Problem Siemens SL45 T9 ordbog
Fra : kenneth sørensen

Dato : 15-01-03 13:00

Hej

Jeg har en SL45 hvor jeg ikke kan få T9 til at virke. jeg kan heller ikke
skrive æøå i en SMS.
T9 er slået til og den er sat op til dansk sprog.
Er der en der kan hjælpe mig??

Mvh Kenneth Sørensen

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 16-01-03 00:44

"kenneth sørensen" <sp14@mail.dk> wrote in message
> Hej
>
> Jeg har en SL45 hvor jeg ikke kan få T9 til at virke. jeg kan heller ikke
> skrive æøå i en SMS.

Har du indstillet T9 sprog til dansk også? Det gøres under et seperat
menupunkt. Mener det er under Beskeder -> Besked indstillinger -> SMS -> T9
Sprog eller noget i den stil.

Ellers er der nok ikke andet at gøre end at gå ned i BlueTel eller EMTS og
få lagt (den rigtige) danske software i din telefon. Skriv gerne til mig,
hvis du vil have dette uddybet.

mvh Kasper Grevsen / Unlock Århus
www.unlock.dot.nu med garanti :)

PS: Min emailadresse skal lige ændres en smule

---

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 16-01-03 02:26

"kenneth sørensen" <sp14@mail.dk> wrote in message
> Hej
>
> Jeg har en SL45 hvor jeg ikke kan få T9 til at virke. jeg kan heller ikke
> skrive æøå i en SMS.

Bare lige et spørgsmål.

Du ved godt at når du f.eks. skal skrive "grønnne løg" skal du taste gronne
log ikke

Altså

æ = a
ø = o
å = a

Misforstå mig ikke. Bare e t forslag. Måske bruger du forkerte tegn.
OVerstående er ihvertfald gældende på en Nokia og jeg tror også det er den
måde man gør det på
på en siemens.

grøn = gron
rød = rod
båd = bad
æble = able

o.s.v

Steven.

--
Fjern 1977 fra mailadresse hvis du vil sende mail til mig
Remove 1977 from the mailadress if you wish to send me mail directly.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-01-03 08:38

"Steven Nybo Andersen" <steven1977@privat.dk> wrote in message

> [...]
>
> Misforstå mig ikke. Bare e t forslag. Måske bruger du forkerte tegn.
> OVerstående er ihvertfald gældende på en Nokia og jeg tror også det er den

Ja, og hvis man på en 3310 vil skrive "du" tror den at man vil skrive "et",
så man bliver nødt til slå ordbogen fra (jeg kender i hvert fald ikke til
andre måder).

--
mvh/rg. From The Sum of all Fears:
Christian [In a Nuclear Arms depot in Russia, during an inspection]

Fra : JMo.

Dato : 16-01-03 18:24

"Christian B. Andresen" <mailto:username@domain.country> wrote in

> Ja, og hvis man på en 3310 vil skrive "du" tror den at man vil skrive
> "et", så man bliver nødt til slå ordbogen fra (jeg kender i hvert fald
> ikke til andre måder).

Hvis ordbogen har flere forslag (som i dette tilfælde) skal du trykke på *
for at se det næste.

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 16-01-03 23:22

> Hvis ordbogen har flere forslag (som i dette tilfælde) skal du trykke på *
> for at se det næste.

Mener også man kan bruge en af piletasterne som på Siemens. Det er lidt
hurtigere for nogle.

--
mvh Kasper

---

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 17-01-03 04:44

"Kasper Vibe Grevsen" <kaspervg@mail1.NOCAPSstofanet.dENMARk> wrote in
message news:b07ba7$jch$1@sunsite.dk...

> Mener også man kan bruge en af piletasterne som på Siemens. Det er lidt
> hurtigere for nogle.

Nej piletasterne flytter corsoren rundt i teksten. DEn kan IKKE bruges til
at slå ord op.
Så skal du trykke på valg / matcher så kan du se alle ordene den foreslår og
bladre i dem med pilene men så er
tidsbesparrelsen vist forduftet skulle jeg mene. Jeg gjorde det selv i
starten indtil jeg opdagede at man kunne bruge *
og det tager længere tid at fine matcher i menuen end at finde ordet med *

Steven.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-01-03 09:55

"JMo." <ns_sf008@mohr.cx> wrote in message
> "Christian B. Andresen" <mailto:username@domain.country> wrote in

> Hvis ordbogen har flere forslag (som i dette tilfælde) skal du trykke på *
> for at se det næste.

Mange tak, det kunne være jeg skulle læse min manual lidt bedre

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 18-01-03 06:27

"Christian B. Andresen" <mailto:username@domain.country> wrote in message

> Mange tak, det kunne være jeg skulle læse min manual lidt bedre

Hehe Ja. RTFM (Read The Fucking / Fine Manual)

ROTFL

Steven

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 17-01-03 04:41

> [...]
"et",
> så man bliver nødt til slå ordbogen fra (jeg kender i hvert fald ikke til

Hvis du vil skrive DU på en 3310 skriver du som du plejer så den skriver ET.
Så trykker du bare * indtil at der står DU i displayet.

Det samme gælder med alle andre ord. Du bliver bare ved at trykke * inddtil
ordet som du vil skrive står
i displayet. Hvis ikke telefonen har ordet i ordbogen vil der komme et
spørgsmålstegn til sidst
knappen under displayet skifter til STAVE og hvis du trykker på den kommer
du ind og kan stave det ord du vil skrive.
Tryk ok / indsæt. Telefonen sætter så ordet ind i din besked og lagre det i
ordbogen så du ikke behøver at stave det mere.
Næste gang du skriver ordet dukker det op med det samme eller når du har
trykket * et par gange.

Steven.