politianmeldelse af min hjemmeside
Fra : anneconda

Dato : 14-01-03 19:48

Min tidligere arbejdsplads overvejer måske at politianmelde mig for
cikaneri injourer overfor arbejdspladsen på min hjemmeside www.trutmund.dk
Hvis i kikker på den er der så noget at komme efter
på forhånd tak

Fra : Henning

Dato : 14-01-03 21:05

On Tue, 14 Jan 2003 19:47:51 +0100, "anneconda"
<anneconda@ishoejby.dk> wrote:

>Min tidligere arbejdsplads overvejer måske at politianmelde mig for
>cikaneri injourer overfor arbejdspladsen på min hjemmeside www.trutmund.dk

Du har ikke nævnt firmaet med navn eet sted, kun byen den ligger i.
(Nu håber jeg ikke du anklager mig, fordi jeg kiggede i kildekoden og
gættede karin - go' practical joke

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Søren Melgaard

Dato : 14-01-03 21:28

Hej NG,

For en god ordensskyld så KIG på siden......Pas på med hvad du trykker
på!!! Lige pludselig har du 1000 vinduer åbne, som ikke kan lukkes
igen. Det sker, hvis man følger nogle af de finurligheder, der er lagt
ind på siden. Blot en advarsel.

Til AnneConda: Hvis du ønsker seriøst svar på dit indlæg, bør du
advare mod disse ting på din side!

Mvh.

Søren

Fra : anneconda

Dato : 14-01-03 21:47

Nu er det jo ikke meningen at passwordet skulle være kendt
men tryk ikke på passwordet eller skriv noget SÅ ER I ADVARET.

Fra : Jane

Dato : 15-01-03 00:27

"anneconda" <anneconda@ishoejby.dk> wrote in

> Nu er det jo ikke meningen at passwordet skulle være kendt
> men tryk ikke på passwordet eller skriv noget SÅ ER I ADVARET.

Det er jeg da kommet til, og blev kaldt en idiot, så hvad f... er der nu
sket, har jeg fået virus eller andre grimme ting?
Jane

Fra : P. Larsen

Dato : 15-01-03 00:38

"Jane" <nokvin@FJøRnDæTTehotmail.com> wrote in message
> "anneconda" <anneconda@ishoejby.dk> wrote in

> Det er jeg da kommet til, og blev kaldt en idiot, så hvad f... er der nu
> sket, har jeg fået virus eller andre grimme ting?

Kun hvis du kører med samtlige sikkerhedsindstillinger slået fra.
Almindelige, og ret enkelte, virus-scannere og en smule snusfornuft i
opsætningen af din computer vil forhindre at koden bliver downloaded og
udført. Han vil forsøge at downloade goldfish.mpg.bat (en masse mellemrum
ind i mellem får den til at se ud som goldfish.mpg - hvis man altså mangler
briller og har Guldsort). Resten er bare barnlig pladder.

Mvh.
P. Larsen

Fra : P. Larsen

Dato : 15-01-03 00:34

Wups - det var ikke meningen at sende msg. til private email addy.
Here we go again:

> Nu er det jo ikke meningen at passwordet skulle være kendt
> men tryk ikke på passwordet eller skriv noget SÅ ER I ADVARET.

Uhhhh - nu bliver jeg altså MEGET bange ...
Man skal jo ikke kaste med sten når man selv bor i et glashus, vel?

Jeg ser utallige forsøg på at "hacke" (hvis man ellers kan kalde det, det)
på denne side:
1) Download af DOS bat fil, der vist skal fungere som en virus. Et uelegant
forsøg på at bilde brugeren ind, at der er tale om et billede .. ved at
proppe ca. 30 mellemrum i filnavnet.
2) Keygreps af taster der ville lukke et vindue - istedet skrives "Du er en
idiot" i en tekstboks. Er du over 16 år?
3) Forsøg på bookmark af "virus siden"
4) Åbning af 50 vinduer med samme indhold (der alle forsøger at blokere
lukke taster)
5) Download af en shockwave, sikkert med samme barnlige besked "Du er en
idiot".

