el diagram til Suzuki K50
Fra : /Ole

Dato : 15-01-03 03:16

½øjs@

Er der nogen, der ligger inde med et eldiagram til sådan en gammel fætter?

/Ole

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 18-01-03 18:09

> Er der nogen, der ligger inde med et eldiagram til sådan en gammel fætter?
>
> /Ole

Hvordan er det nu... K50, er det den "store 4 gears" eller er det
"samurai"? (jeg kan ikke lige huske forskel på K- og DM50)

Hvis det er samuraien, er jeg ret sikker på at det findes i T.Hansens
2000 katalog (sikkert også nyere). Det kan også godt være der er et
diagram til 4 gearen... det er lang tid siden jeg har kigget i det.

Du KAN jo også tegne et selv/lave "dit eget"... Det gjore jeg til min
Dax, den var nemlig IKKE i T.Hansens katalog... Det er faktisk meget
sjovt, hvis man altså synes det er sjovt at rode med ledninger :)

/Thomas

Fra : /Ole

Dato : 18-01-03 23:21

½øj Thomas.
Det er den "store 4 gears", jeg kan godt lave en installation selv, jeg ved
bare ikke lige, hvordan med motoren. Jeg har ikke en pivende fis fostand på
det med motor, men jeg er elektriker, så resten er jo ikke noget problem.
Der er ikke noget hos t-hansen, bortset fra et ledningsnet, man kan købe,
men der er vist ikke noget diagram med.

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 19-01-03 08:13

> [...]
> det med motor, men jeg er elektriker, så resten er jo ikke noget problem.

Hej igen...

Har du nogle "rester" af det gamle net (og kan maskinen starte), eller
er du helt på bar bund?

Hvor mange ledninger kommer der fra motoren (og hvilke farver har de)?
Jeg vil mene at det (bl.a.) kan dreje sig om ledninger til følgende:
- Tændingen
- en eller to med 6 V AC
- evt. nul/stel til ovenstående
- evt. ledning til neutrallampe

Ang tændingen, så skal ledningen deles i to, den ene skal direkte til
tændspolen, den anden skal til tændingslåsen, hvor den forbindes med
stel, når låsen er "off".

/Thomas

Fra : /Ole

Dato : 19-01-03 10:01

ok, jeg prøver. Maskinen kan godt starte, og jeg ytot det meste af
ledningsnettet er der. Det er nok lidt ugidelighed, jeg ikke er kommet i
gang, men "arbejdsskaden" siger jo, jeg helst vil ha' et diagram,

/Ole

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 19-01-03 19:59

/Ole skrev:
> ok, jeg prøver. Maskinen kan godt starte

Når den kan starte, har du jo en god mulighed for at måle hvor der er
strøm, og finde ledningen til tændingen.

> og jeg ytot det meste af ledningsnettet er der.

ytot... skulle venstre hånd have været en smule længere til venstre? :)

Lad værre med at splitte det gamle ledningsnet mere ad, end højest
nødvendigt - det er godt at have, til at falde tilbage på.

Held og lykke med det, og go' arbejdslyst.

/Thomas

Fra : Jan Petersen

Dato : 19-01-03 00:46

> Du KAN jo også tegne et selv/lave "dit eget"... Det gjore jeg til min
> Dax, den var nemlig IKKE i T.Hansens katalog... Det er faktisk meget
> sjovt, hvis man altså synes det er sjovt at rode med ledninger :)

Lige netop hvad jeg gør til min søns Yamaha BWs - Ledningerne har jeg købt
hos Conrad i Tyskland. De har alle farver og til ?2 pr. 10 m. Så er det bare
at prøve at finde ud af hvad de forskellige ting hedder og hvor de sidder på
scooteren.
Men er der nogen der kender nogle gode knallert/scootersider, der er gode at
blive kloge på. Deter jo efterhånden mange år siden, knallerten var det
foretrukne befordringsmiddel

Mvh Jan (bevæbnet med diagram og prøvepind)

Fra : Erling Jensen

Dato : 19-01-03 14:34

"Jan Petersen" <Jan_j_p@Zundermaaten.dkZ> skrev i en meddelelse

> Lige netop hvad jeg gør til min søns Yamaha BWs - Ledningerne har jeg købt
> hos Conrad i Tyskland. De har alle farver og til ?2 pr. 10 m. Så er det
bare

du har vel ikke mail og www. adressen til ham der Conrad, jeg tror at
siden vil være et besøg værd.

Mvh
Erling

Fra : Jan Petersen

Dato : 19-01-03 22:56

> bare
> >
> du har vel ikke mail og www. adressen til ham der Conrad, jeg tror at
> siden vil være et besøg værd.
>
> Mvh
> Erling

www.conrad.de

Mvh Jan

Fra : Erling Jensen

Dato : 20-01-03 16:41

¨jeg takker der er meget godt der!!

hilsen
Erling

Fra : kjulle

Dato : 16-02-03 01:09

"/Ole" skrev d. 15-01-03 03:16 dette indlæg :
> ½øjs@
>
> Er der nogen, der ligger inde med et eldiagram til sådan en gammel
fætter?

> /Ole
>
> Hej Ole

Jeg har to kopier af ledningsnettet på en Suzuki K50; et i sort/hvid på
engelsk, og et med ledningsfarver på hollandsk.
Med begge diagrammer skulle være i stand til at løse problemet.
Hvis du e-mailer mig din mailadresse på følgende: pia.asbaek@mail.dk
Så skal jeg nok sende begge diagrammer til dig

Mvh Kjartan Jensen

http://www.kandu.dk/