Hvilken version af Virtual PC?
Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 15-01-03 05:47

Jeg er blevet enig med mig selv om at jeg ikke kan undvære VPC, pga
IE.

Hvilken version vil være passende til min Powerbook (når den får 1 Gb
RAM)? Vi har ikke nogen Windows infrastruktur.

Tekniske spørgsmål:

* Er der drivere til Windows så grafikkortet udnyttes optimalt?
* Hvor let er det at udveksle filer med den omgivende OS X?
* Hvor høj en ydelse kan jeg forvente cirka med en 550 MHz processor?
Det gør ikke noget den er sløv, bare der er smæld i grafikken :)
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Mikkel Pagh

Dato : 15-01-03 10:44

In article <kk3cnvow82.fsf@mimer.null.dk>,
Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@unixsnedkeren.dk> wrote:

> * Hvor let er det at udveksle filer med den omgivende OS X?

Det fungerer nemt gennem drag&drop, men hastigheden er ikke høj. Filerne
bliver kopieret, ikke flyttet.

De andre ting du spørger om, ved jeg ikke noget om.

Jeg kan dog sige, at min 500 MHz iBook rent subjektivt føles ca. som en
100MHz Pentium.

Venlig hilsen Mikkel

P.S. Unge mand, er det ikke ved at være over din sengetid?

--
Mikkel Pagh
Berlin

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 15-01-03 11:11

Mikkel Pagh <spiced.pork@ham.com> writes:

> Jeg kan dog sige, at min 500 MHz iBook rent subjektivt føles ca. som en
> 100MHz Pentium.

Det var ikke meget. Hmm. Jeg havde dog haabet paa lidt mere fut.

> Venlig hilsen Mikkel
>
> P.S. Unge mand, er det ikke ved at være over din sengetid?

Naar man naar min alder, staar man tidligt op. Nogen dage...

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : David Blangstrup

Dato : 15-01-03 12:28

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@unixsnedkeren.dk> wrote:

> Det var ikke meget. Hmm. Jeg havde dog haabet paa lidt mere fut.

> Naar man naar min alder, staar man tidligt op. Nogen dage...

Argh! Nu må jeg vide det... hvad er det for nogle tubular bells? Mike
Oldfields? Jeg kunne ikke lide den dengang den kom ud, men jeg er faldet
for III.

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark read my blog!

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 15-01-03 13:29

firstname@lastname.dk (David Blangstrup) writes:

> Argh! Nu må jeg vide det... hvad er det for nogle tubular bells? Mike
> Oldfields? Jeg kunne ikke lide den dengang den kom ud, men jeg er faldet
> for III.

Så er du gammel. 1'eren er fra 1973.

Men for at svare på spørgsmålet - dette er ganske rigtigt Mike
Oldfields Tubular Bells I. Havde der stået "and" i stedet for "plus"
havde det været II'eren.

Han er vist ved at lave den endegyldige udgave af I'eren (Directors
Cut), så den vil jeg anbefale dig at vente på.
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : David Blangstrup

Dato : 15-01-03 17:57

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@unixsnedkeren.dk> wrote:

> Så er du gammel. 1'eren er fra 1973.

Ældgammel. Jeg var 21 da den udkom. Hvor gammel er du? Du _lyder_
gammel

Jamen, jeg kan bedst lide III...

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 15-01-03 21:41

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> Ældgammel. Jeg var 21 da den udkom.

Du skriver "yngre"

--
Preben Bødker Nielsen
preben@ravnekrogen.dk

Fra : David Blangstrup

Dato : 16-01-03 00:37

Preben Bødker Nielsen <spam-01@tdcadsl.dk> wrote:

> Du skriver "yngre"

Ah, but I was so much older then, I'm younger than that now.

Fra : Christian Bech

Dato : 15-01-03 22:35

firstname@lastname.dk (David Blangstrup) skrev:

>Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@unixsnedkeren.dk> wrote:

>Ældgammel. Jeg var 21 da den udkom. Hvor gammel er du? Du _lyder_
>gammel

Thorbjørn er en af den slags børn, der altid har virket gammel.
--
Christian

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 16-01-03 08:27

Christian Bech <bechd@mac.com> writes:

> Thorbjørn er en af den slags børn, der altid har virket gammel.

Steen er en ren amatør ved siden af mig.

Min favoritudtalelse er hans far der bilder ham ind at
relativitetsteorien kun virker når man rejser mod vest.
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 16-01-03 08:26

> Ældgammel. Jeg var 21 da den udkom. Hvor gammel er du? Du _lyder_
> gammel

Uha. Den kan jeg ikke toppe. Næh, jeg er midt i trediverne. Er det
gammel? Eller er det først ved fyrre?

> Jamen, jeg kan bedst lide III...

Har du tilbragt for meget tid på Ibiza? Hørt for meget house?

Jeg har hørt Sounds of Distant Earth rigtigt meget, men jeg er også
glad for lange numre af symfonisk art. Den kan anbefales. Bogen
iøvrigt også.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : David Blangstrup

Dato : 16-01-03 10:50

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@unixsnedkeren.dk> wrote:

> Uha. Den kan jeg ikke toppe. Næh, jeg er midt i trediverne. Er det
> gammel? Eller er det først ved fyrre?

