Dart
Fra : Thorsten Kaxe

Dato : 09-03-01 14:50

Hej alle
Jeg kunne godt tænke mig at få en debat om, hvordan man får flere
folk/ungdom til at interesseret sig om dartsporten.
Dette skyldtes at der generelt er nedgang blandt licensspillere i Danmark -
hvorfor er der det? Jeg spiller i en dartklub hvor vi er 20 medlemmer, men
der er ingen nye tilgang. For interesserede kik ind på
http://hjem.get2net.dk/dart_ddu

- en
dartspiller

Fra : Have

Dato : 09-03-01 16:58

Dart, dart hvad er nu det det er........ Nåååå jaaa det er det man spiller
når man drikker fadøl...

Dette tror jeg er grunden til at i ingen tilgang har. De fleste folk,
inkl.mig selv, betragter dart som øl underholdning, på linie med pool.

Jeg tro såmænd ikke det er fordi dart ingen tilslutning har rund om i
landet, men at sporten bliver betragtet og udøvet noget mere folkeligt en på
det niveau du dyrker det.

Hermed et par betragtninger fra en der selv spiller dart, pool og bowling på
folkeligt ølunderholdnings niveau, og aldrig kunne tænke sig at dyrke det
som "rigtig" sport.

MVH

Jens

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-01 00:30

Have wrote:

> [...]
> Dette tror jeg er grunden til at i ingen tilgang har. De fleste folk,
> inkl.mig selv, betragter dart som øl underholdning, på linie med pool.

Jeg spiller hverken dart eller pool på særligt højt niveau - men som hygge. Det
gør jeg også, når jeg spiller fodbold eller ishockey. Men derfor kan man godt
have respekt for de mennesker, der dyrker sporten seriøst.
Både pool og dart spillet af dygtige sportsfolk er god og spændende
underholdning, der bliver taget seriøst i mange lande!

Øster

Fra : Have

Dato : 10-03-01 09:43

> derfor kan man godt
> have respekt for de mennesker, der dyrker sporten seriøst.

Jeg er helt enig i denne betragtning. Jeg har stort respekt for de folk der
dyrker sporten på højt niveau. Men man bliver også nød til at se realistisk
på hvordan andre folk dyrker den, og jeg tror de fleste folk dyrker dart og
pool på hygge niveau med en øl i hånden (denne udtalelse ligger der ingen
statistiske videnskabelige undersøgelser bag ). På samme måde gælder
det
med cyklesport. Jeg dyrker det som sport men de fleste ser bare cyklen som
et transportmiddel. Og det er da helt ok....

MVH

Jens

Fra : Hajaj®

Dato : 09-03-01 23:23

On Fri, 9 Mar 2001 14:49:51 +0100, "Thorsten Kaxe"
<t.kaxe@get2net.dk> wrote:

> [...]
>hvorfor er der det? Jeg spiller i en dartklub hvor vi er 20 medlemmer, men
>der er ingen nye tilgang. For interesserede kik ind på

Du skal bare servere gratis øl under træningen.
Så skal de nok blive interesserede.

--

Hajaj®
hajaj@webhiker.dk

Do What Thou Wilt shall be the Whole of the Law