Anonymizer Private Surfing 2.0
Fra : alten

Dato : 15-01-03 10:18

Kan ovenstående software skjule ens IP-adresse i forbindelse med brug af
Peer-to-peer software som f.eks. e-donkey? Deres support gav mig et
mærkeligt svar som intet havde at gøre med mit spørgsmål.

http://www.anonymizer.com

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 15-01-03 11:50

alten <de@wdwqe.dk> skrev:

> Kan ovenstående software skjule ens IP-adresse i forbindelse med brug
> af Peer-to-peer software som f.eks. e-donkey? Deres support gav mig et
> mærkeligt svar som intet havde at gøre med mit spørgsmål.

Nej.

--
Peter Thomas Fischer, System Administrator - 62.242.71.26
http://www.fischer.as & http://www.humlebaekonline.dk

Fra : Hans Joergensen

Dato : 16-01-03 02:55

Fischer & Døssing wrote:
> Nej.

Det ville godt nok også give det fede nye koncept..

peer2peer2peer .. :)
Den midterste peer skal nu nok sidde på en ret kraftig connection ..

mvh Hans

--
Leveret af http://ph33r.dk

Fra : Kasper Dupont

Dato : 16-01-03 06:45

Hans Joergensen wrote:

> Det ville godt nok også give det fede nye koncept..
>
> peer2peer2peer .. :)
> Den midterste peer skal nu nok sidde på en ret kraftig connection ..

Idéen er ikke helt tåbelig. Men det er nok ikke fornuftigt at sende
alt trafik mellem alle brugere gennem den samme computer. Man kan
jo sagtens skifte mellemstation midt i en overførsel.

Hvad angår effektiviteten kan jeg da lige nævne at en måde at
undgå flaskehalse i et hyperkube netværk faktisk er at sende alle
pakker til en tilfældig knude og først derfra vidre til deres
endelige destination. Internettet er godt nok ikke en hyperkube,
så jeg tror ikke den metode vil undgå flaskehalse på internettet.

for(_=52;_;(_%5)||(_/=5),(_%5)&&(_-=2))putchar(_);

Fra : Hans Joergensen

Dato : 16-01-03 11:29

Kasper Dupont wrote:
> Idéen er ikke helt tåbelig. Men det er nok ikke fornuftigt at sende
> alt trafik mellem alle brugere gennem den samme computer. Man kan
> jo sagtens skifte mellemstation midt i en overførsel.

Nej ok, det kunne være praktisk, specielt hvis midterpeer'en var i
stand til at cache dataen..

Minder mig iøvrigt om at sidst jeg var til fest med gutterne fandt jeg
i fuldskab på at man burde udvikle en p2p caching server , den ville klart
kunne sælges til ISP'erne (da de jo ville spare udlandstrafik i vildskab).

Men, der er nok tvivl om lovligheden af sådan en æske..
(Og så igen, er det ikke noget med at filerne bare skal slettes indenfor
24 timer?)

mvh Hans

--
Leveret af http://ph33r.dk

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 21-01-03 21:45

Hans Joergensen skrev:

> p2p caching server ,

> Men, der er nok tvivl om lovligheden af sådan en æske..
> (Og så igen, er det ikke noget med at filerne bare skal slettes
> indenfor 24 timer?)

news.tele.dk har fået nedsat den tid som den opbevarer binære filer til
48 timer, da TDC vistnok [1] blev kontaktet med ønske om at kunne fjerne
ophavsretsligt beskyttet materiale indenfor 48 timer efter en konkret
henvendelse (og det skulle news-server-softwaren vist ikke give mulig-
hed for nu).

[1] Sådan tolker jeg indlæggene i tele.internet.news-service fra de ikke-
repræsenterende TDC-folk.