Skifte URL
Fra : Tim Sørensen

Dato : 14-01-03 19:56

Hvordan skifter jeg URL´en i Internet Explorer?
Jeg kender både den Handle om Caption.

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : Niels Borg

Dato : 14-01-03 21:56

Hej Tim,

Her er et eksempel jeg selv har brugt.
txtURL er addresse linien i min browser form. Så når brugeren trykker return
skifter browseren til den nye url.

Private Sub txtUrl_KeyPress(KeyAscii As Integer)
If KeyAscii = vbKeyReturn Then
WebBrowser.Navigate Me.txtUrl.Text
End If
End Sub

MVH
Niels Borg.

Fra : Tim Sørensen

Dato : 14-01-03 22:54

"Niels Borg" <niels.borg@tdcadsl.dk> wrote
> Hej Tim,

Hej Niels

> [...]
return
> skifter browseren til den nye url.
>
> Private Sub txtUrl_KeyPress(KeyAscii As Integer)

Tak for svaret!

Men det er nu ikke kontrollen som jeg bruger, men derimod
den 'rigtige' IExplore som brugeren har startet

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : Carsten Suurland

Dato : 16-01-03 11:43

Hej Tim

Jeg kan ikke lige give dig koden til at gøre det, med det skal foregå via
WinAPI.

I og med, at du har et windowhandle til IE, kan du enumererere childwindows
i IE (WinAPI: EnumChildWindows), indtil du finder frem til et childwindow af
typen "Edit"... Dette er adresselinjen i IE.
Så skal du efterfølgende angive den nye URL... Jeg er ikke sikker, men måske
kan du gøre det ved hjælp af API'et SetWindowText.

/Carsten Suurland

Fra : Tim Sørensen

Dato : 14-01-03 21:58

"Tim Sørensen" <dondata@vip.cybercity.dk> wrote
> Hvordan skifter jeg URL´en i Internet Explorer?
> Jeg kender både den Handle om Caption.

Ligemeget - Har fundet ud af det.

--
Mvh.... Tim Sørensen