Udveksle filer mellem mac & pc
Fra : Sælgeren

Dato : 15-01-03 09:07

Mac kører OSX, PC kører XP. Hvilket program skal bruges til udveksling af
filer mellem de 2 enheder, og hvordan.?

Mvh
Sælgeren

Fra : Mikkel Pagh

Dato : 15-01-03 09:40

In article <3e2516a6$0$2525$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>,
"Sælgeren" <salg@jubiimail.dk> wrote:

> Mac kører OSX, PC kører XP. Hvilket program skal bruges til udveksling af
> filer mellem de 2 enheder, og hvordan.?

Du behøver ikke noget program, idet der er smb-fildeling indbygget på
begge platforme. (Dog mere brugervenligt integreret i Jaguar end i
tidligere OS X-versioner.)

Prøv at trykke æble-K i Jaguars Finder.

Programmet Dave fra Thursby Software skulle dog gøre det lidt lettere at
browse andre brugeres filer, men jeg vil ikke tro det er nødvendigt (i
hvert fald hvis du kører Jaguar).

Venlig hilsen Mikkel

--
Mikkel Pagh
Berlin

Fra : Sælgeren

Dato : 15-01-03 18:31

Mac kører OSX 1,4. så jeg ved ikke omdet kan bruges?

Fra : Jesper

Dato : 15-01-03 18:56

Sælgeren <salg@jubiimail.dk> wrote:

> Mac kører OSX 1,4. så jeg ved ikke omdet kan bruges?

Du skal lige på på OS X 10.2 for at du har SMB understøttelse,jeg kan
kun anbefale dig at opgradere.
--
Jesper myem@il -> lustmagnet {at} sexmagnet [dot] com
The sermon this morning: "Jesus Walks on the Water."

Fra : Steen Larsen

Dato : 16-01-03 00:04

In article <1foucjc.16d656p6ilekN%spam@spam.spam.invalid>,
spam@spam.spam.invalid (Jesper) wrote:

> Du skal lige på på OS X 10.2 for at du har SMB understøttelse,jeg kan
> kun anbefale dig at opgradere.

10.1.4 kan sagtens bruges, den er bare ikke så hurtig og man kan ikke
browse sig frem.
I connect to server-dialog skrives:
smb://ip-på-xp-pc/sharenavn

Fra : Sælgeren

Dato : 16-01-03 06:37

Skal jeg oprette noget på xp på pc´eren inden,,? Skal jeg bare conecte de 2
enheder via netkortet..??

pft.

Fra : Steen Larsen

Dato : 16-01-03 08:03

In article <3e26450d$0$24672$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>,
"Sælgeren" <salg@jubiimail.dk> wrote:

> Skal jeg oprette noget på xp på pc´eren inden,,? Skal jeg bare conecte de 2
> [...]

Du skal aktivere fildeling og oprette et share.

Fra : Steen Larsen

Dato : 16-01-03 08:04

> [...]
"Sælgeren" <salg@jubiimail.dk> wrote:

> Skal jeg oprette noget på xp på pc´eren inden,,? Skal jeg bare conecte de 2

Hov, ja du kan forbinde dem direkte med et krydset kabel - hvis det eren
Titanium PowerBook kan du bruge et almindeligt patch-kabel.

Fra : Sælgeren

Dato : 16-01-03 08:13

Hej Steen

Det er en titanium PB. jeg har i forvejen et netkabel fra mit cabelmodem ned
til Computeren med XP. Kan jeg køre dette kabel direkte fra computeren og
ind bag i mac´en.?

Fra : Per Rønne

Dato : 16-01-03 13:17

> [...]

> til Computeren med XP. Kan jeg køre dette kabel direkte fra computeren og

Nej, det skal gå gennem hub eller switch - med mindre kablet er krydset.
--
Cand.scient. Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, 3. tv.

Fra : Steen Larsen

Dato : 16-01-03 13:49

In article <1fovrij.1pvnyvxk6n1y7N%per.ronne@invalid.dk>,
per.ronne@invalid.dk (Per Rønne) wrote:

> Nej, det skal gå gennem hub eller switch - med mindre kablet er krydset.

Det passer ikke. Netkortet i TiBook kan automatisk skifte så det ikke er
nødvendigt at bruge et krydset kabel. Hvis kablet sidder i din PCs
netkort kan den uden problemer tilsluttes direkte til din TiBook. Det
kan være du er nødt til at sætte IP-adresser manuelt 10.0.0.2 på den ene
og 10.0.0.3 på den anden.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 16-01-03 15:04

Steen Larsen <steen@lykking.dk> writes:

> [...]

tiBookens netkort er ligeglad.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Michael Holm

Dato : 16-01-03 08:11

Sælgeren <salg@jubiimail.dk> wrote:

> Skal jeg oprette noget på xp på pc´eren inden,,? Skal jeg bare conecte de 2
> enheder via netkortet..??
>
> pft.

hvis du hele tiden skriver nedenunder, så bliver det nemmere at følge
"samtalen"
men nu til et svar du skal huske at dele (share) den mappen som
mac'en skal forbinde til + evt. oprette en bruger som mac'en skal logge
på som... (ellers kan den bare logge på som administator eller hvad
brugeren på pc'en hedder)

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Sælgeren

Dato : 16-01-03 14:32

Hej Alle

Jeg er glad for al den hjælp i har skrevet. Men for at være ærlig, så fatter
jeg ikke en skid af det hele. Jeg er ikke just en nørd til computer.
Er der en der gider at lave en procedure for hvordan jeg sætter det hele op,
så ville det bare være alletiders.
Altså opsætning lige fra starten til slut.
Pft.
Sælgeren

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 16-01-03 15:07

"Sælgeren" <salg@jubiimail.dk> writes:

> Altså opsætning lige fra starten til slut.
> Pft.
> Sælgeren

Pil alle netstik ud af alle maskiner.

Sørg for at den folder på din PC som du ønsker at flytte filer til/fra
er DELT og tilgængelig for alle (mulighvis anderledes i XP).

Sæt _et_ kabel mellem netstik i din PC og din tiBook.

Vær sikker på at begge maskiner bruger DHCP og ikke har faste IP-numre
(hvis du ALDRIG har pillet ved noget, er dette standardopsætningen).

Genstart begge maskiner (for at nulstille netværkskonfigurationerne).

Efter genstart, så gå ind i Æble-K på Mac'en, og find PC'en. Find
herefter dens drev - det kan være du skal autenficere dig.

Flyt filer.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 16-01-03 15:10

> [...]

> så ville det bare være alletiders.
> Altså opsætning lige fra starten til slut.

Hej Sælger

Er det nogle permanente filer du skal dele eller er det en midlertidig
løsning ?

Hvormange MB/GB drejer det sig om ?

Har du ikke adgang til et webhotel/ftp server hvor du kan loade tingene
op på og så hente dem igen bagefter med den anden maskine ?

Hvor i landet befinder du dig ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/