Safari "Unexpectedly quits" ved opstart
Fra : Mikkel Pagh

Dato : 13-01-03 12:51

Superbrowseren som jeg ellers ikke har haft nogen problemer med...

Pludselig vil den ikke starte. Jeg har prøvet at genstarte computeren og
geninstallere Safari, men det virker ikke.

Et par sekunder efter jeg har klikket på ikonet i dock'en står der "The
application Safari has unexpectedly quit."

Øv.

Nogen der har et bud på, hvor problemet kan ligge?

Venlig hilsen Mikkel

--
Mikkel Pagh
Berlin

Fra : Mikkel Pagh

Dato : 13-01-03 13:45

In article <spiced.pork-2BE46A.12505513012003@news.fu-berlin.de>,
Mikkel Pagh <spiced.pork@ham.com> wrote:

> Et par sekunder efter jeg har klikket på ikonet i dock'en står der "The
> application Safari has unexpectedly quit."

Jeg har fundet Safari.crash.log, som siger:

Date/Time: 2003-01-13 12:33:40 +0100
OS Version: 10.2.3 (Build 6G30)
Host: hulk.lan.wg

Command: Safari
PID: 980

Exception: EXC_BAD_ACCESS (0x0001)
Codes: KERN_INVALID_ADDRESS (0x0001) at 0xbff7fffc

Thread 0 Crashed:
#0 0x90004584 in __sfvwrite
#1 0x90005590 in __sprint
#2 0x900037e0 in vfprintf
..
..
..
(fortsætter meget langt videre)

Til UNIX-hajerne: Kan denne fejlmeddelelse bruges til noget?

Venlig hilsen Mikkel

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 13-01-03 14:45

Mikkel Pagh <spiced.pork@ham.com> wrote:

> Til UNIX-hajerne: Kan denne fejlmeddelelse bruges til noget?

Kun hvis du erprogrammør på Safari.

Safari kører kun på 10.2.2. Ikke 10.2.3, som jeg selv bruger. :/

--
regards, Peter - +45 5192 3981
http://haxor.dk/about.html

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 13-01-03 14:55

no_spam@invalid_email.com (Peter Bjørn Perlsø) writes:

> Safari kører kun på 10.2.2. Ikke 10.2.3, som jeg selv bruger. :/

Det virker nu ellers her. Den er ikke gaaet ned endnu, men det kommer nok.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Pernille Jensen

Dato : 13-01-03 16:03

Peter Bjørn Perlsø <no_spam@invalid_email.com> wrote:

> Kun hvis du erprogrammør på Safari.
>
> Safari kører kun på 10.2.2. Ikke 10.2.3, som jeg selv bruger. :/

Den virker også hjemme hos os på to Mac'er, begge med 10.2.3.

På jobbet virker den ikke for én bruger, mens den virker fint for en
anden bruger på samme Mac. Der er ingen preference-fil som evt. kan
slettes. Safari har aldrig nået at oprette en.

- Pernille

Fra : Preben Boedker Niels~

Dato : 13-01-03 17:13

Peter Bjørn Perlsø <no_spam@invalid_email.com> wrote:

> Kun hvis du erprogrammør på Safari.
>
> Safari kører kun på 10.2.2. Ikke 10.2.3, som jeg selv bruger. :/

Hvor har du den information fra?

/Prben på Mac OS 10.2.3 + Safari Beta 1.0 (v51)
--
preben@ravnekrogen.dk

Fra : Preben Boedker Niels~

Dato : 13-01-03 17:45

Peter Bjørn Perlsø <no_spam@invalid_email.com> wrote:

> Safari kører kun på 10.2.2. Ikke 10.2.3, som jeg selv bruger. :/

<http://www.apple.com/safari/>

siger:

The Safari Public Beta works on all Macintosh computers running Mac OS X
v10.2 or later, but runs best when using Mac OS X v10.2.3

--
preben@ravnekrogen.dk

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 13-01-03 19:34

Preben Boedker Nielsen <null@device.dk> wrote:

> The Safari Public Beta works on all Macintosh computers running Mac OS X
> v10.2 or later, but runs best when using Mac OS X v10.2.3

Det var da pudsigt. Dagen den blev sluppet løs skrev Apple : for mac OS
X 10.2.2.

Måsk det blev fixet i b51?

Anyway, kan jeg ikke køre den. YMMV.

Fra : Preben Boedker Niels~

Dato : 13-01-03 19:57

Peter Bjørn Perlsø <no_spam@invalid_email.com> wrote:

> Det var da pudsigt. Dagen den blev sluppet løs skrev Apple : for mac OS
> X 10.2.2.

"or later".

> Måsk det blev fixet i b51?

nope. Jeg har brugt den fra day one med 10.2.3

> Anyway, kan jeg ikke køre den. YMMV.

YMMV!

/Preben
--
preben@ravnekrogen.dk

Fra : Jonas Voss

Dato : 13-01-03 20:04

In dk.edb.mac, Preben Boedker Nielsen wrote:

> YMMV!

Your Mileage May Vary = Hvad der er sket for Peter hænder ikke
nødvendigvis for dig.

Sorry, no quote today.

Fra : Jonas Voss

Dato : 13-01-03 20:02

In dk.edb.mac, Peter Bjørn Perlsø wrote:

> Det var da pudsigt. Dagen den blev sluppet løs skrev Apple : for mac OS
> X 10.2.2.

- higher...

> Måsk det blev fixet i b51?

b48 virkede også her hos mig. Jeg hentede den 5 minutter efter
keynoten sluttede. X.2.3.

> Anyway, kan jeg ikke køre den. YMMV.

Jeg er kommet lidt sent ind i tråden, men hvorfor er det lige du ikke
kan bruge Safari?

   My theory of evolution is that Darwin was adopted.
-- Steven Wright

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 14-01-03 15:03

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> Jeg er kommet lidt sent ind i tråden, men hvorfor er det lige du ikke
> kan bruge Safari?

Det ved kun Apple.

Fra : Jonas Voss

Dato : 14-01-03 15:54

In dk.edb.mac, Peter wrote:

> Det ved kun Apple.

Må jeg foreslå dig at slette:
~/Library/Preferences/com.apple.Safari.plist
til en start, og derefter starte Safari igen?

Hvis den stadig ikke makker ret kan du slette
~/Library/Application Support/Safari
i samme håndevending, det kan være det hjælper.

"When I eat a biscuit," said Arthur, "it stays eaten."

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 14-01-03 21:59

Jonas Voss <voss@dev.null.dk> wrote:

> [...]
>
> Hvis den stadig ikke makker ret kan du slette
> ~/Library/Application Support/Safari
> i samme håndevending, det kan være det hjælper.

Tak, jegprøver når jeg vågner i morgen.

Fra : Mikkel Pagh

Dato : 13-01-03 15:33

In article <spiced.pork-2BE46A.12505513012003@news.fu-berlin.de>,
Mikkel Pagh <spiced.pork@ham.com> wrote:

> Nogen der har et bud på, hvor problemet kan ligge?

På Macworlds forum fandt jeg en løsning. Ret simpel, simpelthen at
slette preferences:

Did you delete the Safari preferences?
The preferences file for Safari is located at:
yourusername/library/preferences/com.apple.Safari.plist
Also delete these two folders:
yourusername/library/Safari
yourusername/library/caches/safari
That should do it.

- og det gjorde det! Dejligt.

Håber det kan hjælpe andre, der løber ind i samme problem.

Venlig hilsen Mikkel