MacWorkshop 1. februar + MacParty!
Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 15-01-03 12:59

Hej alle Mac(party)-folk. =)

Jeg er blevet kontaktet af MacBruger ang. deres workshop 1. februar.

Vi er blevet inviteret til at komme og sørge for en spille-gruppe. Det
synes jeg vi skal tage imod, og jeg vil ihvertfald være på stedet.

Derfor vil jeg opfordre alle der kan til at komme lørdag d. 1 februar på
Gammelgaard i Herlev, til en god MacWorkshop/MacParty "ekskursion".

Nærmere detaljer om arrangementet er at finde på http://www.macbruger.dk

Mht. det praktiske, medbringer jeg et 10/100 switch, så der kan rå-games
=)

Sørg selv for egne fornødenheder - strømfordelerbokse, forlængerkabler,
netværkskabler osv.

VEL MØDT!

mvh Peter Perlsø
MacParty

--
regards, Peter - +45 5192 3981
http://titancity.com/about.html

Fra : Martin Petersen

Dato : 15-01-03 13:59

Din energi og hjælpsomhed som mac-bruger sætter jeg stor pris på. Men er
dk.edb.mac det rette sted at lufte sit sorte flag?
Der er jo grupper hvor man diskuterer politik ...
v.h
MartinP

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 15-01-03 14:38

Martin Petersen <martinmarius@petersen.mail.dk> wrote:

> [...]
> dk.edb.mac det rette sted at lufte sit sorte flag?
> Der er jo grupper hvor man diskuterer politik ...

Martin

Jeg deler heller ikke Peters synspunkter politisk, men han er en flink
fyr, så kom og deltag i workshoppen og tag så en sludder med ham om
politik.

Personligt er jeg ligeglad med hvad folk bruger som x-face.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Martin Petersen

Dato : 15-01-03 14:49

> Personligt er jeg ligeglad med hvad folk bruger som x-face.

Jeg synes dette i høj grad er på kanten. Og hvis man nu tilfældigvis var
muslim og brugte MacSoup, (der er sikkert ikke mange, men alligevel ...)
ville man ikke føle sig speciel velkommen her i gruppen. For nu at sige
det mildt. Så jeg synes at du sku' fjerne det "face", Peter. Det er vel
kun "suppebrugere" der kan se det (?), men det svarer til at man i sin
signatur skrev at en eller anden gruppe mennesker skulle forbydes - det
er simpelt hen for træls at se på.
Martin

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 15-01-03 15:44

martinmarius@petersen.mail.dk (Martin Petersen) writes:

> [...]
> var muslim og brugte MacSoup, (der er sikkert ikke mange, men
> alligevel ...) ville man ikke føle sig speciel velkommen her i

Man kan også godt se det, hvis man er vendelbo og bruger Xemacs
(hvilket jeg normalt ikke gør). Det er med andre ord et x-face.

-j

--
Janus Sandsgaard
http://janus.dk

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 15-01-03 15:03

martinmarius@petersen.mail.dk (Martin Petersen) writes:

> Din energi og hjælpsomhed som mac-bruger sætter jeg stor pris på. Men er
> dk.edb.mac det rette sted at lufte sit sorte flag?

Hvad forestiller det?

-j

--
Janus Sandsgaard
http://janus.dk

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 15-01-03 15:13

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> Hvad forestiller det?

Et sort flag med en halvmåne og en rød streg over = nej tak til islam.

Peter har vist et lidt anstrengt forhold til muslimer mere er der ikke i
det end det.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 15-01-03 15:25

> Et sort flag med en halvmåne og en rød streg over = nej tak til islam.

Det er nu det tyrkiske flag, sat ind i et forbudsskilt.

> Peter har vist et lidt anstrengt forhold til muslimer mere er der ikke i
> det end det.

Eller tyrkerduer

--
Preben Bødker Nielsen
preben@ravnekrogen.dk

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 15-01-03 15:45

jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) writes:

> Et sort flag med en halvmåne og en rød streg over = nej tak til
> islam.

Fy for satan!
Det skraber sgu bunden! :-|

-j

--
Janus Sandsgaard
http://janus.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 15-01-03 15:53

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> Fy for satan!
> Det skraber sgu bunden! :-|
>
> -j

Hmmm....Er der nogen, der har overvejet at lade Peter komme til orde?
Eventuelt vente med den videre diskussion, til Peter havde haft en
chance for at læse dette her?
Blot min ringe mening
Hej fra en kosmopolit......
--
Hverken enten eller, blot både og....(ML)
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst...(ML)

Fra : Peter Kiil

Dato : 15-01-03 18:05

in article 1fou3zv.1fvytn9nl91syN%mortenlind@mac.com, Morten Lind at
mortenlind@mac.com wrote on 15/01/03 15:52:

> Hmmm....Er der nogen, der har overvejet at lade Peter komme til orde?
> Eventuelt vente med den videre diskussion, til Peter havde haft en
> chance for at læse dette her?

Han skal nok tage ordet. Det her ligner en gentagelse af tidligere forløb:
Forsvindingsnummer. Comeback under falsk navn. Skift til rigtigt navn.
Tilføjelse af racistisk signatur/x-face. Skænderi om signatur/x-face.
Tilsvining og chikane af opponenter. Forsvindingsnummer. Gentag en 2-3 gange
om året.

--
/peter

The best things in life are postage paid, batteries included,
guaranteed forever and tax-free.

Fra : Christian Bech

Dato : 15-01-03 22:21

Peter Kiil <spam@kiil.net> skrev:

> [...]
>Tilsvining og chikane af opponenter. Forsvindingsnummer. Gentag en 2-3 gange

Det er faktisk enormt sørgeligt for Peter kunne være en respekteret og
meget vidende deltager i gruppen, men hver gang vi er inde i uge to af
et af hans comebacks håber jeg at han snart tager en pause igen.
--
Christian

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 15-01-03 20:00

mortenlind@mac.com (Morten Lind) writes:

> Hmmm....Er der nogen, der har overvejet at lade Peter komme til
> orde? Eventuelt vente med den videre diskussion, til Peter havde
> haft en chance for at læse dette her? Blot min ringe mening

Sympatisk.

Lad mig for en god ordens skyld tilføje, at jeg yderst sjændent siger
"fy for satan!" (og den slags) til folk - men at det selvfølgelig
afhænger af niveauet af de signaler der kommer fra omverdenen. I det
konkrete tilfælde ("forbudt"-x-face'et) synes jeg imidlertid at der er
tale om en temmelig ubehagelig ytring, som jeg straks giver igen på.

Jeg ville melde anderledes nuanceret ud, hvis det eksempelvis var i
forbindelse med en diskussion af Windows' stabilitet (for nu at tage
et eksempel)

-j

--
Janus Sandsgaard
http://janus.dk

Fra : Jesper

Dato : 15-01-03 17:24

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> Fy for satan!
> Det skraber sgu bunden! :-|
>
> -j

ja tænk at nogen kan forfalde til at bruge Gnus, når man har MacSOUP?
--
Jesper myem@il -> lustmagnet {at} sexmagnet [dot] com
The sermon this morning: "Jesus Walks on the Water."

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 15-01-03 17:45

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> writes:

> Hvad forestiller det?

