise
2 hårdkogte æg
karry, salt, peber og karse

De afkølede, pillede hårdkogte æg deles på begge leder med en æggedeler og
blandes med karry, salt og peber, samt karse. Det afkølede broccoli blendes
eller moses sammen med mayonaisen, hvorefter æggeblandingen vendes i. Spises
m. 30 gr. brød og 1 tomat på 100 gr.

Flere opskrifter findes på http://opskrifter.heede.dk/opskrifter/

Mange venlige hilsner
--
Kristine Gazel - http://kristine.gazel.dk/
Bibliotekar DB; Stud. scient. bibl.

Fra : pizzaman

Dato : 16-01-03 23:43

Det måtte jo komme...en lille hurtig religionskrig mellem de 2 førende
bevægelser i dag i DK.

Personlig hælder jeg til den anskuelse, at nogle har det bedre med det ene
system end med andet, de er ikke nødvendigvis bedre eller værre.

Fra : Kristine Gazel

Dato : 16-01-03 23:50

"pizzaman" <nomail@thanks.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Personlig hælder jeg til den anskuelse, at nogle har det bedre med det ene
> system end med andet, de er ikke nødvendigvis bedre eller værre.

Personlig forstår jeg ikke hvorfor du skriver det som svar på mit indlæg,
der på ingen måde forherliger DDV fremfor andre systemer.

Fra : pizzaman

Dato : 18-01-03 00:52

Det var også en fejl, sorry.

Fra : Pia J

Dato : 20-01-03 12:38

> [...]
en
> burger med salat, som i gamle dage......(eller en pizza sandwich)

Her om vinteren kan du lave bagte rodfrugter til en bøf eller andet kød. FX
rødbede, gulerod og pastinak skæres i små tern og vendes i krydderier,
balsamico og en smule olie, i ovnen i et fad en times tid.

:Pia

Fra : Pia J

Dato : 20-01-03 12:48

Jeg glemte så at fortælle, at det jeg i øvrigt gør, er at tilføje 2-4 slags
grønsager til alle opskrifter jeg bruger. Synes jeg stadig ikke der er nok,
laver jeg salat eller råkost ved siden af. Har du prøvet fx små
blomkålsbuketter blandet med ananastern og fromage frais/kvarg?

Det virker indtil videre på min mand, foruden skift til cola light, han
taber 1 kg om ugen undtagen når han har fået kage, så står det stille. Og
det er uden motion, for det er han endnu for tung til. Men det er nok til at
holde ham motiveret og han er faktisk vild med den mad jeg er begyndt at
lave.

Selv er jeg desværre typen som SKAL svede mindst en time om dagen før det
giver noget, selv en citronsaftkur på 2 uger gav kun et vægttab på 2 kg!

:Pia

Fra : Carsten Riis

Dato : 26-01-03 17:37

Claus Lassen wrote:

> er at klemme 600 gram grøntsager ned hver dag. Det var meget nemmere med en
> burger med salat, som i gamle dage......(eller en pizza sandwich)
>
> Grøntsags forslag modtages gerne...

Du kan "skjule" grønsagerne i gryderetter, farsbrød og ovnretter.

Den med salat er ikke god. Salater tæller nemlig ikke nogen steder (og
nej, jeg snakker ikke om de færdigkøbte skinke-, kyllinge-, tun-, og
italienske salater).

Fra : Pia J

Dato : 27-01-03 19:01

"Carsten Riis" <cr@carben.dk> wrote in message

> Den med salat er ikke god. Salater tæller nemlig ikke nogen steder (og

Du mener salatblade? Ikke "retten" salat med alskens snittede grønsager?
Ellers kunne jeg nemlig godt tænke mig at vide, hvorfor de ikke tæller

:Pia

Fra : Carsten Riis

Dato : 27-01-03 23:48

Pia J wrote:

> "Carsten Riis" <cr@carben.dk> wrote in message

> Du mener salatblade? Ikke "retten" salat med alskens snittede grønsager?

jepper.

Du bør dog lige tænke over, at maven måske gør krumspring, når den skal
håndtere rå ingredienser i salaten.
Det kan være din mave har vænnet sig til at håndtere rå grønsager, men
det er altså ikke noget som man bør give sig i kast med fra den ene dag
til den anden. Det er ikke sjovt, når fordøjelses-systemet har sin egen
dagsorden.

> Ellers kunne jeg nemlig godt tænke mig at vide, hvorfor de ikke tæller

Det er alle de ingredienser som ender på -salat: hovedsalat, krussalat
mv.
som _ikke_ tæller med
(og nej, rejesalat, skinkesalat og alle de andre mayonnaise-salater er
ikke sådanne salater. De kan med fordel blandes selv med principperne i
behold)

Fra : Pia J

Dato : 28-01-03 09:16

> (og nej, rejesalat, skinkesalat og alle de andre mayonnaise-salater er
> ikke sådanne salater. De kan med fordel blandes selv med principperne i
> behold)

Ikke noget problem, jeg hader mayonaise... :) Men råkost, det er guf - og
når vi samtidig smider 3-5 slags grønt i den varme ret også, burde vi være
dækket ind.

:Pia

Fra : Mette Nylander Sørup

Dato : 28-01-03 10:04

> Du mener salatblade? Ikke "retten" salat med alskens snittede grønsager?
> Ellers kunne jeg nemlig godt tænke mig at vide, hvorfor de ikke tæller

Hej Pia

I følge DDVprincipperne er der enkelte grønsager, der ikke inkluderes i
mængden af grønsager - f.eks salat, radiser, asparges og agurk. Dette
skyldes, de alle indeholder store mængder vand og stort set ingen kalorier.
Disse før nævnte grønsager må spises i ubegrænset omfang. Nu vil du nok
indvende, at det er "smart" med grønsager, der er lig nul kalorier. I
princippet rigtigt, men selv under en effektiv kur, skal man jo indtage lidt
næring .

Mvh.
Mette