VPC hastighed
Fra : Per Rønne

Dato : 14-01-03 01:24

Og efter at jeg har kørt WinBench 99 på min VirtualPC [med Windows 2000
Pro og 128 M tildelt RAM] kan jeg på testresultaterne se, at:

Forventet: 533 MHz, fundet 546,8 MHz. På en G4/867 med 640 M RAM. Og der
er vel at mærke tale om VirtualPc 5.x, ikke om den nye 6'er. Kørt under
MacOS X 10.2.3.

Testen af min Compaq-laptop har måttet gå om, da jeg ikke havde valgt
stor nok skærmopløsning. Jeg tror nu nok at den kører langsommere ...

--
Cand.scient. Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, 3. tv.

Fra : Per Rønne

Dato : 15-01-03 06:53

Per Rønne <per.ronne@invalid.dk> wrote:

> [...]
>
> Testen af min Compaq-laptop har måttet gå om, da jeg ikke havde valgt
> stor nok skærmopløsning. Jeg tror nu nok at den kører langsommere ...

Og den siger nu 450 MHz, med en Pentium III. Den virker faktisk også
lidt sløvere end VPC på min G4. Så må jeg se når jeg har fået VPC 6; den
skulle jo være op til 25% hurtigere, og vist især på min slags maskiner.

Fra : Per Rønne

Dato : 16-01-03 05:13

Per Rønne <per.ronne@invalid.dk> wrote:

> Så må jeg se når jeg har fået VPC 6; den
> skulle jo være op til 25% hurtigere, og vist især på min slags maskiner.

Testscoren viser ingen hastighedsforskel; den subjektive fornemmelse
siger dog »hurtigere«.

Så på min maskine svarer VPCs hastighed til en 525-550 MHz [lidt
forskelligt fra test til test, og afhængigt af om hd er defragmenteret
eller ej].