? fejlmeddelelse
Fra : anders hansen

Dato : 15-01-03 10:29

Forklar mig venligst helt præcist hvad dette betyder:

"Non-static variable this cannot be referenced from a static context"

jeg får den i forbindelse med at jeg vil bruge "this" i min main funktion

På forhånd tak
/Anders

Fra : Lars Dam

Dato : 15-01-03 10:21

On Wed, 15 Jan 2003 10:28:30 +0100, "anders hansen"
<isl45662@image.dk> wrote:

>Forklar mig venligst helt præcist hvad dette betyder:
>
>"Non-static variable this cannot be referenced from a static context"
>
>jeg får den i forbindelse med at jeg vil bruge "this" i min main funktion

Det er fordi at din main er statisk.

Dette betyder at metoden er klasse specifik, og ikke instans specifik.

Da 'this' er et keyword til at tilgå den instans, en instans specifik
(ikke-static) metode tilhører (når man er i dette instans specifikke
kontekst), kan du der for ikke brug this i en static metode.

>På forhånd tak
>/Anders

vh. ld

---
"Time is the fire in which we burn"

Fra : anders hansen

Dato : 16-01-03 14:41

Tak for den gode forklaring...
Lige en opfølger:
skal main metoden ikke altid være statisk??

/anders

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 16-01-03 14:21

On Thu, 16 Jan 2003 14:40:50 +0100, anders hansen wrote:

> Tak for den gode forklaring...
> Lige en opfølger:
> skal main metoden ikke altid være statisk??
Jo
Netop derfor kan du ikke bruge this. Du kan bruge this til at referere
til det _objekt_ som du er i, men da statiske metoder og attributter er
klasespecifikke (dvs. at din main metode hører til din klasse og ikke til
det enkelte objekt), kan dette ikke lade sig gøre.

Prøv at poste noget af kode, så kan vi sikkert rette den til
--
Mikkel Bundgaard
Student at IT University of Copenhagen

Fra : anders hansen

Dato : 20-01-03 15:58

Mikkel Bundgaard skrev:

> [...]
> attributter er klasespecifikke (dvs. at din main metode hører til
> din klasse og ikke til det enkelte objekt), kan dette ikke lade

Arhhh, har fanget den nu!
tak
/anders

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 15-01-03 10:23

"anders hansen" <isl45662@image.dk> writes:

> Forklar mig venligst helt præcist hvad dette betyder:
>
> "Non-static variable this cannot be referenced from a static context"
>
> jeg får den i forbindelse med at jeg vil bruge "this" i min main funktion

Når du starter dit program i din statiske Main-funktion, er der ikke
oprettet noget objekt med "new" som this kan henvise til. Det kunne
du eventuelt oprette i din Main, og saa kalde det.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn

Fra : Michael Banzon

Dato : 15-01-03 10:35

"anders hansen" <isl45662@image.dk> skrev i en meddelelse

> jeg får den i forbindelse med at jeg vil bruge "this" i min main funktion

Hvad skal du bruge "this" til der??

/ Michael