Swing: JFrame / JPanel resize kvadratisk
Fra : Gregers Petersen

Dato : 13-01-03 21:16

Hejsa.

Jeg har brug for at kunne resize en JFrame, men det skal kun være
kvadratisk.
Subsidiært kan jeg nøjes med at et JPanel forbliver kvadratisk, men hvis man
kunne med JFramet ville det være kanont.

Er der nogen, der kan hjælpe?

--
MvH

Gregers Petersen
http://disclaimer.gpweb.dk

Fra : Lars Dam

Dato : 13-01-03 23:36

On Mon, 13 Jan 2003 21:15:47 +0100
"Gregers Petersen" <usenet2@fjern-dettegpweb.dk> wrote:

> [...]
> Subsidiært kan jeg nøjes med at et JPanel forbliver kvadratisk, men hvis man
> kunne med JFramet ville det være kanont.

Overstyr setSize()... ?

> --
> MvH
>
> Gregers Petersen
> http://disclaimer.gpweb.dk

vh.ld

Fra : The_MaXx

Dato : 15-01-03 01:08

> [...]
man
> kunne med JFramet ville det være kanont.

Du kan vel sætte en listener på der lytter på resize. Nå den så kører henter
du f.eks. width og sætter height til det samme. Nogenlunde som:

propertyChange (Eevtn e)
{
Dimension dim = frame.getSize();
int i = dim.getWidth();
frame.setSize(i,i);
}

Det er et gær som jeg ikke ved om virker men det burde det vel gøre... måske
du skal køre en validate til sidst men den burde vel blive kørt af setSize??

The_MaXx