LPR print fra Mac OS X
Fra : Jacob Hornemann

Dato : 14-01-03 16:06

Er der nogle af jer der har prøvet at printe PostScript via LPR på et
lokalnet?

Vi har et Ethernet, der udelukkende kører TC/IP. AppleTalk bliver ikke
routet. Jeg sætter en printer op med Printercentral i Mac OS X 10.2.3,
der skal kører LPR direkte til en Lexmark Optra T614 (med PostScript!).
Når jeg prøvet at printe via f.eks. Adobe Illustrator vælter der sider
ud af printeren med mærkelige tegn. Jeg har prøvet med flere forskellige
typer PostScript printere, med samme resultat.
Kan det virkelig passe, at Mac'er stadig ikke kører ægte LPR ligesom
Unix eller Windows? Det virkede heller ikke i Mac OS 9 via
Skrivebordsprintning.
Er der nogen, der har erfaringer med dette?

-Jacob

Fra : Michael Holm

Dato : 14-01-03 20:16

Jacob Hornemann <jacobh@hotmail.com> wrote:

> [...]
> Unix eller Windows? Det virkede heller ikke i Mac OS 9 via
> Skrivebordsprintning.
> Er der nogen, der har erfaringer med dette?

Vi har nogen SHARP 507, 505 og 163 og dem har jeg også sat op via IP nr.
- kører normalt fint , men det er ikke Illustrator.. mest word og eudora
- men Skulle printe noget fra Safari igår og der gik det hele dødt
idag skulle jeg lige prøve og den er mega langtid om det når det er
safari.
--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 14-01-03 20:45

Jacob Hornemann <jacobh@hotmail.com> writes:

> Kan det virkelig passe, at Mac'er stadig ikke kører ægte LPR ligesom
> Unix eller Windows? Det virkede heller ikke i Mac OS 9 via
> Skrivebordsprintning.

Jeg skriver ud via LPR til en HP4550 (med driver fra HP vistnok). Det
virker bedårende.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Jacob Hornemann

Dato : 16-01-03 15:08

Kører du i et rent TCP/IP netværk, hvor AppleTalk IKKE bliver routet?
Printer du Postscript-jobs fra f.eks. Illustrator, InDesign eller
Freehand?

-Jacob

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 16-01-03 15:43

Jacob Hornemann <jacobh@hotmail.com> writes:

> Kører du i et rent TCP/IP netværk, hvor AppleTalk IKKE bliver routet?

Ja.

> Printer du Postscript-jobs fra f.eks. Illustrator, InDesign eller
> Freehand?

Nej. Jeg printer PDF ting til en HP4550 med dne tilhørende driver.
Jeg ved faktisk ikke om den kører Postscript eller PCL.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Jacob Hornemann

Dato : 16-01-03 16:12

Ok, det er kun når man printer PostScript på et rent TCP/IP netværk, at
problemet opstår.