Jeg kan huske som barn at iagttage, at når folk blev over tredive blev
de kedelige og selvoptagede og overså børn... Senere blev det til 'stol
ikke på nogen over tredive'...
Gammel er så gammel du føler dig... og er indeni! Det tidspunkt jeg
overhovedet har følt mig ældst på var, da jeg blev tredive. Det kommer
vel også an på fornemmelsen af hvad man slipper...
Halvtreds kommer det også pænt nær, jeg husker som tidligere
blomsterbarn at der var noget gråt og jakkesættet over 50... sådan
tænker jeg selvfølgelig ikke mere, ha ha, jeg har selv en masse
jakkesæt, og... æhøm, er blevet halvtreds... nej, det føles bare som et
jerntæppe, der bliver trukket ned... et aqua-transparent et...

That 'sensual phosphorescence
my youth delighted in
now lies almost behind me
like a land of dreams
wherein an angel
of hot sleep
dances like a diva
in strange veils
thru which desire
looks and cries

And still she dances
dances still
and still she comes at me
with breathing breasts
and secret lips
and (ah)
bright eyes

Jeg tror Lawrence Ferlinghetti var fyrre da han skrev dette! Han er
nu 81 and still going strong, hvilket minder mig om, at alt dette
alderspis er noget sludder, for min mor (der er 80) og jeg kan altid
blive enige om, at den nittenårige, der kigger ud indefra til stadighed
kan forundres over sit ældre spejlbillede. Men det er måske noget
genetisk, for man kan også møde folk, der... ah, vent, der kommer endnu
et citat fra midten af forrige århundrede cirka...
"At her twentysecondth birthday she already was an old maid"...
Hvilket igen minder mig om den vittighed med den 35-årige, der
søvndrukkent går ud i badeværelset, kigger op og udbryder til spejlet:
FAR! HVAD LAVER DU DOG HER!

> Har du tilbragt for meget tid på Ibiza? Hørt for meget house?

Jeg kan faktisk godt lide dance og house...

> Jeg har hørt Sounds of Distant Earth rigtigt meget, men jeg er også
> glad for lange numre af symfonisk art. Den kan anbefales. Bogen
> iøvrigt også.

Den har jeg også! Fe-ed! Og man kan putte CD'en i sin Mac og se noget
for sin tid ret avanceret... ( og sådan kom jeg uden om OT)...

Fra : Per Rønne

Dato : 16-01-03 13:17

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@unixsnedkeren.dk> wrote:

> Eller er det først ved fyrre?

Eller ved 90? Har netop lykønsket den ældste i familien, Helge Rønne,
med de 90 år .
--
Cand.scient. Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, 3. tv.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 16-01-03 14:36

per.ronne@invalid.dk (Per Rønne) writes:

> Eller ved 90? Har netop lykønsket den ældste i familien, Helge Rønne,
> med de 90 år .

Ah! Endelig har vi fundet ud af hvem der er den gamle, den vaklende!
Det har du ellers skjult godt.
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Per Rønne

Dato : 16-01-03 16:11

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@unixsnedkeren.dk> wrote:

> Ah! Endelig har vi fundet ud af hvem der er den gamle, den vaklende!
> Det har du ellers skjult godt.

Nummer to af fire brødre der er fyldt 90. Deres faster blev 96. Ingen
blev under 80, og spørgsmålet om de bliver 90 eller ej synes at afhænge
af rygning.

Ganske betryggende, især i betragtning af at jeg aldrig er begyndt at
ryge .

Fra : Morten Lind

Dato : 15-01-03 13:45

> [...]

> Argh! Nu må jeg vide det... hvad er det for nogle tubular bells? Mike
> Oldfields? Jeg kunne ikke lide den dengang den kom ud, men jeg er faldet

Altså David.....nu skuffer du mig........"plus......(pause)......TUBULAR
BELLS"/Crescendo.....Det kommer kun ét sted fra, ikk´?

Havde jeg haft 30.000 dengang i begyndelsen af halvfjerdserne, så havde
jeg haft sådan et Glockenspiel, M.O. også brugte.

Kan du huske Gentle Giant? Magma? De første Yes-plader? De første
Genesis-plader:From Genesis to Revelation?

Nå, nu fortaber jeg mig vist i nostalgiens tåger, men det er meget rart,
ind i mellem

(Just kiddin´, D.).

Morten
--
Hverken enten eller, blot både og....(ML)
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst...(ML)

Fra : David Blangstrup

Dato : 15-01-03 17:57

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> [...]
>
> Kan du huske Gentle Giant? Magma? De første Yes-plader? De første
> Genesis-plader:From Genesis to Revelation?

Yes er stadig rubriceret et eller andet sted hos mig under nyt. Må
hellere lige se at updatere.
Kan du huske Move? I can hear the grass grow? Fire Brigade? Nå, nu skal
jeg ind og se Frazier... min iCal har lige send en sms til min mobil...

Fra : Per Rønne

Dato : 15-01-03 15:10

Mikkel Pagh <spiced.pork@ham.com> wrote:

> Jeg kan dog sige, at min 500 MHz iBook rent subjektivt føles ca. som en
> 100MHz Pentium.

Min G4/867 har jeg lige testet til at give 550 MHz under VirtualPC.
G4'eren er forsynet med 640 M RAM, VPC blev tildelt 128 M RAM og der er
tale om VPC 5; VPC 6 skal være op til 25% hurtigere.

Testet med BenchWin.

VPC emulerer en PII med en MMX.