Kostplanlægning/Kalorie-Fedt-Protein tabel
Fra : dan rasmussen

Dato : 14-01-03 18:49

Hej

Jeg forsøger ligesom så mange andre at tabe mig, i første omgang vil
jeg notere alt ned jeg spiser (vægt osv) for at se hvor meget det
bliver til, min problem er nemlig at jeg spiser meget lidt fedt men
stadig ikke rigtig taber mig. Jeg vil derfor se om jeg spiser for
meget af alt de sunde og derved har et problem.

Jeg tror så at det at man skriver ned og fører regnskab i sig selv gør
at jeg spiser mere sundt. Jeg håber så også at det kan hjælpe mig til
at lægge kosten om, nu da jeg kan se hvor meget der er af hver i
maden.

Håber andre kan bruge det, jeg skriver sikkert igen når jeg har set
resultater/mangel på samme.

Nå men nu til mit spørgsmål, pga ovenstående ville det være rart med
en let tilgængelig tabel over indholdet at kalorier, fedt og protein i
maden, jeg bruger pt. 'Den lille levnedsmiddeltabel'
http://www.foedevaredirektoratet.dk/FDir/Publications/2000007/Rapport1.asp
men kunne godt tænke mig en der ligger i en Access eller Excel fil,
alternativt et program hvor man kan taste tingene ind selv og så
efterfølgende lægge oplysninger ind pr dag om hvad man har spist...er
der nogen der har eller kender sådan noget ??

Mvh

Dan

Fra : Kirsten Lehd

Dato : 18-01-03 11:23

"dan rasmussen" <dankrasmussen@person.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> efterfølgende lægge oplysninger ind pr dag om hvad man har spist...er
> der nogen der har eller kender sådan noget ??

jeg har købt det program der omtales på denne side og det er jeg selv
rigtigt godt tilfreds med, men tag et kik
http://www.netdoktor.dk/madogkrop/kostguide/

--
Kirsten en stor glad pige der gerne vil være mindre
.......og deltager på www.gladogslank.dk