Kopier-klistre og sæt ind på:
http://www.dairiki.org/xface/

--
Thomas Bjorn Andersen - tbamacnewssNOSPAM200211@gen-v.net - ICQ:11413721
Al email sendt til denne adresse kan blive offentligtgjort.

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 15-01-03 15:27

martinmarius@petersen.mail.dk writes:
> [...]
>dk.edb.mac det rette sted at lufte sit sorte flag?
>Der er jo grupper hvor man diskuterer politik ...

Nu må du da holde op. Hvem bliver irriteret over at høre om et
macarrangement.???

Så tænk på hvor meget OT der foregår her. Dette emne er da i det mindste
relevant.

Hilsen Hanne

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 15-01-03 15:37

Hanne Hertzog <hanne@enterpol.dk> wrote:

> Nu må du da holde op. Hvem bliver irriteret over at høre om et
> macarrangement.???

Kære Hanne.
Det er ikke annonceringen Martin P har noget i mod, men derimod Peter
Perlsøs brug af et racistisk symbol i sin header.
Du kan sikkert ikke se symbolet, da du ikke anvender MacSOUP.

--
Preben Bødker Nielsen
preben@ravnekrogen.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 15-01-03 18:40

Preben Bødker Nielsen <spam-01@tdcadsl.dk> wrote:

> Det er ikke annonceringen Martin P har noget i mod, men derimod Peter
> Perlsøs brug af et racistisk symbol i sin header.

Racistisk er det nu ikke. Men nok antiislamisk.
--
Cand.scient. Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, 3. tv.

Fra : Martin Petersen

Dato : 15-01-03 15:44

Hanne Hertzog <hanne@enterpol.dk> wrote:

> Nu må du da holde op. Hvem bliver irriteret over at høre om et
> macarrangement.???

Jeg tænkte ikke lige over at det vist kun er mac-soup-brugere der kan se
det, men han har et tyrkisk flag eller noget i den retning, monteret med
en "parkering forbudt"-skråstreg ned igennem. Jeg ville ikke føle mig
specielt velkommen som tyrkisk/muslimsk bruger af denne gruppe hvis jeg
så at den slags "bare var der", som en del af udsmykningen i vores lille
univers.

Macarrangementet er fint nok!

Martin

Fra : Per Madsen

Dato : 15-01-03 15:47

> [...]

> macarrangement.???
>
> Så tænk på hvor meget OT der foregår her. Dette emne er da i det mindste

Jeg tror Martin henviser til Peter's signatur: http://haxor.dk/islamnyt/
,- man kunne jo prøve at bytte islam ud med jøde, og høre hvordan det
klinger...meget trist....
--
Per Madsen
www.ecotox.dk

Fra : Per Madsen

Dato : 15-01-03 16:32

Per Madsen <permandREMOVE@cool.dk> wrote:

> Jeg tror Martin henviser til Peter's signatur: http://haxor.dk/islamnyt/
> ,- man kunne jo prøve at bytte islam ud med jøde, og høre hvordan det
> klinger...meget trist....

Havde overset headeren... den er også meget trist
--
Per Madsen
www.ecotox.dk

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 15-01-03 17:12

permandREMOVE@cool.dk writes:

>Jeg tror Martin henviser til Peter's signatur: http://haxor.dk/islamnyt/
>,- man kunne jo prøve at bytte islam ud med jøde, og høre hvordan det
> [...]
Ja, det har du ret i. Nu kan jeg ikke se de face da jeg logger på ad anden
vej. Og det jeg reagerede på det var at nogen synes det var OT at gøre
opmærksom på et Mac arangement.

Jeg kender Peter særdeles godt igennem mange år. Jeg synes at han er en
flink und mand, som jeg vældig godt kan lide. Men jeg synes det er synd at
han er så ensidig i sin politik. Man må bare håbe at han vokser sig fra
det. Han skaffer sig unødigt fjender.

bedste ønsker og bedste hilsen Hanne

Fra : Per Madsen

Dato : 15-01-03 17:24

Hanne Hertzog <hanne@enterpol.dk> wrote:

>Man må bare håbe at han vokser sig fra
> det.

Ja, det må vi da i allerhøjeste grad håbe!

> bedste ønsker og bedste hilsen Hanne

I lige måde
--
Per Madsen
www.ecotox.dk

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 16-01-03 20:30

Hanne Hertzog wrote:

> [...]
> han er så ensidig i sin politik. Man må bare håbe at han vokser sig fra

Nu må i holde op ! hvad er der i vejen med at tage et standpunkt ?
I modsætning til flere andre af debatørene på dk.edb.mac har Peter et
standpunkt, at det så ikke er alle der er enige gør da ikke manden
utroværdig eller mindre saglig i Mac samenhæng.

Prøv lige at tjek hvem det var der begyndte denne tråd, Peter. Hvor
efter det kørte fulstændig af sporet. I tillægger ham motiver som i ikke
har skyggen af chance for at dokumentere.(hvem siger at han ønsker at
debatere sin politiske holdninger her)

Hvis man ikke har ret til at ytre sig på sin hjemmeside eller andre
steder, omkrig hvilken politik man sympatisere med så vær venlig at
henvise til et link hvor jeg kan læse dette.

Det vil blive en fattig verden den dag man kun måtte have de "rigtige"
meninger (læs:jeres) I forsvarre på den ene side retten til at være
anderledes samtidig med at i kritisere andre for at være det ???????

Såfrem det er linien i dette forum, ønsker jeg ikke at deltage.

--

Med et ønske om at respektere andres meninger.

Henrik Lindskou

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 16-01-03 20:37

http://www.cfje.dk/cfje/Lovbasen.nsf/ID/LB01542346?OpenDocument

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 16-01-03 22:13

Thomas Bjorn Andersen wrote:

> http://www.cfje.dk/cfje/Lovbasen.nsf/ID/LB01542346?OpenDocument

Ja tak der står at det er forbudt at true forhåne eller nedværdige folk,
ikke at det er forbudt at have antisynpati eller for den sags skyld at
debatere de forskelige grupper der nævnes. At Peter har Pro-islamiske
links på sin side gør vel ikke nogen forskel for dig.

Som skrevet så var det efter min overbevisning ikke Peter der begyndte
denne debat. Jeg er bare træt af al den politiske korekthed, ikke noget
med at have en anden mening u-anset hvilken !

Der er en gang imellem ting der støder mig, men det får da ikke mig til
at fare frem som en trold af en æske hver gang. prøv nu lige at lade
andre have deres meninger og X-faces i fred, put dem i jeres killfilter
hvis i ikke kan tåle et eller andet ved dem, istedet for at overfuse
dem. Hvad gør i når i møder folk i den virklige verden, jeg undgår de
mennesker jeg ikke bryder mig, om istedet for at overfalde dem hvergang
de har en anden mening end undertegnede.

Det virker som om der er nogle i dette forum der ikke har tolerence over
for andre end de som deler deres meninger, at alle som ikke vil det
samme som dem er uvelkomne her i gruppen. det er jo netop det Peter
beskyldes for!

Er alle der kritisere Microsoft, Pentium, Bill Gates, eller andet da
ikke velkomne her ? eller er der et panel der skal godkende de signature
og X-faces der bruges.

