Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digitalkamera IXus....hjælp
Fra : TexasFlood

Dato : 13-01-03 21:46

Jeg står som mange andre og skal købe digitalkamera.

Jeg er brændt varm på enten et Canon Ixus V2 eller V3.

V2 har 3x optisk zoom, 2.1 Mpixel opløsning

V3 har 2x optisk zoom, 3.2 Mpixel opløsning

Iflg edbpriser.dk skal man lemme ca 600 kr ekstra for at få et v3, men er
det det værd ?

Mht digital zoom, bliver denne type zoom ikke bedre jo større opløsning
kameraet har ?

Jeg ved godt at det hovedsagligt er optisk zoom man skal lægge vægten på,
men jeg ville mene at det digitale zoom delvist kommer til sin ret hvis man
har en bedre opløsning (> Mpixel)

MVH

Carsten :0)

Fra : jakob

Dato : 13-01-03 22:18

> V3 har 2x optisk zoom, 3.2 Mpixel opløsning

Medmindre du vil købe i DK så prøv lige at se på denne side, det er ret
billigt iforhold til herhjemme.

http://www.powerseller24.de/

Hilsen

Jakob

ps: jeg har ikke selv handlet der

Fra : Allan Eriksen

Dato : 13-01-03 22:28

Hej Carsten

> V2 har 3x optisk zoom, 2.1 Mpixel opløsning

Jeg mener bestemt "kun" at Ixus v2 har 2x optisk zoom. Dette bekræftes også
af http://www.dpreview.com/reviews/specs/Canon/canon_s200.asp

mvh.
Allan Eriksen

Fra : TexasFlood

Dato : 14-01-03 00:17

Sorry jeg mente Canon Ixus 330 istedet for Ixus V2.

MVH

Carsten :0)

Fra : Jo

Dato : 14-01-03 14:31

Det kan sagtens svare sig at smide de 600,- mere, tænk også på om 2 år når
du vil sælge, de større modeller holder prisen bedre, se bare på canon s10
og canon s20
Vælg en ixus V3, jeg har det selv og det ER KRAM!

Jesper

Fra : Anders [4200\)

Dato : 15-01-03 16:06

Nu er der jo altså pææææænt meget prisforskel op til et Ixus V3. Ixus V2
fåes for kr. 2900,- mens Ixus V3 koster 4335,-. Det er over 1400 til
forskel, og det tror jeg helt ærligt ikke han får mere for det om 1,5 år.
Jeg har selv et Ixus V2, og det tager perfekte billeder. Tror mere V3 er til
den professionelle fotograf, da V2'eren dækker fx. mit behov mere end
rigeligt. Se evt.

http://www.japanphoto.dk/default.asp?file=/asp/Page.asp?PK_Menu=2&PK_Page=4

Har tidligere haft et Ixus 300. Også et rigtig godt kamera, dog synes jeg
batteri tiden på V2 er bedre. Og endvidere kan jeg godt lide at V2'eren er
lidt mindre.

Mvh. Anders

Fra : jakob

Dato : 15-01-03 18:14

In article <b03tcc$3au$1@sunsite.dk>, "Anders [4200\)"
<vipberg@hotmail.com> says...
> Nu er der jo altså pææææænt meget prisforskel op til et Ixus V3. Ixus V2
> fåes for kr. 2900,- mens Ixus V3 koster 4335,-. Det er over 1400 til

Ikke hvis man køber i DE

Hilsen

Jakob

Fra : MOA

Dato : 17-01-03 00:12

"Tror mere V3 er til
den professionelle fotograf, "

LOL.....mon ikke man skal op i en lidt anden klasse hvis man er prof?

Hvis du er prof går du ikke efter et point and shoot kamera, nok nærmere 1D
eller 1Ds

Morten

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-01-03 13:24

"TexasFlood" <stevie@--nospam--tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg ved godt at det hovedsagligt er optisk zoom man skal lægge vægten på,
> men jeg ville mene at det digitale zoom delvist kommer til sin ret hvis

Hej Carsten

Kort og godt.....JA.... Det kan godt svare sig at smide de Kr 600,- ekstra.
Jeg er af den opfattelse, at om et år eller to, ville besparelsen ved at
lade være forekomme latterlig. Der vil du ærgre dig over den mindre
opløsning, selvom begge er yderst rimelige. Den digitale zoom, tja nu ved
jeg ikke for disse typer, men mange kameraer har den dårlige egenskab, at
bruger du max digizoom, skifter kameraet ned i lav opløsning, og så at bruge
den til argument for typevalg, tror jeg vil være dumt.

M.V.H.....Benny..