Andet multimedie
bentjuul 3670
Punktopstilling i InDesign 2.0
Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 15-01-03 08:56

Hej.

Hvordan laver jeg en punktopstilling i InDesign 2.0?

Findes fremgangsmåden beskrevet i hjælp (jeg aner ikke hvad en
punktopstilling hedder på engelsk) og er der mon nogen der ved om man kan
finde tutorials til InDesign på nettet?

mvh
Trond Øyvind Hermansen

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 15-01-03 17:00

Trond Øyvind Hermansen skrev: (messageID:

> [...]
> punktopstilling hedder på engelsk) og er der mon nogen der ved om man
> kan finde tutorials til InDesign på nettet?

Måske kan denne artikel hjælpe:
http://howto.lycos.com/lycos/step/1,,10+55+26151+25932+21688,00.html

Mht. tutorials, så finder Google 451 sider ved søgning på "indesign
tutorial". Der er altså rigeligt at tage fat på: http://www.google.com/

--
Kasper Damkjær
http://www.damkjaer.net/

Fra : Henrik Torp

Dato : 15-01-03 18:25

"Trond Øyvind Hermansen" <oyvind.hermansen@iname.com> skrev i en meddelelse

> Hvordan laver jeg en punktopstilling i InDesign 2.0?

Vælg type menuen, tabs. Så vises tabs-paletten.

Ryk de 2 små trekanter f.eks. 1 cm ind, Ryk den øverste tilbage til 0 cm.
Sæt en venstre tab på 1 cm.

Skriv 1), tryk tab og skriv teksten.

Hvis du ønsker en bullet eller andre karakterer som punkttegn, skal du vælge
dem via Type menuen (eller skrive tegnet), hvor du får forskellige
muligheder.

Denne metode virker både, hvis teksten i punktopstillingen kun fylder en
linie, og hvis den fylder flere linier.

Der er i øvrigt mulighed for at definere afsnitstypografier med
punktopstillinger.

På engelsk hedder det hanging indent.

Venlig hilsen
Henrik