Lad dog manden være i fred, han gør vel ingen skade. Der har i tidensløb
været utalige diskutioner her i gruppen som var mere nedsættende end det
X-face i beskriver her, hvad med de stakler der var for Microsoft og
der for blev sablet ned. Det er eftr min mening det der gør det til et
spændende forum, at der er plads til alle her uanset alder, hudfarve,
vægt, religion eller tilhørsforhold.

--

Mvh.

Henrik Lindskou

Der ikke har nogen i sit killfilte !

Fra : Michael Holm

Dato : 16-01-03 22:36

Henrik Lindskou <sydjyderfjern@worldonline.dk> wrote:

> [...]
> debatere de forskelige grupper der nævnes. At Peter har Pro-islamiske
> links på sin side gør vel ikke nogen forskel for dig.

det jeg tror en del af os reagere på er ikke Peters hjemmeside, fred
være med den, men Martin har skrevet det helt rigitgt lige før i et
andet indlæg:
citat:
Men hvis det bliver alment accepteret at selv en troværdig mac-mand i
forbindelse med diskussion af computeremner sådan "tilfældigt" på alle
sine indlæg kan anbringe et logo hvis indhold utvetydigt siger:
"Tyrkere/muslimer, hold jer væk!", så er det forkert. Som sagt: Forestil
dig at du tilfædigvis var født i Istanbul og havde en mac ...
citat slut

>Jeg er bare træt af al den politiske korekthed, ikke noget
> med at have en anden mening u-anset hvilken !

enig,kan godt følge dig men det er ikke dét det handler om her, se
ovenstående citat

> [...]
> mennesker jeg ikke bryder mig, om istedet for at overfalde dem hvergang
> de har en anden mening end undertegnede.
næsten helt enig, syntes heller ikke om overfusning, men en enkel
tilkendegivelse kan godt være på sin plads - lige som du heller ikke
kunne tie stille

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 16-01-03 23:12

Michael Holm wrote:
> [...]

> "Tyrkere/muslimer, hold jer væk!", så er det forkert. Som sagt: Forestil
> dig at du tilfædigvis var født i Istanbul og havde en mac ...

Ok, jeg ser ikke det "logo" da jeg ikke bruger SOUP, og beskrivelsen
skræmmer mig ikke. Jeg har heller aldrig komenteret folk der har et hamp
blad trykt på deres trøje eller tatoveret på underarmen, selv om brugen
af hash er forbudt(det er kun en samligning ikke et surt moralsk opstød)

> næsten helt enig, syntes heller ikke om overfusning, men en enkel
> tilkendegivelse kan godt være på sin plads - lige som du heller ikke
> kunne tie stille

Rigtig, jeg kunne ikke længere holde mund efter ca 30 indlæg som
kritiserede det X-face, så medmindre der er noget jeg har overset så vil
jeg klappe i om dette emne.

--

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : David Blangstrup

Dato : 17-01-03 01:14

> [...]

> Rigtig, jeg kunne ikke længere holde mund efter ca 30 indlæg som
> kritiserede det X-face, så medmindre der er noget jeg har overset så vil

Og jeg havde faktisk puttet Peter Perlsø i mit killfilter, og ham den
anden Jesper, for jeg er så træt af barnerøve, men så dukkede du op og
skulle forsvare dem. Hvor går dine grænser? Jeg bryder mig heller ikke
om ensrettethed, men Peter er bare... ja, det ved vi alle sammen
herinde, ikke? Han sidder sikkert og griner sin røv i laser over at han
nu igen fik lavet ballade -- som en lille tiårig dreng, næh, vent, jeg
kender børn der har dobbelt, nej, fire gange, nej, ti gange så meget
hjernekapacitet som han, indberegnet at man tænker på intelligens som
også en _følelsernes_ intelligens.

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark read my blog!

Fra : Per Rønne

Dato : 17-01-03 05:42

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> indberegnet at man tænker på intelligens som
> også en _følelsernes_ intelligens.

Hvilket er noget gedigent vrøvl. Intelligens har noget at gøre med evnen
til at lære sprogligt og matematisk/rumligt. At ville udvide begrebet
til alt muligt andet er for vildt. Og ih hvor gør det fugle
intelligente; de er jo som regel meget bedre til at flyve end mennesker!

Fra : David Blangstrup

Dato : 17-01-03 09:40

Per Rønne <per.ronne@invalid.dk> wrote:

> [...]
> til alt muligt andet er for vildt. Og ih hvor gør det fugle
> intelligente; de er jo som regel meget bedre til at flyve end mennesker!

Du kan selv være noget gedigent vrøvl. Blandt andet er det limpiske
system som ligger i hjernestammen 'følelser'. Du vil få svært ved at
skille følelser fra intelligens.
Apropos Rainman i går.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 17-01-03 10:58

> [...]
> Du kan selv være noget gedigent vrøvl. Blandt andet er det limpiske
> system som ligger i hjernestammen 'følelser'. Du vil få svært ved at
Det er den generelle opfattelse, og forenklet.
Det limbiske system ligger ovenover hjernestammen, og er en bunke af
hjernekerner, blandt andet lugtestilken. Det er ikke nogen funktionel
enhed, kun en anatomisk betegnelse.

Andre dele af hjernen er involveret i følelser.

Fx hører vi bedst "følelser" med venstre øre (går især til højre
hjernehalvdel). Så at lægge det døve øre til denne tråds emne ville være
at lytte med det højre øre.

vh Flemming Rubini

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 18-01-03 11:20

Flemming Rubini <flemming@REMOVE-FJERN-DETTErubini.dk> wrote:

> [...]
>
> Fx hører vi bedst "følelser" med venstre øre (går især til højre
> hjernehalvdel). Så at lægge det døve øre til denne tråds emne ville være

Hvorfor tror du at intelligens har noget at gøre med de fysiologiske
processer der foregår i hjernen? ?o)

muh ~ Jørgen

--
"§150. Die Grammatik des Wortes "wissen" ist offenbar eng verweandt der
Grammatik der Worte "können", "imstande sein". Aber auch eng verwandt

Fra : Flemming Rubini

Dato : 18-01-03 12:24

Jørgen Tietze <jtietze@mail.dk> wrote:
> Hvorfor tror du at intelligens har noget at gøre med de fysiologiske
> processer der foregår i hjernen? ?o)
Det har jeg aldrig sagt! X-)

vh Fleming Rubini

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 18-01-03 23:40

Flemming Rubini <flemming@REMOVE-FJERN-DETTErubini.dk> wrote:

> Det har jeg aldrig sagt! X-)

Øv jeg troede lige jeg fik dig

muh ~ Jørgen

Fra : Flemming Rubini

Dato : 17-01-03 10:12

> [...]
> til alt muligt andet er for vildt. Og ih hvor gør det fugle
> intelligente; de er jo som regel meget bedre til at flyve end mennesker!
Mon ikke du tænker på intelligens_tests_. Sjov bemærkning om fuglene,
men du sammenligner pære og bananer.

Jeg mener ikke der er tale om begrebsrelativisme her, men derimod om god
gammeldags bedstemorpsykologi. At i forholdet til andre mennekser ser vi
hvem vi er. Her bruges ikke en intelligenskvotient, som er det jeg tror
du tænker på.

