Speakable items
Fra : David Blangstrup

Dato : 13-01-03 13:05

Jeg må lige fortælle om mine nye erfaringer med Speakable items:
Først aktiverer man speakable items fra system preferences/speech
(mikrofonen). Jeg har valgt at bruge escape key til at få min iMac til
at lytte.
Derefter siger jeg til den (efter at have eksperimenteret med de
kommandoer, der står i speech commands window-> sig: open speech
commands window, eller tryk på den lille pil i bunden af det runde
feedback window)-- jeg siger til den når jeg har åbnet Safari:
make this applications speakable
Når den har gjort det, så
define keyboard command
og derefter dukker der et vindue op, hvor man kan taste en keyboard
kombination ind. Derefter skal man skrive, hvad man vil sige, og vælge
om det skal være globalt eller Safari (husk at Safari skal være det
yderste vindue, ellers dukker den ikke op her). Jeg vælger Safari, og på
denne måde kan jeg tilføje
æble+arrow right: 'next please'
æble+arrow left: 'back'
æble+1-9: Kommandoer (en ad gangen) for de ni steder, man har i sin menu
bar!
Så nu kan jeg bare sige: 'Hints', så går den til MacOSXhints, 'Apple'
for at gå til Apple (duh!), 'David' for at gå til æble+shift+h (home).
Der er nogle ting, man lige skal lære eller gøre om: Jeg havde åbnet
MacSOUP og sagt: make this application speakable, men når jeg bagefter
sagde 'switch to Safari' (som er den globale application command, switch
to ...), skete der intet. Indtil det endelig gik op for mig, at SOUP er
med stort, og jeg sagde: Switch to Mac S-O-U-P. Voila!

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark read my blog!

Fra : David Blangstrup

Dato : 13-01-03 13:15

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> [...]
> to ...), skete der intet. Indtil det endelig gik op for mig, at SOUP er
> med stort, og jeg sagde: Switch to Mac S-O-U-P. Voila!

Og har man sagt noget forkert (sic) siger man: Open speakable items
folder, går til Application speakable items/Safari, og sletter den
command man vil lave om.

Fra : Storm

Dato : 13-01-03 20:15

Jeg har en bekendt der har erklæret, at før computerteknologien er nået
dertil, hvor et bånd om hovedet kan aflæse hjernens elektriske impulser,
er det ikke noget for ham. Den er da vist lige ved at være der

??? Siger du også Hints med stort?

--
Venlig hilsen
Nina Storm

Fra : David Blangstrup

Dato : 13-01-03 20:46

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> [...]
> dertil, hvor et bånd om hovedet kan aflæse hjernens elektriske impulser,
> er det ikke noget for ham. Den er da vist lige ved at være der

Nej, speech recognition udtaler bare flere store bogstaver som
enkeltstavelser. Ikke når de starter med stort. Man kan også bare omdøbe
MacSOUP til Macsoup, så kan man sige det.

Fra : Storm

Dato : 13-01-03 22:06

> Nej, speech recognition udtaler bare flere store bogstaver som
> enkeltstavelser. Ikke når de starter med stort. Man kan også bare omdøbe
> MacSOUP til Macsoup, så kan man sige det.

Ok, på den måde

--
Venlig hilsen
Nina Storm