Andet multimedie
CMYK til Pantone?
Fra : Thomas Bang

Dato : 13-01-03 13:13

Hvordan finder jeg lettest den Patone farve der kommer tættest på en CMYK
definition?

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com

Fra : teknik

Dato : 13-01-03 14:00

Thomas Bang wrote:

> Hvordan finder jeg lettest den Patone farve der kommer tættest på en CMYK
> definition?

Det omvendte vil være meget lettere - men prøv at poste definationen - så
kan jeg finde noget der ligner i QuarkXpress
Venlig hilsen
--
Villy Erichsen

Fra : Ammitz

Dato : 13-01-03 14:31

"Thomas Bang" skrev d. 13-01-03 13:13 dette indlæg :
> Hvordan finder jeg lettest den Patone farve der kommer tættest på en
CMYK
> definition?
Har du Photoshop eller Illustrator til rådighed? Dette må jeg vide inden
jeg kommer med nærmere forklaring.
Ammitz

http://www.kandu.dk/

Fra : Thomas Bang

Dato : 13-01-03 15:05

"Ammitz" <Ammitz.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> CMYK
> Har du Photoshop eller Illustrator til rådighed? Dette må jeg vide inden
> jeg kommer med nærmere forklaring.

Jeg har begge.

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com

Fra : Kim Jensen

Dato : 13-01-03 14:53

> Hvordan finder jeg lettest den Patone farve der kommer tættest på en CMYK
> definition?

Hvis du har Photoshop kan du gøre følgende:

* Vælg din ønskede CMYK-farve i picker'en
* Klik på "Custom"-knappen (aner ikke hvad den hedder i den danske udgave)
* Vælg det ønskede Pantone-bibliotek (bemærk, at nuværende Photoshop-udgave
(7.x) vist ikke har de nyeste Pantone-farver med - dvs. der KAN være et
bedre match).

mvh
Kim Jensen

Fra : Ammitz

Dato : 13-01-03 16:27

> [...]
Photoshop-udgave
> (7.x) vist ikke har de nyeste Pantone-farver med - dvs. der KAN være

Ja, - sådan ville jeg også have svaret - Custum knappen hedder på dansk
Brugerdefineret.

Ammitz

http://www.kandu.dk/