Det ville derfor være mere relevant at sammenligne to
person/dyre-grupper om hvilket vi bliver enige om at sige, at vi
opfatter den ene gruppe som individer der er voldelige, fremfusende,
fordomsfulde, selvhævende på bekostning af andre, den anden, som
individer med styrke, indlevelsesevne, varme, nærvær, og omsorgsfuldhed.

vh Flemming Rubini

Fra : otn

Dato : 19-01-03 12:12

> [...]

> til alt muligt andet er for vildt. Og ih hvor gør det fugle
> intelligente; de er jo som regel meget bedre til at flyve end mennesker!

Hej,
Det er jo et interessant udsagn. Efter min mening er
intelligensbegrebet noget mere rummeligt end du gir´ udtryk for -
heldigvis da. Interesseret kan jo feks. starte med at læse H. Gardner:
Frames of Mind. Den giver et godt grundlag for forståelsen af de nyere
intelligensteorier.

MVH

Ole

Fra : Per Rønne

Dato : 19-01-03 12:37

otn <otn@stofanet.dk> wrote:

> [...]
> heldigvis da. Interesseret kan jo feks. starte med at læse H. Gardner:
> Frames of Mind. Den giver et godt grundlag for forståelsen af de nyere

Efter alt hvad jeg kan se er der tale om Politisk Korrekthed - alle
mennesker er lige intelligente, på hver deres måde ...

Men nu skal vi passe på at vi ikke breder os langt væk fra dk.edb.mac's
formål. Selv om hele denne tråd, med undtagelse af Peters rod, er et
eksempel på en sådan digression.

Fra : David Blangstrup

Dato : 19-01-03 12:53

> [...]

> Men nu skal vi passe på at vi ikke breder os langt væk fra dk.edb.mac's
> formål. Selv om hele denne tråd, med undtagelse af Peters rod, er et

Det har ikke en skid med politisk korrekthed at gøre. En robot ville
f.eks. også mangle følelsernes intelligens. Lad være med at skyde mig
teorier i skoene, jeg ikke har (teorierne ). Ha ha... nå, men jeg
bruger bare min sunde fornuft.

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 17-01-03 01:02

Henrik Lindskou <sydjyderfjern@worldonline.dk> wrote:
>Det er eftr min mening det der gør det til et
> spændende forum, at der er plads til alle her uanset alder, hudfarve,
> vægt, religion eller tilhørsforhold.

Og når nogen v.h.a. med X-faces, agiterer mod denne rummelighed, synes
du ikke man skal udtrykke sin mening, om deres smalsporethed.

--
Preben Bødker Nielsen . preben@ravnekrogen.dk
www.crwflags.com/fotw/flags/pea-roer.html

Fra : David Blangstrup

Dato : 17-01-03 01:14

> [...]

> der for blev sablet ned. Det er eftr min mening det der gør det til et
> spændende forum, at der er plads til alle her uanset alder, hudfarve,

Sig mig, er du rigtig klog? Kan du ikke kende forskel på at have en
mening, og så provokere med den? Hvor går din grænse? Hagekors?

Fra : Henrik Münster

Dato : 18-01-03 00:17

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> Hvor går din grænse? Hagekors?

Hvad er der galt med hagekors? Var det ikke Carlsberg bryggeriet, der
brugte det som mærke i årevis? Det store islandske shippingfirma Eimskip
<http://www.eimskip.is> har også brugt det som mærke i årevis. Jeg må
ganske vist indrømme, at det virkede lidt sært at se en stor mur omkring
et firma dekoreret med mandshøje hagekors, da jeg var på Island i 1992.
Klogt nok, var dette mærke ikke på de containere, de sendte rundt i
verden.
Jeg ville gerne have vist jer det, men desværre har de netop
skiftet logo: <http://www.eimskip.fo/frett.asp?cid=115&aid=513>. Faktisk
ser deres hjemmeside ud til at være støvsuget for hagekors. Hvad det så
kan skyldes? Måske har det fået en dårlig klang, ligesom navnet Adolf
heller ikke er enormt populært mere.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 18-01-03 11:20

> Hvad er der galt med hagekors?

Tegnet har ingen betydning i sig selv - problemet er derfor ikke tegnet,
men hvad en person mener med tegnet.

muh ~ Jørgen

Fra : Per Rønne

Dato : 18-01-03 12:08

> Tegnet har ingen betydning i sig selv - problemet er derfor ikke tegnet,
> men hvad en person mener med tegnet.

Og her må vi skelne klart mellem hinduer og post-1933 vesterlændige.

Fra : Morten Lind

Dato : 18-01-03 14:48

> Tegnet har ingen betydning i sig selv - problemet er derfor ikke tegnet,
> men hvad en person mener med tegnet.
>
> muh ~ Jørgen

Nåeh...en lille betydning har det da - det er et soltegn.
Venligst
Morten

Fra : Jonas Voss

Dato : 18-01-03 11:37

In dk.edb.mac, Henrik Münster wrote:

> Hvad er der galt med hagekors? Var det ikke Carlsberg bryggeriet, der
> brugte det som mærke i årevis?

Jo, og Ny Carlsberg Glyptotek er oversået med dem. Bryggeren anvendte
det dog nok i en af dets mindre krigeriske betydninger som man kender
det fra Persien og Grækenland, hvor det blev brugt som ornamentisk
udsmykning og som tegn på guddommelighed.

Swastikaen stammer vist oprindeligt, i følge visse videnskabelige
undersøgelser, fra oldtidens Indien.

   Asleep at the switch? I wasn't asleep, I was drunk!
-- H. Simpson

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 18-01-03 12:01

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> Swastikaen stammer vist oprindeligt, i følge visse videnskabelige
> undersøgelser, fra oldtidens Indien.

Hagekorset er faktisk et tværkulturelt frugtbarhedssymbol, som både
brugtes af oldtidens indere, de indfødte amerikanere og kineserne.

For det ikke skal være løgn, er hagekorset i sin KORREKTE udforming det
centrale symbol i Falun Gong's ikon.

At psykopaten Hitler anvendte hagekorset til sine egne formål skal man
ikke klantre det symbol for. Men manden var jo også dybt overtroisk, og
troede at anvendelse af oldtidens symbolik ville bringe ham og hans
skarer succes i deres ugerninger.

For dem der vil uddanne sig selv lidt om hagekorset (og derved mane
fordommene om hagekorset som nazi-symbol i jorden), kan jeg anbefale
denne side:

http://www.manwoman.net/swastika/index.html

Fra : Jonas Voss

Dato : 18-01-03 20:27

In dk.edb.mac, Peter Bjørn Perlsø wrote:

> For dem der vil uddanne sig selv lidt om hagekorset (og derved mane
> fordommene om hagekorset som nazi-symbol i jorden), kan jeg anbefale
> denne side:
>
> http://www.manwoman.net/swastika/index.html

Tak for link.

En anden interessant videnskabelig udredning af swastikaet, og
suavastikaet kan læses her:

<http://www.northvegr.org/lore/swastika/>

          "Reach out and grep someone."

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 19-01-03 01:03

Peter Bjørn Perlsø wrote:

> Hagekorset er faktisk et tværkulturelt frugtbarhedssymbol, som både
> brugtes af oldtidens indere, de indfødte amerikanere og kineserne.

