ADSL uden fastnetabonnement
Fra : Georg

Dato : 13-01-03 00:46

Jeg har af TDC fået at vide, at jeg sagtens kan opsige mit fastnetabonnement
hos dem, og beholde min ADSL forbindelse (som jeg er meget glad for). Jeg
har nemlig ikke behov for en fastnettelefon, da jeg sjældent er hjemme. Der
var bare lige een lille detalje: Jeg skal stadig betale for
fastnetabonnementet, selvom jeg opsiger det. Så jeg valgte selvfølgelig at
beholde det. Så er mit spørgsmål: Må TDC kræve at jeg betaler for en
fastnetlinie som jeg ikke har?

Fra : John B. Jensen

Dato : 13-01-03 09:11

"Georg" <linesnuden@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> fastnetabonnementet, selvom jeg opsiger det. Så jeg valgte selvfølgelig at
> beholde det. Så er mit spørgsmål: Må TDC kræve at jeg betaler for en

Hvis du har ADSL hos TDC, og der i den abonnementstype du har valgt, er
inkluderet et fastent telefonabonnement, har de ret hertil. Hvis det er ved
anden udbyder du har ADSL, kan de under ingen omstændigheder "tvinge"
dig" --- Hvem har du ADSL hos?

Mvh
John

Fra : Georg

Dato : 13-01-03 14:08

Jeg har både fastnet og ADSL hos TDC. Men ville egentlig gerne undvære
fastnetabonnementet. Det virker da fjollet, at man hos andre udbydere kan
nøjes med at have ADSL uden fastnetlinien, bare ikke hos TDC?!

Fra : John B. Jensen

Dato : 13-01-03 16:35

Hej igen,

TDC er, af Telestyrelsen, blevet pålagt at sælge ADSL løsninger uden krav om
en telefon fastnetforbindelser. MEN dette produkt er dyrere for at
opretteholde en "bærelinje", som de kalder det. Du har ret i at det er så
meget dyrere at det svarer næsten til at have et fastnetabonnement. Alt i
alt, omgår TDC kravet fra Telestyrelsen, ved at gøre produktet så meget
dyrere, at det ikke er et reelt valg! (Dette udsagn skal tages med de
forbehold, alle andre udsagn populært skal i NG'er

Bl.a. CyberCity, CC vil gerne lægge ADSL på en forbindelse der "har
eksisteret" (læs: et nummer du har nedlagt hos TDC) Et kraftigt råd er dog
at be' f.eks. CC om at checke forbindelsen helt ud til hvor ADSL'en skal
etableres, inden du opsiger dit TDC abonnement.

Mvh
John Jensen

Fra : Per

Dato : 15-01-03 21:12

Hej George
> [...]
> fastnetabonnementet, selvom jeg opsiger det. Så jeg valgte selvfølgelig at
> beholde det. Så er mit spørgsmål: Må TDC kræve at jeg betaler for en

Det helt afgørende er om du har 1 el. 2 stk rå kobber. Hvis du kun har 1
bruges en teknologi er hedder "delt rå kobber" der gør at telefoni og ADSL
bruger sammen kobber forbindelse. Når du kun har 1 stk kan du vælge at
opsige begge dele og bede fx. CC el. Tiscali om at overtage din kobber
forbindelse, da de ikke har krav om telefoni abb. inkluderet i deres ADSL
service.

Har du 2 stk rå kobber kan du roligt opsige dit telefon abb.

Per
www.oncd.dk
Nem og bekvem download.
www.kkom.dk