SQL Server 2000 og VB6
Fra : Steen Alcor

Dato : 15-01-03 04:25

Hej

Jeg har lavet et administrationsprogram i VB6 til SQL Server 6.5
Via en funktion, som opretter en ODBC-link til SQL-serveren, kan jeg med
DAO 3.5 se, slette og rette i SQL-serveren. Nu vil brugeren gerne opdatere
SQL-serveren til version 2000, men her støder jeg ind i et problem.

Vi har oprettet SQL-serveren 2000 på en anden maskine, overført data
fra 6.5 til 2000, samt oprettet en antal testbruger med ALLE rettigheder.
Testbrugeren kan godt se dataerne, men programmet melder fejl, hvis de
ønsker
at rette eller oprette data????
På samme maskine har de stadigvæk fuld adgang til SQL server 6.5 uden
problemer.

Jeg har lavet en access-database, hvor jeg at linket alle tabeller fra SQL
server
2000, og her er der ingen problemer med at rette og oprette data.

Hjælp
Steen

Fra : Johnny E Jensen

Dato : 16-01-03 12:44

Hej Steen

Måske problemet ligger i DAO.

Jeg har samme servere SQL 6.5 samt en 2000 - jeg har ingen problemer med
nogen af Serverne(Brugerne)
Jeg benytter ADO i stedet for DAO...

Du er sikker på at brugerne har rettigheder 2000 serveren, Kontroller Users
i tabellen du gerne vil teste på?

/Johnny

Fra : mwn

Dato : 31-01-03 15:16

On Wed, 15 Jan 2003 04:25:13 +0100, "Steen Alcor" <newsnet@alcor.dk>
wrote:

> [...]
>server
>2000, og her er der ingen problemer med at rette og oprette data.

Hey Steen

6.5 vs. 2k har forskellige opfattelser af null, har du nogen
attributter der kan indenholde null?