Andet multimedie
bentjuul 3670
Farvepatroner??
Fra : jens

Dato : 13-01-03 21:45

Jeg har en HP PhotoSmart P1000 printer som er løbet næsten tør.
Jeg så at Fakta har åbnet en ny forretning i Kolding hvor jeg købte et
sæt til at fylde på for 50,00 kr. Det var så billigt at jeg tænkte, så
kan der da ikke ske så meget. Det er der nu heller ikke, jeg fulgte
opskriften men prøvede først bare at fylde farve på eet af kamrene i
patronen, den gule. Den blev fin fyldt op til lidt overflod. Men da
jeg med den medfølgende meget lille luftpumpe skulle trykke luft ind,
skete der tilsynelandende ikke noget. Der sidder jo en lille grøn
plasticprop som man skal trykke ned for at kunne påfylde. Men der
står ikke noget om hvor langt den skal ned!! Og heller intet om hvor
langt man stikker kanylen ind i kammeret!!! Jeg har nok med min
strikkepind presset kuglen for langt ned?? For det må da være meningen
at den igen skal komme op og sætte sig fast for at lukke farven inde,
Ikke???

Er der nogen her i gruppen der kan give mig nogen fiduser? (Eller er
det et forkert sted at spørge?).

Med venlig hilsen. Jens

Fra : hcma

Dato : 13-01-03 22:54

"jens" <fisherman@adr.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Ikke???
>
> Er der nogen her i gruppen der kan give mig nogen fiduser? (Eller er

Normalt medfølger den nye kugler med re-fillerne, og disse skal du, efter du
har påfyldt farve, presse ned i hullet så det lukker. (Altså IKKE presses
helt igennem)
m v h
HC

Fra : jens

Dato : 14-01-03 11:47

On Mon, 13 Jan 2003 22:53:43 +0100, "hcma" <hcma@has.dk> wrote:

>Normalt medfølger den nye kugler med re-fillerne, og disse skal du, efter du
>har påfyldt farve, presse ned i hullet så det lukker. (Altså IKKE presses
>helt igennem)

Tak for svaret, men jeg fik ingen kugler i det sæt jeg købte for en
50'er for 3x20 ml. Fabrikatet hedder ELEMENTS.

Jeg kan formodentlig så blot smide den farvepatron væk?
mvh Jens

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 13-01-03 22:57

jens <fisherman@adr.dk> skrev :

>Er der nogen her i gruppen der kan give mig nogen fiduser? (Eller er
>det et forkert sted at spørge?).

news:dk.edb.hardware ville nok være mere rigtig, men det er da
muligt nogen kan svare her.

Det har bare ikke lige noget specifikt med grafik at gøre.

Fra : anus ansen

Dato : 15-01-03 04:23

> news:dk.edb.hardware ville nok være mere rigtig, men det er da
> muligt nogen kan svare her.
>
> Det har bare ikke lige noget specifikt med grafik at gøre.

det syntes jeg da det har
anus

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-01-03 05:09

"anus ansen" <anus.ansen@com> skrev :

>det syntes jeg da det har

På hvilken måde?

Ja, su kan bruge en printer til at printe billeder ud med, men du
kan da også bruge den til text.

Så kunne man jo også spørge om Windows eller et andet OS f.eks.,
det er jo også nødvendigt for at kunne arbejde med grafik.

Eller hvad med internetopkoblinger, det er jo også nødvendigt for
at kunne uploade billeder til en hjemmeside.

Eller hvordan indsætter man grafik på en hjemmeside?

Osv.

Læs gruppens fundats på
http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.edb.grafik

Fut: news:dk.adminnetikette, hvor svar herpå bringes.

Fra : itgrafen

Dato : 15-01-03 08:59

ej, Gert, lad nu være med at gå i små sko.
printerpatroner er da en naturlig del af grafikverdenen.
det syntes jeg i hvert fald.

mange venlig hilsener
dorthe
fotograf, multimediedesigner, stud. ITpæd.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-01-03 14:22

"itgrafen" <dorthe@itgrafen.dk> skrev :

>ej, Gert, lad nu være med at gå i små sko.
>printerpatroner er da en naturlig del af grafikverdenen.

Læs lige mit svar igen-

Jeg afviser ikke, at det kan stilles, men at det ikke er den mest
korrekte gruppe at jvnf. gruppens fundats på
http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.edb.grafik

Vær iøvrigt rar at følge netiketten og svare under det citerede.

Fut: news:dk.admin.netikette, hvor svar herpå bringes.