Mac og PC i samme netværk ?
Fra : Michael Just

Dato : 09-03-01 11:11

Hejsa

Jeg har to stk PC koblet sammen i et netværk, men får én af dagene en iMAc
ind af døren. Den vil jeg jo gerne have koblet sammen med de to øvrige
blandt andet for at dele internetforbindelsen.
Kan det lade sig gøre ? Og er der nogen specielle forholdsregler jeg skal
tage hensyn til ??

Med venlig hilsen
Michael Just
Studerende på Danmarks Journalisthøjskole

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 09-03-01 20:34

Michael Just <michael.just@journalist.dk> wrote:

> [...]
> blandt andet for at dele internetforbindelsen.
> Kan det lade sig gøre ? Og er der nogen specielle forholdsregler jeg skal

Det kan godt lade sig gøre, men spørgsmålet er, hvor elegant det skal
være.

Deling af Internet-forbindelsen afhænger lidt af hvilken type opkobling
du har. Hvis PC'erne har Win98 Second Edition, Win ME el. Win2k, så er
der indbygget Internet Connection Sharing (ICS), som kan dele maskinen
Internet-opkobling med andre computere. Det virker med alle platforme.

Mht. deling af filer, så den gratis løsning en ftp-server enten Mac'en
eller PC'en og så en ftp-klient på den anden platform. Dette er godt nok
til en smule filkopiering, men det er ikke så elegant. Den bedste
løsning er nok DAVE eller MacSOHO fra www.thursby.com, men det koster.

--
René