carbon-kåbe??
Fra : bo-gsx-R

Dato : 13-01-03 17:03

jeg er blot lidt nysgerrig, når jeg kan se at
sådan en "kun" koster 7kilo. ( hos sports-mc.dk )
( men de har ikke svaret på min email ).

Er der nogle der hvor mange kg. man sparer??

bo - gsxR 750x med kæmpe vinterdepression

Fra : Michael K. S.

Dato : 13-01-03 17:17

On Mon, 13 Jan 2003 17:03:20 +0100, "bo-gsx-R" <gsx-r@ofir.dk> wrote:

>Er der nogle der hvor mange kg. man sparer??

Afhænger af hvilken kåbe der er tale om og hvorvidt man taler et full
body-kit eller kun nogle dele,regn med en vægtbesparelse på ca. 50%, i
CFK=CarbonFiberKomposit (Carbonfiber og Epoxy-resin som regel),i
forhold til originalkåbedele.

--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på:

Fra : Rune Larsen

Dato : 13-01-03 21:58

bo-gsx-R wrote:

> jeg er blot lidt nysgerrig, når jeg kan se at
> sådan en "kun" koster 7kilo. ( hos sports-mc.dk )
> ( men de har ikke svaret på min email ).

Årh hvad - det kan man få over 200 kasser harboe-pils for i tyskland.

/Rune

Fra : armand

Dato : 14-01-03 13:28

Rune Larsen <nuggi@mip.sdu.dk> skrev i en

> Årh hvad - det kan man få over 200 kasser harboe-pils for i tyskland.

Faktisk 350ks. derved at man i panik over den indførte dåsepant kører
slagtilbud på 5ks. for 100,- kr

--
Armand

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 14-01-03 22:35

"armand" <cfs29307@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

--
Mvh Michael Frederiksen
Dette er ikke Jeopardy -
sports-mc.dk )

> Faktisk 350ks. derved at man i panik over den indførte dåsepant kører
> slagtilbud på 5ks. for 100,- kr

Hvorfor sidder jeg så på sjælland uden en kassevogn :(

Fra : Mads Lund

Dato : 14-01-03 10:24

> Er der nogle der hvor mange kg. man sparer??

Jeg sparer godt 5 kg på 9'eren ved udskiftning af kåbe og bagende. Det
eneste der er lidt noget junk er at der ikke er støbt monteringsbeslag til
lygterne i kåben. Men det må man jo selv lave. Ellers er kvaliteten tip top.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : bo-gsx-R

Dato : 14-01-03 10:31

> Det eneste der er lidt noget junk er at der ikke er støbt monteringsbeslag
til lygterne i kåben. Men det må man jo selv > lave.
hvordan gjorde du det??

bo-gsxr

Fra : Mads Lund

Dato : 14-01-03 11:40

Jeg har nu ikke lavet dem endnu. Men jeg kan forestille mig at det bliver
noget med at bukke en aluplade til, montere nittemøtrikker i den, lave godt
med huller hvor den sakl støbes fast. Og ved indstøbningen lægges en der
lidt glasfibervæv over beslaget.

Bgglygten laver jeg lidt anderledes. Der skærer jeg 2 huller i bagenden, og
limer 2 stykker klar acrylplade på (undersænket ud gennem fiberen). bag på
disse acrylplader limes et sort stykke plast, hvor der er boret et utal 4mm
huller med lysdioder i, som selvfølgelig er placeret i det mest porno agtige
mønster jeg kan finde på

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 14-01-03 13:18

Mads Lund <Mads.L@*nospam*Martin.DK> skrev i en
> [...]
4mm
> huller med lysdioder i, som selvfølgelig er placeret i det mest porno

Polyester limer ikke (ordentligt) på epoxy, mens det omvendte godt kan gå
an.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Hans Joergensen

Dato : 14-01-03 15:17

Mads Lund wrote:
> [...]
> huller med lysdioder i, som selvfølgelig er placeret i det mest porno agtige

Og det er E-godkendt? (eller hvad en baglygte nu skal være?)

mvh Hans, http://dfm.nathue.dk

--
Leveret af http://ph33r.dk

Fra : Mads Lund

Dato : 14-01-03 15:49

> Og det er E-godkendt? (eller hvad en baglygte nu skal være?)

Selvfølgelig. Jeg bruger den kendte Vendsyssel paragraf, og såfremt jeg selv
finder resultatet iorden er den godkendt efter alle gældende foreskrifter
(og jeg skal nok fræse et lille E i hjørnet af lygten)

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Hans Joergensen

Dato : 14-01-03 17:50

Mads Lund wrote:
> Selvfølgelig. Jeg bruger den kendte Vendsyssel paragraf, og såfremt jeg selv
> finder resultatet iorden er den godkendt efter alle gældende foreskrifter
> (og jeg skal nok fræse et lille E i hjørnet af lygten)

Nåja, det kan jo også være de overser baglygten, når de får øje på
alt det andet )))

Hvornår kommer turbokværnen på vejene igen?

mvh Hans

--
Leveret af http://ph33r.dk

Fra : Claus Rittig

Dato : 14-01-03 18:10

> Hvornår kommer turbokværnen på vejene igen?

Jah, eller man kunne spørge: kommer turbokværnen på vejene igen?

Rittig

Fra : bo-gsx-R

Dato : 14-01-03 20:33

> Hvornår kommer turbokværnen på vejene igen?

men skal T'et så skiftes ud med et K??

jeg har hørt at kompressore er knap så godt.
pga. den også følge motoren når den falder i omdr.
ved gearskift mv.??

bo-gsxR som er faldet for et mc-xpress kit
men mangler lige35kilo

Fra : Mads Lund

Dato : 15-01-03 09:58

> Hvornår kommer turbokværnen på vejene igen?

Jeg har den i pipelinen på min projektplan. Så jeg regner med at den ryget
på operationsbordet om ca 2 uger, der er lige en CR125 og et køkken der skal
færdigøres først.

Mads Lund
ninaj9RT

Fra : Hans Joergensen

Dato : 15-01-03 13:23

Mads Lund wrote:
> Jeg har den i pipelinen på min projektplan. Så jeg regner med at den ryget
> på operationsbordet om ca 2 uger, der er lige en CR125 og et køkken der skal
> færdigøres først.

Herligt .. :)

Skal du lige ha, http://ph33r.dk/junk/NLRturbo.wmv til at få dig lidt på
mærkerne? )

mvh Hans

--
Leveret af http://ph33r.dk

Fra : armand

Dato : 14-01-03 13:30

> .........Det eneste der er lidt noget junk er at der ikke er støbt
> monteringsbeslag til lygterne i kåben. Men det må man jo selv lave.

Kunne man ikke være heldig at finde en producent der havde monteringsbeslag
indstøbt, hvis man leder lidt grundigere :-/

--
Armand.