Oregon-USA/nordvest
Fra : JG

Dato : 12-01-03 23:57

Vi er en familie - to voksne og to store børn - som overvejer et par ugers
sommerferie i USA's nordvestlige hjørne - Oregon - Washington.

Tip om flyruter, seværdigheder, overnatning, billeje osv. modtages gerne. Vi
tager afsted i juli.

JG

Fra : RuneR \(TDM850\)

Dato : 13-01-03 16:56

JG wrote:
> [...]
> ugers sommerferie i USA's nordvestlige hjørne - Oregon - Washington.
>
> Tip om flyruter, seværdigheder, overnatning, billeje osv. modtages

Hej

Sidste år var min kæreste og jeg en tur i USA.. vi nåede godt nok ikke helt
op i det vestlige hjørne, men mange af tips'ne er de samme.

Fly: Vi fandt en billet sidste år på feriemessen i Bellacenteret ( hos
Lufthansa ) til 3800,- til LA... der burde være noget lignende til Seattle,
WA - Feriemessen er der igen d. 24-26 januar... der er altså mange billige
tilbud at hente.

Seværdighederne kan jeg ikke hjælpe med i det hjørne ;o(

Overnatning: Alle steder i USA er der Roomsavers, Coupons blade osv, de
ligger på alle McD, Burgerking + turistiformationerne - Det er kuponhæfter
med billige hotelværelser Se evt. www.roomsavers.com - Husk at der skal
bestilles i MEGET god tid hvis i har tænkt jer at overnatte i NP'erne.

Billeje : Vi lejede bil hjemmefra hos holiday Autos - Det fungerer helt uden
problemer Min erfaring er at det er billigere at leje hjemmefra, da
alle forsikringer osv er med i prisen.

Se evt. www.bonnie.nu/usa

Husk det er højsæson i juli i USA... der er mange mennesker de populære
steder

God tur

/Bonnie

Fra : DDDude

Dato : 13-01-03 21:16

"JG" <jgood@post7.tele.dk> wrote in message
> [...]
> sommerferie i USA's nordvestlige hjørne - Oregon - Washington.
>
> Tip om flyruter, seværdigheder, overnatning, billeje osv. modtages gerne.

Både Seattle og Vancouver (et par timer fra hinanden) er rigtig charmerende
byer.
Når man er i Seattle, så skal man lige bruge et par dage på de "San Juan"
øer http://www.guidetosanjuans.com/ , de er virkelig flotte, specielt
"Orcas". Lidt længer vest ligger Olympic Nt. Park
http://www.nps.gov/olym/home.htm et flot regnskov.

Længer syd på.. Portland er jeg ikke så vildt med, men Oregons' kystvej
(highway 101) er rigtigt flot, med for eksample i Newport, The Oregon Coast
Aquarium http://www.aquarium.org/ og lidt nord fra Florence , The Sea Lion
Cave http://www.sealioncaves.com/ .
Hjælper det lidt ?

DDDude