Det er også et soltegn, der bl.a. hyppigt forekommer på de
såkaldte brakteater fra germansk jernalder, og det er især
på brakteater fra Danmark, Sverige, Norge, England og de
Baltiske lande, at hagekorset optræder.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Per Rønne

Dato : 17-01-03 05:41

> [...]

> denne debat. Jeg er bare træt af al den politiske korekthed, ikke noget
> med at have en anden mening u-anset hvilken !

Ja, kan I ikke snart flytte mobningen af Peter over i dk.politik? Den
hører under ingen omstændigheder hjemme her.

Har Peter skrevet om politik i denne gruppe? Nej vel, i hvert fald ikke
i denne omgang, og jeg mindes heller ikke at han har gjort det
tidligere. Signaturer og X-faces er ikke noget man skifter ud, alt efter
hvilken gruppe man skriver i - men måske kunne Stefan Haller overbevises
om at en sådan automatik burde indføres i MacSOUP [kunne under alle
omstændigheder være smart, eksempelvis med forskellig signatur i
engelsk- hhv dansksprogede grupper].

Og lad så knejten i fred!

Fra : Martin Petersen

Dato : 17-01-03 08:49

Per Rønne <per.ronne@invalid.dk> wrote:

> Har Peter skrevet om politik i denne gruppe?

Hvert af hans indlæg med det x-fjæs rummer en stærkt nedsættende og
fordømmende formulering. Blot ikke i ord, men med et billede.

>Og lad så knejten i fred!

Han ku' lade os i fred for sin gentagne ytring.

Martin

Fra : David Blangstrup

Dato : 17-01-03 09:40

> [...]

> om at en sådan automatik burde indføres i MacSOUP [kunne under alle
> omstændigheder være smart, eksempelvis med forskellig signatur i

Og hvilken slags racistiske forbudsskilte skulle der til for at få dig
til at skifte mening? Hvad hvis jeg nu førte et swastika i mit x-face?

Fra : Martin Petersen

Dato : 16-01-03 21:35

> [...]

> standpunkt, at det så ikke er alle der er enige gør da ikke manden
> utroværdig eller mindre saglig i Mac samenhæng.

Nej, det gør det ikke.
> [...]

> efter det kørte fulstændig af sporet. I tillægger ham motiver som i ikke
> har skyggen af chance for at dokumentere.(hvem siger at han ønsker at

Hvorfor anbringer han så et aggressivt "hold jer væk"-logo på alle sine
indlæg?

> Hvis man ikke har ret til at ytre sig på sin hjemmeside eller andre
> steder, omkrig hvilken politik man sympatisere med så vær venlig at
> henvise til et link hvor jeg kan læse dette.

På sin hjemmeside kan man ytre sig om næsten hvad som helst; det er helt
i orden, men slet ikke det samme som at slæbe disse holdninger med sig
og forsøge at gøre det til en del af den daglige kulisse i et offentligt
forum.

> [...]
> anderledes samtidig med at i kritisere andre for at være det ???????
>
> Såfrem det er linien i dette forum, ønsker jeg ikke at deltage.

Enhver må have sine meninger, men at ytre, som "en sidebemærkning" der
bare altid hænger der oppe i hjørnet", at en bestemt gruppe mennesker på
grund af nationalitet eller religiøs orientering er uønsket hører ikke
hjemme i en diskussion om computere.

I politik-grupperne er Peter og enhver anden da velkommen til at ytre
hvad som helst, med de begrænsninger lovgivningen fastlægger, og enhver
der har lyst til at diskutere de meninger, kan gøre det dér. Men den KAN
da ikke være rigtigt at man kan påtvinge folk der vil "snakke"
computere, en mening om indvandrerpolitik eller racisme.

Jeg mener: Hvorfor er der grupper og emner?

v.h

Martin

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 16-01-03 21:46

Martin Petersen <martinmarius@petersen.mail.dk> wrote:
[...]
ENIG!

Fra : Christian Bech

Dato : 16-01-03 23:21

Henrik Lindskou <sydjyderfjern@worldonline.dk> skrev:

> [...]
>standpunkt, at det så ikke er alle der er enige gør da ikke manden
>utroværdig eller mindre saglig i Mac samenhæng.

Hvad får dig til at tro at flere andre debatører ikke har taget et
standpunkt? At man ikke ønsker at dk.edb.mac skal belastes af
politiske diskussioner (det er sket i andre grupper) betyder jo ikke
at man er vægelsindet eller ligeglad.

> [...]
>efter det kørte fulstændig af sporet. I tillægger ham motiver som i ikke
>har skyggen af chance for at dokumentere.(hvem siger at han ønsker at

Peter plejer ikke at holde sig tilbage med at diskutere politik, så
jeg tror bestemt ikke at han føler sig fredet i den henseende.

>Hvis man ikke har ret til at ytre sig på sin hjemmeside eller andre
>steder, omkrig hvilken politik man sympatisere med så vær venlig at
>henvise til et link hvor jeg kan læse dette.

Jeg tror altså ikke, der er grund til at være så indigneret. Hvis ikke
det var Peters mening at provokere, så havde han ikke anbragt et
sådant symbol i sit indlæg.
--
Christian

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 16-01-03 23:39

Christian Bech wrote:

> [...]
> standpunkt? At man ikke ønsker at dk.edb.mac skal belastes af
> politiske diskussioner (det er sket i andre grupper) betyder jo ikke

Som tidligere skrevet er det ikke min opfattelse at det var Peter der
startede denne debat, og jeg mener heller ikke det føre nogen steder at
fortsætte den. Mht. standpunkt mener jeg de som kun kan sige ja og amen.

> Peter plejer ikke at holde sig tilbage med at diskutere politik, så
> jeg tror bestemt ikke at han føler sig fredet i den henseende.

Se svaret oven for. Jeg kan ikke husk at have set Peter diskutere
politik her i gruppen, men der for kan det jo godt have fundet sted.

> Jeg tror altså ikke, der er grund til at være så indigneret. Hvis ikke
> det var Peters mening at provokere, så havde han ikke anbragt et
> sådant symbol i sit indlæg.

Hmm, hvem er værst den der provokere eller den der lader sig provokere ?
Det er vel tilladt at tænke selv og reagere derefter, ikke bare slynge
om sig med floskler som rasist og andre ord man har hørt de store drenge
sige i frikvarteret.

--

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Per Madsen

Dato : 17-01-03 00:03

Henrik Lindskou <sydjyderfjern@worldonline.dk> wrote:

> Hmm, hvem er værst den der provokere eller den der lader sig provokere ?

Hvad skal det betyde???????

> Det er vel tilladt at tænke selv og reagere derefter, ikke bare slynge
> om sig med floskler som rasist og andre ord man har hørt de store drenge
> sige i frikvarteret.

Jeg bilder mig da ind jeg tænker selv. Jeg tænker f.eks. på, at du kunne
skifte halvmånen ud med en Davidsstjerne, og det vil være af fuldstændig
samme skuffe. Det ville måske heller ikke få dig op af stolen?

Min bedste ven er muslim, så ja,- det pisser mig faktisk af, at han
skulle få smidt noget så enfoldigt som det symbol i hovedet, i det
tilfælde han skulle få lyst til at kigge ind!

