Damixa blandingsbatteri defekt
Fra : Jesper Bach

Dato : 12-01-03 22:27

Blandingsbatteriet i sommerhuset kunne vist ikke klare frosten. Vandet var
ellers tappet af efter alle kunstens regler.

Når man tænder løber vandet normalt, men lige så snart vandet bliver varmt,
lukker blandingsbatteriet af for vandet.

Hvis man så skruer helt op for varmen på termostaten kommer der varmt vand
ud, men kun hvis man skruer helt op.

Jeg har prøvet at "motionere" termostaten med håndtaget 10-20 gange uden
resultat, og hvis det er tilbageløbsventilen den er gal med, er det jo ikke
så underligt..

Ifølge Damixa's hjemmeside bør begge tilbageløbsventiler, der sidder under
det lille filter i omløberne, kunne bevæges med en finger, men kun den
ventil til det varme vand kan.

"Frostskade" siger hjemmesiden så, men kan det passe og kan
blandingsbatteriet så repareres igen og i så fald hvordan og hvor kan man
købe reservedeleevt. på nettet ?

Bag på blandingsbatteriet står P-IX 3012/IIBB, jeg regner med det er
modelnummeret.

En ældre sag, så der bliver ikke postet formuer i reparationen.

Jesper

Fra : mcloud

Dato : 12-01-03 22:55

"Jesper Bach" skrev d. 12-01-03 22:27 dette indlæg :
> [...]
> modelnummeret.
>
> En ældre sag, så der bliver ikke postet formuer i reparationen.

Du kan købe reservedele til dit Damixabatt. i alle byggemarkeder ,og
hvis du bor i københavn eller omegn kan du hos sanitetsexperten på
gl.køgevej i Valby .lige overfor grønttorvet få det til grossistpriser.
Det er lige før at reservedelene er lige så dyre som et nyt Damixabatt.
som kan erhverves for 429 kr. når det er på tilbud i byggemarkederne.I
fremtiden skal du i vinterperioden ,når du har lukket for vandet
afmontere dit termebatt. og montere det igen når sæsonen starter , så
har du et batteri der fungerer i mange år .

Mvh mcloud blikkenslager

http://www.kandu.dk/

Fra : Jesper Bach

Dato : 13-01-03 07:50

> [...]
> afmontere dit termebatt. og montere det igen når sæsonen starter , så
> har du et batteri der fungerer i mange år .

Jeg bor i Kbh. så det skulle jo være en smal sag at smutte forbi og så i det
mindste se hvad det koster - tak.

Det dér med afmonteringen står også på damixa's hjemmeside, men da vi bruger
huset "helårs" syntes jeg det var noget besværligt at skrue af og på hver
anden weekend. Men mon ikke det kommer til at ske for fremtiden.

Jesper

Fra : Ebbe Rasmussen

Dato : 12-01-03 23:34

Jesper Bach wrote:
> [...]
>
> Hvis man så skruer helt op for varmen på termostaten kommer der varmt
> vand ud, men kun hvis man skruer helt op.

Det tyder på at "termostatdelen" virker korrekt og at det er koldtvandsdelen
der er noget i vejen med. Er du sikker på at der er koldt vand helt frem til
Termostaten?

Ebbe

Tlf. 75 64 03 51