Hvad er din mening om schubert concept....
Fra : Martin

Dato : 15-01-03 09:16

Hej NG

Jeg går og overvejer at købe en schubert concept hjelm..
er her nogen der har erfaringer med den ??? jeg her en shoi RX-R (tror jeg
den hedder)..

Fra : Martin Sørensen

Dato : 15-01-03 12:45

> Jeg går og overvejer at købe en schubert concept hjelm..
> er her nogen der har erfaringer med den ??? jeg her en shoi RX-R
> (tror jeg den hedder)..

Det har været oppe nogle gange, og hver gang er der flere der udtrykker
deres begejstring over for den. Jeg tror også det bliver min næste hjelm.

Det eneste negative jeg har hørt om den, er at den kan være larmende og
ubehagelig på kåbecykler. Den har det bedst på naked bikes.

Tag evt. et kig på http://www.dmcn.dk/tmakro/SeAnmeldelser.asp?ID=11. Der er
flere der har anmeldt den.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Jacob Deleuran Grunn~

Dato : 15-01-03 17:54

Martin Sørensen wrote:

> Det har været oppe nogle gange, og hver gang er der flere der
> udtrykker deres begejstring over for den. Jeg tror også det bliver
> min næste hjelm.

Det er helt klart en god hjelm som jeg kun kan anbefale. Behagelig med et
godt udsyn, dog lidt tung.

> Det eneste negative jeg har hørt om den, er at den kan være larmende
> og ubehagelig på kåbecykler. Den har det bedst på naked bikes.

Som f.eks. min far der var kanon glad for sin nye Schubert Concept, indtil
han kom ud at køre på sin CX500 med Interstatekåbe. Turbulensen fra kåben
betød at hjelmen larmede og rystede betydligt mere end hans gamle
"billig-hjelm".
Et godt tip er, hvis din MC har kåbe, at se om du kan få lov til at tage en
prøvetur, med hjelmen på, inden du køber den.

mvh.
Jacob
Honda Super Dream og Schubert Concept

ps. Da min far ikke kunne få byttet sin hjelm har han haft en næsten ny
(brugt 2-3 gange vil jeg tro) blå-metallic Schubert Concept i størrelse
60(tror jeg nok) til salg. Det kan da være han stadig har det. Jeg kan i
hvert fald spørge hvis det har interesse (eller han kunne selv svare her på
NG .

Fra : Grunnet

Dato : 15-01-03 18:53

> Som f.eks. min far der var kanon glad for sin nye Schubert Concept,
> indtil han kom ud at køre på sin CX500 med Interstatekåb

Som korrekt er en GL500 SilverWing

> Turbulensen fra kåben betød at hjelmen larmede og rystede betydligt
> mere end hans gamle "billig-hjelm".

Den gamle "billig-hjelm" kostede faktisk 2.200 kr. vejledende, men eller er
det korrekt at kåbeglasset giver en underlig turbulens som rusker i
Schuberth-hjælmen.

> [...]
> størrelse 60(tror jeg nok) til salg. Det kan da være han stadig har
> det. Jeg kan i hvert fald spørge hvis det har interesse (eller han

Nu er det jo ikke en salgsgruppe
men igen korrekt str. 60 - brugt mindre end 100 km (lugter stadig som ny
hjælm) pris 1.900 kr.

Hilsen Steen
GL500 SilverWing '84
steen.grunnet@(slet-dette)mail.dk
http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2-hjulere, men Intet om MC)

---

Fra : Asger Steffensen

Dato : 15-01-03 16:18

"Martin" <Maximus@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg går og overvejer at købe en schubert concept hjelm..
> er her nogen der har erfaringer med den ??? jeg her en shoi RX-R (tror

Jeg er meget begejstret for min. Den fylder 2 år til maj. Jeg har egentlig
ikke noget dårligt at sige om den. - jo forresten: Når man lukker
hageklappen kan det give et ret højt smæld fra låsemekanismen, men jeg har
vænnet mig til altid at holde udløserknappen inde, så larmer det ikke.

Asger
ZX-10

Fra : Per-Ove Kristensen

Dato : 15-01-03 21:41

Hej Martin!
Det er en dejlig hjelm, solbrillen er genial.

Men den larmer langt mere end min gamle "knallerthjelm". Bortset fra støjen
er den virkelig dejlig, så brug ørepropper.
Per-Ove

Martin <Maximus@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:EM8V9.24737$ws6.499275@news2.nokia.com...

Fra : wheeler

Dato : 16-01-03 00:17

bla. bla... er det stort set ikke med hjelmtype som med løbesko...man skal
prøve skidtet individuelt, før det giver mening!

Hos Marathon Sport V/ Julius Thomsens Plads har de på løbebånd med kamara
målt min løbestil. Konklusionen blev, at det for mit vedkommende var
hensigtsmæssigt at løbe med een bestemt sko - og kun den. !

Tror det (individuelle hensyn)forholder sig ligeså med hensyn til
styrthjelme - men er bange for at målingen bliver svær(?)

Bliver konklusionen ikke:
1. at man som HOVED-regel får den kvalitet man betaler for. Og hvort Shoi og
de andre førende mærker er at foretrække?

2. at "feinsmakeriet" alene vil være subjektivt betragtet?

Wheeler

TDR 125R /Ypvs
RD 350 /Ypvs

--
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65

Fra : Martin

Dato : 16-01-03 07:28

"wheeler" <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> wrote in message
> [...]
og
> de andre førende mærker er at foretrække?
>
> 2. at "feinsmakeriet" alene vil være subjektivt betragtet?

Ja det har du nok ret i, men jeg syntes at den "solbrille" ting ser
MEGET praktisk ud.
jeg er da godt tilfreds med min Shoi RX-R, selv om den osse støjer.

MArtin