--
Per Madsen
www.ecotox.dk

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 17-01-03 00:31

Per Madsen wrote:

> Hvad skal det betyde???????

At en provokatoin ingen efekt har hvis ingen bemærke det.

> Jeg bilder mig da ind jeg tænker selv. Jeg tænker f.eks. på, at du kunne
> skifte halvmånen ud med en Davidsstjerne, og det vil være af fuldstændig
> samme skuffe. Det ville måske heller ikke få dig op af stolen?

Jeg må desvære skuffe dig, jeg lader mig ikke provokere, slet ikke på
andres vegne. At jeg er gået ind i denne debat skyldes at jeg ønsker at
forsvare min ret til at ytre mig, ikke at jeg vil forsvare Peter for det
er han sikket selv i stand til.

> Min bedste ven er muslim, så ja,- det pisser mig faktisk af, at han
> skulle få smidt noget så enfoldigt som det symbol i hovedet, i det
> tilfælde han skulle få lyst til at kigge ind!

Igen jeg gider ikke at være forurettet på andres vegne.

Til de som føler sig krænket over det omtalte X-face, ret jeres
henvendelser til Peter, da mine indlæg er ment som et forsvar af menings
og ytringsfriheden.

--

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Per Madsen

Dato : 17-01-03 01:08

Henrik Lindskou <sydjyderfjern@worldonline.dk> wrote:

> Jeg må desvære skuffe dig, jeg lader mig ikke provokere, slet ikke på
> andres vegne.

> Igen jeg gider ikke at være forurettet på andres vegne.

Det at reagere, synes jeg faktisk er det eneste (!) anstændige at gøre
når andre mennesker udsættes for en ringeagtsytring af den slags...men
sådan er man jo så forskellige.

....og "for the record"; jeg bliver også selv forurettet.
--
Per Madsen
www.ecotox.dk

Fra : Jesper

Dato : 17-01-03 19:19

> [...]

> skulle få smidt noget så enfoldigt som det symbol i hovedet, i det
> tilfælde han skulle få lyst til at kigge ind!

Sjovt nok var der ikke nogen der reagerede da en skribent her i dette
forum brugte et x-face af hagekors med streg over.

Eller det er måske efter din opfattelseen mere legitim ytring?

Fra : Per Madsen

Dato : 17-01-03 21:15

Jesper <nospam@for.me.invalid> wrote:

> Sjovt nok var der ikke nogen der reagerede da en skribent her i dette
> forum brugte et x-face af hagekors med streg over.
>
> Eller det er måske efter din opfattelseen mere legitim ytring?

Ja
--
Per Madsen
www.ecotox.dk

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 17-01-03 22:45

> [...]
> forum brugte et x-face af hagekors med streg over.
>
> Eller det er måske efter din opfattelseen mere legitim ytring?
Absolut!

Men det forstår du næppe, Jesper 'no name', da du nu selv vil provokere
med et sydstatsflag - og ikke vil lægge fuldt navn til!
Skam dig!
vh Jens

Fra : Jesper

Dato : 18-01-03 00:19

Jens Rasmussen <jens.rasmussen@jubiipostadresse.dk> wrote:

> [...]
>
> Men det forstår du næppe, Jesper 'no name', da du nu selv vil provokere
> med et sydstatsflag - og ikke vil lægge fuldt navn til!

51 dage hvor du ikke har betalt for MacSOUP, at skamme sig!

Fra : David Blangstrup

Dato : 17-01-03 01:14

> [...]

> Det er vel tilladt at tænke selv og reagere derefter, ikke bare slynge
> om sig med floskler som rasist og andre ord man har hørt de store drenge

Sig mig, er du rigtig klog?

Fra : Christian Bech

Dato : 17-01-03 13:49

>Som tidligere skrevet er det ikke min opfattelse at det var Peter der
>startede denne debat, og jeg mener heller ikke det føre nogen steder at
>fortsætte den.

Peter har før markeret sig med kontroversielle indvandrerpolitiske
udmeldinger i denne gruppe, så han kan ikke være uvidende om, at der
bliver reageret på det. Det er således rigtigt, at han ikke har
startet diskussionen, men han har i høj grad foranlediget den, hvilket
vidner om manglende respekt for dette forum.

>Mht. standpunkt mener jeg de som kun kan sige ja og amen.

Du anklager derved en del af gruppens brugere for at være ja-sigere,
der ikke selv kan tage stilling. Det er en noget svævende beskyldning,
som jeg har svært ved at tage alvorligt medmindre der kommer eksempler
på.

>Se svaret oven for. Jeg kan ikke husk at have set Peter diskutere
>politik her i gruppen, men der for kan det jo godt have fundet sted.

Det er kun få dage siden, at han skrev et svar, der omhandlede
regeringen.

>Hmm, hvem er værst den der provokere eller den der lader sig provokere ?

Det er jo en uendelig ring. Du lod dig provokere af reaktionerne på
Peter og jeg af dit indlæg, men for at besvare dit spørgsmål, så mener
jeg det er uacceptabelt at bruge denne gruppe til at promovere
følsomme politiske emner, fordi man dermed tager dk.edb.mac som
gidsel: en ubehagelig diskussion, der nemt kunne være undgået, kommer
til at fylde op.

>Det er vel tilladt at tænke selv og reagere derefter, ikke bare slynge
>om sig med floskler som rasist og andre ord man har hørt de store drenge
>sige i frikvarteret.

Jeg må indrømme, at jeg synes det er en noget uigennemtænkt og ulogisk
argumentation: Når Peter fremkommer med sine budskaber er det et stolt
udtryk for ytringsfriheden, men de, der er uenige med ham, er en flok
ja-sigere.

Fremfor at gå ind i diskussionen om pro-kontra Peters budskab vil jeg
hellere anskue den fra en overordnet vinkel, som er, at Peter er en
støjsender. Det er ikke første gang, at han provokerer. Andre gange er
han endda forfaldet til personangreb, hvilket Thorbjørn bla. har været
udsat for: <kkiszld8lw.fsf@mimer.null.dk>

--
Christian

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 17-01-03 15:29

Christian Bech wrote:
> [...]

> startet diskussionen, men han har i høj grad foranlediget den, hvilket
> vidner om manglende respekt for dette forum.

Så er vi da enige på det punkt

> [...]
> der ikke selv kan tage stilling. Det er en noget svævende beskyldning,
> som jeg har svært ved at tage alvorligt medmindre der kommer eksempler

Eks: Jens som kun skriver "ENIG" i et indlæg i denne debat, det er da
for let. eller David som komentere med "er du rigtig klog" flot debat
teknik, som er langt under en så velskrivende debatør som David.

> Det er kun få dage siden, at han skrev et svar, der omhandlede
> regeringen.

At Henrik M startede den politiske debat med en bemærkning om at der var
kommet en ny regering i USA er vel så glemt ?

> [...]
> følsomme politiske emner, fordi man dermed tager dk.edb.mac som
> gidsel: en ubehagelig diskussion, der nemt kunne være undgået, kommer

Jeg har tidligere skrevet at jeg ville stoppe debaten (klappe i) men jeg
kan dog ikke lade alle disse mange indlæg stå ubesvaret, dog syntes jeg
det er kørt fulstændigt af sporet, og slet ikke høre hjemme her i gruppen.

