Tvangsauktion
Fra : Claes P. Refsgaard

Dato : 13-01-03 19:36

Er det lovligt for en sælger af en fast ejendom at forsøge at sælge sin
ejendom til køber, selvom ejendommen er sat til tvangsauktion af fogedretten
og at sælger ikke oplyser . køber om dette forhold ?

mvh

Claes

Fra : K. Thomsen

Dato : 13-01-03 19:43

Hvad får dig til at tro det skulle være ulovligt ?

Sælger er jo i sin gode ret til at få den bedst mulige pris for sin ejendom.
Såfremt han fortsat disponerer over ejendommen kan den jo også sælges. Det
rager for så vidt ikke køber, at den er begæret på tvang. Hvis der er nogen
forpligtelser skal det jo stå i salgsdokumenterne.

Venlig hilsen
Knud

Fra : Claes P. Refsgaard

Dato : 13-01-03 19:58

Ja men det gjorde der ikke )o:

Fra : Arne Feldborg

Dato : 14-01-03 00:02

"Claes P. Refsgaard" <cpr@privat.dk> skrev Mon, 13 Jan 2003 19:58:06
+0100

>Ja men det gjorde der ikke )o:

Hvilke forpligtelser ville du have der skulle stå.?

Hvis sælger kan få en pris så han kan afværge auktionen (og betale de
dermed forbundne omkostninger), så er der jo ikke nogen særlige
forpligtelser i den anledning.

Og endelig er der jo også den indlysende mulighed, at han efter aftale
med kreditorerne sælger ejendommen for mindre end den gæld han har.

--
mvh, A:\Feldborg

Fra : Peter G C

Dato : 13-01-03 19:56

Claes P. Refsgaard skrev i

> Er det lovligt for en sælger af en fast ejendom at forsøge at sælge
> sin ejendom til køber, selvom ejendommen er sat til tvangsauktion af
> fogedretten og at sælger ikke oplyser . køber om dette forhold ?

Det afhænger af de konkrete forhold.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Peder Porse

Dato : 13-01-03 21:24

> Det afhænger af de konkrete forhold.
>
> /Peter
>

> --
> http://www.grauslund.com

Ja, det er der jo meget, der gør..

Undskyld, KUNNE ikke lade være.
pp

--
Peder Porse
Boesvej 2, Svejstrup Enge

Fra : Peter G C

Dato : 13-01-03 21:30

Peder Porse skrev i news:3E232078.9060708@pederporse.dk

[klip]

> Undskyld, KUNNE ikke lade være.

Helt ok - mit svar var også helt uden indhold. Jeg beklager.

/Peter

--
http://www.grauslund.com