Ja - man får VIRKELIG medlidenhed med dig ......

Mvh
P. Larsen

Fra : a

Dato : 17-01-03 12:45

"anneconda" <anneconda@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse
> Nu er det jo ikke meningen at passwordet skulle være kendt
> men tryk ikke på passwordet eller skriv noget SÅ ER I ADVARET.

Egentlig havde jeg sympati for dig og din side. Det var indtil jeg kom til
at prøve at gå i dit passwordbeskyttede område hvorefter en masse
lortevinduer dukkede op og jeg måtte trykke på den store afbryder. Nu er min
holdning til dig at du er et dumt svin, som på alle måder har bekræftet din
hang til computerkriminalitet.

a.

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 14-01-03 21:21

"anneconda" == anneconda <anneconda@ishoejby.dk> writes:

> [...]
> cikaneri injourer overfor arbejdspladsen på min hjemmeside www.trutmund.dk
> Hvis i kikker på den er der så noget at komme efter

I og med at der ikke, så vidt jeg kan se, er nævnt et firmanavn et
eneste sted, så har jeg lidt svært ved at se hvori de injurierende
eller chikanerede skulle være.

--
/Wegge

Fra : Ole Stigaard

Dato : 14-01-03 22:41

"anneconda" <anneconda@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse news:b01ltl$r40$1@news.net.uni-c.dk...
> [...]
> cikaneri injourer overfor arbejdspladsen på min hjemmeside www.trutmund.dk
> Hvis i kikker på den er der så noget at komme efter
Jeg kan ikke komme ind på siden, den kan ikke pinges og en traceroute strander på arrownet et eller andet sted.

Så lige nu er der i hvert fald intet tilgængeligt til at underbygge en injurieanklage

--
Ole S

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 15-01-03 00:30

In article <b01ltl$r40$1@news.net.uni-c.dk>, anneconda wrote:
> [...]
> cikaneri injourer overfor arbejdspladsen på min hjemmeside www.trutmund.dk
> Hvis i kikker på den er der så noget at komme efter

Jeg vurderer ikke at der er et problem i det, og mener også
at du kunne nævne navne, sålænge det du skriver er sandt og du
ikke kommer med subjektive ladede vendinger rettet mod firmaet
eller enkeltpersoner.

Fra : Henning

Dato : 15-01-03 21:32

Fra : Ole Stigaard

Dato : 16-01-03 00:11

"Henning" <newsmail@mailme.dk> skrev i en meddelelse news:k9hb2v80qofl2tbpchus8fgaaq0j9r1fli@4ax.com...

> gættede karin - go' practical joke
Ikke, når der (angiveligt) forsøges at anbringe en virus på den besøgendes pc. Se anden tråd

--
Ole S

Fra : Henning

Dato : 16-01-03 00:55

On Thu, 16 Jan 2003 00:10:30 +0100, "Ole Stigaard"
<stigardNOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

>Ikke, når der (angiveligt) forsøges at anbringe en virus på den besøgendes pc. Se anden tråd

Pudsigt, det læste jeg også. Men min McAfee fandt ikke noget? Eller
var det PopUp Stopperens skyld?

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 16-01-03 12:05

In <p4tb2v0mbdbkqk3ib2ahvvme0nkl12v14g@4ax.com> Henning <newsmail@mailme.dk> writes:

>Pudsigt, det læste jeg også. Men min McAfee fandt ikke noget? Eller
>var det PopUp Stopperens skyld?

Tro aldig ikke at McAfee kan beskytte 100% mod virus.

/Martin

Fra : Peter

Dato : 17-01-03 14:33

> [...]
> cikaneri injourer overfor arbejdspladsen på min hjemmeside www.trutmund.dk
> Hvis i kikker på den er der så noget at komme efter

Så kom jeg igennem historien...

Enten er du verdens mest uheldige eller også har du ikke rent mel i posen :)