> [...]
> argumentation: Når Peter fremkommer med sine budskaber er det et stolt
> udtryk for ytringsfriheden, men de, der er uenige med ham, er en flok

Jeg beklager hvis jeg ikke har udtrykt mig tydeligt nok i de tidligere
indlæg, jeg har ikke på noget tidspunkt ønsket denne diskution, men
blodt givet min mening om ytrings og menings frihed til kende.

> [...]
> støjsender. Det er ikke første gang, at han provokerer. Andre gange er
> han endda forfaldet til personangreb, hvilket Thorbjørn bla. har været

Til de som ikke har læst mit indlæg fra kl.0:31 :
"At jeg er gået ind i denne debat skyldes at jeg ønsker at forsvare
min ret til at ytre mig, ikke at jeg vil forsvare Peter for det er han
sikket selv i stand til."

Min pointe er at man bør forsvare sin frihed og retigheder, uden at man
skal stemples som hverken komunist, nasist eller andet.
Stop dog denne debat, jeg svare gerne på mails sendt direkte til mig men
syntes at have svaret på det meste her.

--

Mvh.

Henrik

Fra : David Blangstrup

Dato : 17-01-03 15:53

> [...]

> for let. eller David som komentere med "er du rigtig klog" flot debat
> teknik, som er langt under en så velskrivende debatør som David.

Det er når noget virkelig pisser mig af. Der er nogle argumenter, det
ikke er værd at svare på.

Fra : Henrik Münster

Dato : 18-01-03 00:17

Henrik Lindskou <sydjyderfjern@worldonline.dk> wrote:

> At Henrik M startede den politiske debat med en bemærkning om at der var
> kommet en ny regering i USA er vel så glemt ?

Hvad har JEG nu gjort? Det var en helt anden tråd. Den handlede så vidt
jeg husker om retssagen mod Microsoft. Den er vel mere eller mindre
politisk. Kan vi ikke blive enige om det? Jeg har ikke selv så meget
forstand på politik, men jeg har læst, at Bush-regeringen har et meget
mildere syn på Microsoft end den forrige regering. Det passer vel også
meget godt med resultaterne af retssagen.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 18-01-03 00:47

Henrik Münster wrote:

> [...]
> mildere syn på Microsoft end den forrige regering. Det passer vel også
> meget godt med resultaterne af retssagen.

Det var et svar til Christian Bech.

Ikke noget om dig eller dit.

--

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Christian Bech

Dato : 18-01-03 00:56

>Eks: Jens som kun skriver "ENIG" i et indlæg i denne debat, det er da
>for let. eller David som komentere med "er du rigtig klog" flot debat
>teknik, som er langt under en så velskrivende debatør som David.

Du skriver flere andre. Mener du at noget sådant skulle være et
generelt træk i gruppen og mener du at det er generelt for de to du
har nævnt?

>At Henrik M startede den politiske debat med en bemærkning om at der var
>kommet en ny regering i USA er vel så glemt ?

Læs venligst hvad jeg skriver. Jeg skrev ikke at Peter havde startet
nogen diskussion om den danske regering, jeg greb blot det seneste
eksempel, at Peter også gerne diskuterer politik ligesom så mange
andre af os.

Desuden forstår jeg ikke, at Henrik skal drages ind i det her. Hans
bemærkning vedrørte IT-politik, hvilket er et relevant emne for
Mac-samfundet.

>Min pointe er at man bør forsvare sin frihed og retigheder, uden at man
>skal stemples som hverken komunist, nasist eller andet.

Basalt set er ytringsfrihed en form for frihed under ansvar, Når man
benytter den til at udstille en gruppe mennesker, er man ikke det
ansvar voksent, men det er sådan set ikke det, der er det interessante
i fht. denne gruppe. Det interesante er om friheden bliver brugt til
at skabe støj ved at fremprovokere reaktioner, der er irrelevante i
fht. gruppens emne. Det synes jeg der er ærgerligt - ikke mindst for
Peter, der hver gang mister en smule af sin troværdighed.

Peter er skam ikke krænket på sin ytringsfrihed. han kan skrive alt
det han vil om udlændingepolitik, men han skal bare ikke bruge
dk.edb.mac til det når der med dk.politik.indvandring findes et forum,
der er beregnet til det.
--
Christian

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 18-01-03 01:42

Jeg har svaret Christian i en mail, da jeg ikke ser noget formål i at
fortsætte her i gruppen.

Fra : Christian Bech

Dato : 18-01-03 15:53

Henrik Lindskou <sydjyderfjern@worldonline.dk> skrev:

>Jeg har svaret Christian i en mail, da jeg ikke ser noget formål i at
>fortsætte her i gruppen.

Hej Henrik

Du får nok smidt mailen tilbage i hovedet, for jeg må med skam melde,
at min afsenderadresse ikke er valid - jeg har ikke fået taget mig
sammen til at indtaste en ny efter Apple lavede .mac-fadæsen. Det
burde der være rådet bod på nu.

En valid adresse er mailto:giambattista.vico@mail.tele.dk/

Beklager besværet.
--
Christian

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 17-01-03 00:09

> [...]

> et standpunkt, at det så ikke er alle der er enige gør da ikke
> manden utroværdig eller mindre saglig i Mac samenhæng.

Peters politiske signaler er ikke vilkårlige politiske meninger. Jeg
har normalt en temmelig bred tollerence over for andre mennesker &
meninger - men det gør ikke, at jeg forfalder til en betingelsesløs
accept af hvad som helst. Det ville være domatisk. For mig er der
grænser for, hvilke ytringer jeg vil acceptere i det offentlige rum.

Det handler om konteksten. Det danske samfund år 2003 med ubehagelige
er blevet lettere at være muslim efter 11. september. Og det handler
om et minimum af anstændighed i den måde, vi behandler hinanden på -
og evnen til at turde holde sig fra total værdirelativisme. Jeg synes
netop det er vigtigt at forholde sig til verden, og derfor siger jeg
fra over for ytringer, jeg mener er i konflikt med grundlæggende
anstændighed og respekt for mennesket.

-j

--
Janus Sandsgaard
http://janus.dk

Fra : Jesper

Dato : 17-01-03 19:16

> [...]

> netop det er vigtigt at forholde sig til verden, og derfor siger jeg
> fra over for ytringer, jeg mener er i konflikt med grundlæggende

-og det er det forkerte forum at diskutere politik.

Iøvrigt er der 3 "fristeder" i éns nyhedsindlæg:

Organization
x-face
Signaturen

Lev med dem og brug evt en nyhedsklient der ikke understøtter x-face.

Fra : David Blangstrup

Dato : 17-01-03 01:14

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 17-01-03 15:35

David Blangstrup wrote:

> Sig mig, er du rigtig klog?

