Mares safe first
Fra : Johnny_Brian

Dato : 15-01-03 10:57

Lige et spørgsmål, som også DIR-nørderne :) gerne må svare på, produktet
fra Mares der skulle være en ekstra sikkerhed er det noget der virker?

og lige en ting mere, hvad siger DIR til det med at man vender falskerne
om sådan at det bliver nemmere at komme til håndtagene, og de også
ligger mere beskyttet?

Mvh.
Johnny

http://www.kandu.dk/

Fra : Kalle

Dato : 15-01-03 11:14

Hej

Jeg tror du vil få meget svært ved at nå din isomanifold hvis du vender
flaskerne om. Det er også noget trut når du skal have den af og på f.eks. i
en båd, for så skal vægten fra flaskerne stå på din manifold.
Din lygte og dine stage flasker vil dække for ventilerne så du alligevel
ikke vil kunne nå dem og det var jo egentlig det du gerne ville opnå.

Casper

Fra : Johnny_Brian

Dato : 15-01-03 11:59

Nej jeg er nu af den overbevisning at det ville være noget nemmere, idet
du jo bare lige kan række armene bagud for at nå dem, modsat hvis de
sidder oppe bagved hovedet
Og der findes nogle bøjler til at sætte på flaskerne sådan at du kan
sætte dem på hovedet, du kan bl.a. købe dem hos simlyscuba.com, udover
det, så beskytter det vel også 1. trin(ene) mere hvis de sidder gemt af
vejen?

Mvh.
Johnny

http://www.kandu.dk/

Fra : Jens Didriksen

Dato : 15-01-03 15:03

Johnny_Brian wrote:
> Nej jeg er nu af den overbevisning at det ville være noget nemmere,
> idet du jo bare lige kan række armene bagud for at nå dem, modsat
> hvis de sidder oppe bagved hovedet

Jeg kan simpelthen ikke vente med at se dig lukke iso-mainifolden med
omvendte flasker...

Og hvad med dine slanger - de passer jo heller ikke i længden længere.
Desuden er det noget fup rent betjeningsmæssigt i båden - både ved påtagning
og når rmakkeren skal hive dem ombord igen.

Ved makkerhjælp skal din buddy desuden ned og rode efter ventilerne ved din
bagdel hvor det kan være svært at kommunikerer med ham samtidig.

Drop den ide - den er afprøvet og den sucks.

> [...]
> sætte dem på hovedet, du kan bl.a. købe dem hos simlyscuba.com, udover
> det, så beskytter det vel også 1. trin(ene) mere hvis de sidder gemt

Kender du udtrykket: "man skal ikke tage noget med man ikke har brug for"?

Man har ikke brug for disse bøjler og desuden kan de - hvis man er rigtig
"heldig" - blive klemt ned over ventilerne så man íkke kan betjene dem.

Men dette altså kun hvis man er så dårlig til at afballancerer sig selv at
man slet ikke burde være i vandet til at starte med...

Brug dine penge på at lære ordentlig opdriftkontrol og på at få noget mere
dykkererfaring og glem så alt gejlet.

Vil du gerne bruge penge på noget ligegyldigt så køb en dyr dykkercomputer
til at blære dig med på diskotekerne.

Didrik
http://www.harleyluja.dk/jedi.htm

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 15-01-03 15:40

Johnny_Brian wrote:
> Nej jeg er nu af den overbevisning at det ville være noget nemmere,
> idet du jo bare lige kan række armene bagud for at nå dem, modsat
> hvis de sidder oppe bagved hovedet

http://www.combro.co.uk/nigelh/diver/rig.html

Du kan jo prøve at læse det her..

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 15-01-03 11:14

Johnny_Brian wrote:
> Lige et spørgsmål, som også DIR-nørderne :) gerne må svare på,
> produktet fra Mares der skulle være en ekstra sikkerhed er det noget
> der virker?

Jeg går ud fra at ideen er at sætte endnu et førstetrin på dit primære
førstetrin, og så sætte octopus og hvad du måtte have af feederslanger i det
andet førstetrin. Jeg har svært ved at se hvad det skulle give dig af
fordele. Hvis dit primære førstetrin fejler så vil dit sekundære førstetrin
vel også fejle når det sidder i det primære?

Fra : A M J

Dato : 15-01-03 15:34

"Johnny_Brian" <Johnny_Brian.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> Lige et spørgsmål, som også DIR-nørderne :) gerne må svare på, produktet
> fra Mares der skulle være en ekstra sikkerhed er det noget der virker?

Hvad gør den dims lige præcis?

> Mvh.
> Johnny

Mvh Anders M J

Fra : Glenn H Schmidt

Dato : 15-01-03 20:36

Hej JohnnyBrian (ret belastende ikk)

Mares first er noget pop.( for folk med for mange penge og for få
dykkerfærdigheder) et komplet regulator sæt er at foretrække. Hvis man ikke
selv er i stand til at skifte til et andet andentrin ved en eventuel
regulator fejl, skule man vist finde en anden sport. Og hvem siger at fejlen
sker i første trinet?.

Glenn