Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon A40 eller A200?
Fra : Kim Søvsø Pedersen

Dato : 12-01-03 22:17

Jeg overvejer at købe et godt, stabilt digitalkamera, der tager udmærkede,
skarpe billeder til alm. fritidsbrug. Jeg har i forvejen et 128mb CF-kort,
så jeg er ret hooked på Canon, der desuden får gode anmeldelser rundt
omkring.

Hvilke fordele får jeg for de små 1000,- kr. ekstra jeg skal slippe for A40?

Mvh Kim

Fra : Henrik B Nielsen

Dato : 12-01-03 23:17

"Kim Søvsø Pedersen"

Hej Kim.
Der er zoom linse til forskel, så du SKAL nuppe
A40. Jeg har set billed eksempler på dp review,
det er guf.
MVH Henrik
www.billedhenteren.dk

Fra : LK

Dato : 12-01-03 23:20

"Kim Søvsø Pedersen" <kim@kimREMOVEpedersen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> omkring.
>
> Hvilke fordele får jeg for de små 1000,- kr. ekstra jeg skal slippe for

3x optisk zoom blandet andet. har selv lige købt et og finder det udemærket.
Der er et par billeder på min hjemmeside der er taget med det.
(www.krall.dk)

--
LK
www.krall.dk

Fra : Rover

Dato : 13-01-03 09:08

Købte selv et i lørdags!
Jeg er meget tilfreds, kan det meste men husk kun 2.0 megapixel

M.V.H
Rover

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 13-01-03 22:49

In article <3e2272ee$0$223$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Rover wrote:
> Købte selv et i lørdags!
> Jeg er meget tilfreds, kan det meste men husk kun 2.0 megapixel

Hvad er problemet med det ? Det er fremragende til alm. 10x15 billeder.

Folk tror at megapixels = Gigahertz, og når man kan købe et 12 GHz
så er 2GHz for lille.

Kvalitet tæller mere en mpixels.

Fra : Rover

Dato : 14-01-03 00:43

Du har ret i at kvalitet tæller mere en mpixels. Men mpixels har også noget
at skulle have sagt, sådan ser det iverttilfælde ud for mig.
kvalitet ja derfor købte jeg det!
megapixels = Gigahertz /?????

M.V.H
Rover

meddelelse news:slrnb26d1i.d8.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local...

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 14-01-03 06:59

In article <3e234dfd$0$145$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Rover wrote:
> Du har ret i at kvalitet tæller mere en mpixels. Men mpixels har også noget
> at skulle have sagt, sådan ser det iverttilfælde ud for mig.
> kvalitet ja derfor købte jeg det!
> megapixels = Gigahertz /?????

Megapixels betyder noget på 2 måder:
1. Hvor stor et billede man kan lave. 2 mpixels er nok til A5 for
stort se alle, og A4 for de fleste.
2. Til erstatning for zoom. Med flere megapixels kan man tillade
sig at smide mere væk rundt omkring emnet man tager billede af.

Til alt stort set alt andet er megapixels lige meget. Det er derfor
man bare ryster på hovedet af 4 mpixels fra Medion etc. De er kun
på markedet fordi folk tror at megapixel = kvalitet. Men optik og
software i kameraet betyder mere.

Fra : Kim Søvsø Pedersen

Dato : 14-01-03 10:38

"Kim Søvsø Pedersen" <kim@kimREMOVEpedersen.dk> wrote in message
> [...]
> skarpe billeder til alm. fritidsbrug. Jeg har i forvejen et 128mb CF-kort,
> så jeg er ret hooked på Canon, der desuden får gode anmeldelser rundt

Kan jeg bruge mit CF-kort i kameraet? Det er vist et type II, men er porten
på A40/200 ikke type I?

Kim

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 14-01-03 17:52

Kim Søvsø Pedersen wrote:

> Kan jeg bruge mit CF-kort i kameraet? Det er vist et type II,
> men er porten på A40/200 ikke type I?

Nej - det tager kun type 1.

Type 2 er kun f.x. IBM microdrive og lign.,
og de kan ikke bruges i et A40 !

Jan Vestergaard
Email: jan@NOSPAMjve.dk Inet: www.jve.dk
Ved mail fjern NOSPAM - men newsindlæg bør normalt besvares i
gruppen.