David hvad er der faret i dig, du kan da ellers godt argumentere for din
sag. Det er lige netop den slags "svar" der er ødelæggende for et debat
forum. Og ja det mener jeg bestemt jeg er. (selv om jeg ikke kan flyve)

--

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 15-01-03 17:19

mortenlind@mac.com writes:

>Hmmm....Er der nogen, der har overvejet at lade Peter komme til orde?
>Eventuelt vente med den videre diskussion, til Peter havde haft en
> [...]
Det er sympatisk holdning du har. Men jeg vil dog lige sige at med sådan
en udmeldning beder Peter jo selv om tæsk -og så er det jo ikke første
gang, så det er noget nogen af os ved at Peters politik er anstrengt og
jeg fatter ikke, hvor han har den fra- opvokset i pænt hjem og ordentlige
forhold. Han er ellers sådan en intelligent og velopdragen ung mand.
Han kan såmen ikke gøre en flue fortræd i det virkelige liv.
Hilsen Hanne

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Giv Enterpol gødning og lad den blive storblomstrende.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 15-01-03 17:38

> [...]

> forhold. Han er ellers sådan en intelligent og velopdragen ung mand.
> Han kan såmen ikke gøre en flue fortræd i det virkelige liv.

Derfor kan han vel godt være træt af muslimer/islam ??!!

Drop nu denne diskussion og send Peter en privat mail, hvis det støder
nogen.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Per Rønne

Dato : 15-01-03 20:17

> Drop nu denne diskussion og send Peter en privat mail, hvis det støder
> nogen.

Ja, hele denne diskussion er irrelevant i dk.edb.mac. Ignorer blot den
x-face.

Fra : Michael Holm

Dato : 15-01-03 17:57

> [...]

> forhold. Han er ellers sådan en intelligent og velopdragen ung mand.
> Han kan såmen ikke gøre en flue fortræd i det virkelige liv.

jeg må indrømme at det, at Peter har det store behov for at blande hans
politiske tanker (eller hvad man skal kalde det) ind i Mac-verden, gør
at jeg ikke gider slæbe mine 4 unger med til MacWorkshop og spille med
ham, hvad ellers var min første tanke.. men det kan han jo være ligeglad
med.

Og nu er den ellers hjælpsomme Jesper hoppet med på vognen og syntes det
er sjovt at udstille sine "politiske tanker" i en edb gruppe.. (til dem
der ikke har MacSoup el. lign, har han kopieret Peters flag )
--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 15-01-03 18:47

Michael Holm <kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com> wrote:

> [...]
> er sjovt at udstille sine "politiske tanker" i en edb gruppe.. (til dem
> der ikke har MacSoup el. lign, har han kopieret Peters flag )

Jeg sympatiserer sgu ikke med Peter Bjørn Perlsø og IKKE kopieret hans
x-face.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Jonas Voss

Dato : 15-01-03 19:03

In dk.edb.mac, [2900] Jesper Haaber Gylling wrote:

> Jeg sympatiserer sgu ikke med Peter Bjørn Perlsø og IKKE kopieret hans
> x-face.

Du er ikke den eneste Jesper, Jesper.

"The trouble with the Internet is that it's replacing
masturbation as a leisure activity." -- Patrick Murray.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 15-01-03 22:12

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> Du er ikke den eneste Jesper, Jesper.

Nåh ja - også upraktisk når folk ikke poster med deres fulde navn !!

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Per Rønne

Dato : 15-01-03 19:38

> Jeg sympatiserer sgu ikke med Peter Bjørn Perlsø og IKKE kopieret hans
> x-face.

Jeg tror at der tænkes på Jesper Ørsted.

Fra : Michael Holm

Dato : 15-01-03 21:46

Per Rønne <per.ronne@invalid.dk> wrote:

> Jeg tror at der tænkes på Jesper Ørsted.

netop - sorry Gylling, skulle havde været mere præcis !
--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 15-01-03 22:12

Michael Holm <kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com> wrote:

> netop - sorry Gylling, skulle havde været mere præcis !

Har godt set den nu. Irriterende når folk ikke kan poste med ders eget
navn eller hele navnet.

Ses vi den 1. feb. ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 15-01-03 23:20

> [...]
> at jeg ikke gider slæbe mine 4 unger med til MacWorkshop og spille med
> ham, hvad ellers var min første tanke.. men det kan han jo være ligeglad
Det samme tænkte jeg. Kendte ikke denne side af Peter før nu, og ville
ønske, han holdt sine usympatiske meninger for sig selv. Det er i hvert
fald utrolig dårlig reklame for MacBruger, som jeg selv er medlem af.
Jesper '2900' G. har heldigvis inviteret på mere sober måde senere.

Tak til alle for denne debat, som jeg finder væsentlig!
vh Jens

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 15-01-03 17:31

> [...]
>specielt velkommen som tyrkisk/muslimsk bruger af denne gruppe hvis jeg
>så at den slags "bare var der", som en del af udsmykningen i vores lille

Jeg er fuldstændig klar over nu, at vi har gået forbi hinanden. Jeg holder
fuldstændig med med dig. Til trods for at jeg også holder af Peter. Og
synes at det er en sund holdning at man reagere overfor den slags. Der er
alt for mange der er passive.

Nu ikke mere om det fra mig, da det vist ikke hører til i denne gruppe.

Jeg har da gamle venner jeg har droppet på.gr.a. rascistiske holdninger.
En var oven i købet et wienerbarn. men han var så meget voksen og havde
børn. Ak ,ja, fred i denne verden får vi desværre aldrig. Det er ligesom
at menneskeracen ikke egner sig til det
Men jeg håber stadig at Peter vokser sig lidt mere sund og tolerant

trist hilsen fra Hanne

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Giv Enterpol gødning og lad den blive storblomstrende.

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 17-01-03 08:49

per.ronne@post.cybercity.dk writes:
> [...]
>til alt muligt andet er for vildt. Og ih hvor gør det fugle
>intelligente; de er jo som regel meget bedre til at flyve end mennesker!
)))
Den med fuglene havde jeg sgu aldrig tænkt på!
Det reddede lige en blæsende kold og våd fredag )))))

Frank Løkkegaard
Tlf. 75 51 43 11
Fax 75 51 47 11

Fra : David Blangstrup

Dato : 17-01-03 09:41

Frank Løkkegaard <fl@net.dialog.dk> wrote:

> )))
> Den med fuglene havde jeg sgu aldrig tænkt på!
> Det reddede lige en blæsende kold og våd fredag )))))

> [...]

Ja, tænk hvis dyr skulle have områder, hvor de er mere intelligente end
mennesker.

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 17-01-03 10:55

firstname@lastname.dk writes:
>Ja, tænk hvis dyr skulle have områder, hvor de er mere intelligente end
>mennesker.
Arhhh hold nu op - bemærk latteren, tag nu blot en spøg og lidt
fredags-munterhed for hvad det er - og skal vi så ikke vende blikket mod
mac'erne?

Frank Løkkegaard
Tlf. 75 51 43 11
Fax 75 51 47 11

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 17-01-03 14:11

Peter Bjørn Perlsø <no_spam@invalid_email.com> wrote:

> [...]
> =)
>
> Sørg selv for egne fornødenheder - strømfordelerbokse, forlængerkabler,

Da denne tråd desværre er degenereret til et mudderkastningsforum for
visse følsomme mimosers fordomme om mig, vil jeg henstille til at alle
fremtidige anklager om racisme, byldepest, dårligt vejr,
tankeforbrydelser o.lign. rettes til min postkasse (anvend min
reply-to), og ikke denne gruppe.

På forhånd tak.