Vil ikke udskrive!
Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 14-01-03 23:29

Siden jeg har leget med filudveksling og AppleTalk (AT), kan jeg ikke
længere formå min P6200 til at udskrive via printerporten!
Jeg får en masse ophævelser vedr. AT og forbundne netværk - og uanset
hvor mange gange jeg slår AT fra og markerer 'Color SW 1500' +
'printerport' i 'Vælger', kan jeg stadig ikke udskrive.
Fra modemporten er der derimod ingen problemer - men det er da lidt
irriterende at skulle hive kabler ud og ind, hver gang, der skal
udskrives!
Nogen gode forslag?

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 15-01-03 00:12

Hans H.V. Hansen wrote:
> [...]
> Fra modemporten er der derimod ingen problemer - men det er da lidt
> irriterende at skulle hive kabler ud og ind, hver gang, der skal

Hmm det bliver lidt efter hukommelsen.(hvilket system bruger du ?)
Åben TCP/IP se efter hvilken port der er akriv, her efter ændre du den
aktive port og arkivere.
( det er meget længe siden jeg har rodet med dette så andre er velkomne
hvis jeg er helt galt på den)

--

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 15-01-03 03:29

Hej Hans

Der er et eller andet, der spøger i mit baghovede omkring P6200 + OS 8.x
og AppleTalk og de serielle udgange.... Prøv at bytte rundt, så dit
'netværk' kører over printerporten og printeren på modemporten... Én af
de fejlmeldinger, du har fået, er ganske givet "Printerporten benyttes
af et andet... - slå AppleTalk fra i Vælger" og vælg sidelayout i alle
åbne programmer". Jeg mener, der er en fejl i OS 8.0, 8.1 og 8.5.0, der
bevirker dette. Jeg havde noget lignende på min 7200 med en Stylewriter
II, før jeg fik skiftet bundkortet på den...

I øvrigt skal du huske, når du bruger AT, - at slå det fra på begge
maskiner, hvis du bruger overførsel via et printerkabel.

Har du prøvet at slå 'Printerdeling' til i Vælger -> 'Valg'? - så vil
Vælger reagere, som om begge maskiner er sat i et netværk, og det skulle
være muligt at printe ud uden at afbryde AT.

mvh. Erik Richard

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 15-01-03 12:18

> [...]
> og AppleTalk og de serielle udgange.... Prøv at bytte rundt, så dit
> 'netværk' kører over printerporten og printeren på modemporten...

Det virker som sagt OK fra modemporten - men det er jo noget besværligt,
når man også gerne vil på nettet nu og da!
> I øvrigt skal du huske, når du bruger AT, - at slå det fra på begge
> maskiner, hvis du bruger overførsel via et printerkabel.

I praksis lettere sagt end gjort, da jeg p.t. ikke har nok 'multistik'
til at have alle mine (tre) computere kørende samtidigt! :)

> Har du prøvet at slå 'Printerdeling' til i Vælger -> 'Valg'? - så vil
> Vælger reagere, som om begge maskiner er sat i et netværk, og det skulle
> være muligt at printe ud uden at afbryde AT.

OK - det kunne da være et forsøg værd.

Tak for alle tre gode svar, jeg til nu har modtaget - jeg vil afprøve
alle forslagene.

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Martin Petersen

Dato : 15-01-03 08:36

Hans H.V. Hansen <h2vh@post6.tele.dk> wrote:

> [...]
> Fra modemporten er der derimod ingen problemer - men det er da lidt
> irriterende at skulle hive kabler ud og ind, hver gang, der skal

Måske var der noget her:

http://www.midcoast.com.au/~ttc/piu.htm

http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&threadm=dommanno-A7D1
6D.03135815102000%40news.bellatlantic.net&rnum=2&prev=/groups%3Fq%3Dchoo
ser%2Bport%2Bin%2Buse%26hl%3Dda%26lr%3D%26ie%3DUTF-8%26selm%3Ddommanno-A
7D16D.03135815102000%2540news.bellatlantic.net%26rnum%3D2

eller søg i
http://groups.google.com/
på ord som "chooser" "AppleTalk" "port in use"

- det er i hvert fald et kendt og, husker jeg, irriterende problem, men
jeg er sikker på at det kan løses.

Der er måske også noget med at man kan slå "Remote only" til i
"AppleTalk"-kontrolpanelet ...

Martin

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 15-01-03 12:33

> [...]

> Fra modemporten er der derimod ingen problemer - men det er da lidt
> irriterende at skulle hive kabler ud og ind, hver gang, der skal

Martin Petersen nævner løsningen. Du skal vælge "Remote only" eller "Kun
remote" i Appletalk.

Det er muligt, at den ikke er installeret, jeg er ikke helt klar over
hvilke systemer, der installerede den default og hvilke der ikke gjorde,
men hvis du kan finde den på en anden computer kan du simpelthen kopiere
den ind i systemet.

Ellers kan du måske finde den ved at installere fra systemdisken ved
hjælp af custom install.

Stig

Stig Leerbeck
http://www.simplesoft.dk