Fedtfattig Baernaisesauce??
Fra : Kenneth Nielsen

Dato : 13-01-03 00:04

Hej!

Jeg elsker baernaisesauce men er samtid på slankekur..
Så hvad hvis jeg lavede sådan at jeg kun brugte skummetmælk og blandede
Knorr Baiernaisesauce i og rørte til.. Smagen er ok synes jeg. men er den
fortsat for fedt? Hvormeget er der egentlig?

Kenneth Nielsen

Fra : Anita

Dato : 13-01-03 13:11

"Kenneth Nielsen" <bamsen31-NOSPAM-@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Knorr Baiernaisesauce i og rørte til.. Smagen er ok synes jeg. men er den
> fortsat for fedt? Hvormeget er der egentlig?

Hej Kenneth

Jeg laver altid knorr-saucerne i mikrobølgeovnen, på skummetmælk og uden
fedtstof. Jeg synes det smager glimrende. Og man kan sagtens få den rette
konsistens.

Energifordelingen pr. 100 g. tørvare er (hvor det nok lige bør nævnes, at
der er 19 gram pr. pose):
1580 KJ/380kcal
11 g. protein
58 g. kulhydrat
11 g. fedt

Så skal der selvf. tilføjes mælken. Umiddelbart ser energifordelingen ikke
helt tosset ud, men jeg ved ikke om en eller anden lige kan omregne til
fedtenergi%?

Venligst Anita

Fra : Ditte Roldborg

Dato : 13-01-03 14:52

Anita <anita@*slet*stofanet.dk> wrote:

> [...]
> helt tosset ud, men jeg ved ikke om en eller anden lige kan omregne til

Så vidt jeg lige kan regne ud, sku' fedtenergien være 26% (11x9/380x100)
- og det sku' vel være ok.

--
Dittelit

Fra : Bo Dudek

Dato : 01-02-03 15:20

Hejsa

Jeg har udregnet energiprocenterne efter at der er tilsat 2,5 dl
skummetmælk.

pr 100 gram færdigsauce er der:

251,9 kJ/60 kcal
1,1 gram fedt      16 E%
8,5 gram kulhydrat   57 E%
4 gram protein      27 E%

Dette er en særdeles god energiprocent-fordeling - Dog har jeg ingen
anelse om, hvilket slags fedt der er i bearnaisen, men jeg går ud fra,
at det er det dårlige. Ligeledes ved jeg ikke, om det er hurtige eller
langsomme kulhydrater, der er i saucen !!

Denne form for sauce er særdeles god, og jeg spiser den selv nu og da
!!

Mvh
Linda Sørensen
http://www.gladogslank.dk - din guide til sundhed og velvære

Fra : Søren Brix

Dato : 13-01-03 13:03

Hej Kenneth

prøv med bearnaise-essens og bland den i en almindelig hvid mælkesauce......
+ evt lidt gurkemeje til farven + grønne ting (vi bruger tit bare purløg)

det er ikke til at smage hvis man ikke lige ved det....

---------at det ikke er en alt i een blanding------

Fra : Børge

Dato : 13-01-03 19:44

"Søren Brix" <jha74@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Kenneth
>
> prøv med bearnaise-essens og bland den i en almindelig hvid
mælkesauce......
> + evt lidt gurkemeje til farven + grønne ting (vi bruger tit bare purløg)

Som den grønne ting :
Prøv med Esdragon - istedet for purløg - det er super...

hilsen
Børge