Erfaringer med fedtprocentmålere (hjemmebr~
Fra : Kenn Gerdes

Dato : 12-01-03 21:15

Er der nogen i gruppen der har erfaringer (gode som dårlige) med
fedtprocentmålere (badevægte med fedtprocentmåler) som Tanita, Rowenta mv.
Her tænker jeg på bl.a. på brugervenlighed og pålidelighed (ikke
nødvendigvis at den kommer med det 100 % korrekte resultat, det kender man
jo alligevel ikke. Men mere at den ikke kommer med utroværdige udsving. Fx
18,5 % den ene uge og 25 % den anden). Mit indlæg skal ses i lyset af, at
jeg kvier mig ved at skulle betale en formue i det lokale fitness-center for
at få foretaget måling af fedtprocenten.

Med venlig hilsen
Kenn Gerdes
--
Vægten er kun et udtryk for
hvor dybt vores fodspor bliver i

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 12-01-03 21:25

> jeg kvier mig ved at skulle betale en formue i det lokale fitness-center
for
> at få foretaget måling af fedtprocenten.

Skift fitness-center. Her i byen er det gratis for medlemmer alle vegne, og
et par steder også for ikke-medlemmer. Kan i øvrigt ikke svare på dine
spørgsmål om fedtmåleren.

Mvh Maria

Fra : Kenn Gerdes

Dato : 12-01-03 21:47

"Maria Frederiksen" skrev:

> Skift fitness-center.

En oplagt mulighed. Men jeg bor 100 meter fra det lokale fitness-center, og
har som sådan ingen interesse i at skifte.

>Her i byen er det gratis for medlemmer alle vegne, og
> et par steder også for ikke-medlemmer.

Er det i København?

Med venlig hilsen
Kenn Gerdes

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 12-01-03 21:51

> Er det i København?

Niks, en midtsjællands provinsby

Mvh Maria

Fra : Kenn Gerdes

Dato : 12-01-03 21:55

"Maria Frederiksen" skrev:

> Niks, en midtsjællands provinsby

Hmm, måske man skulle pendle derned :)

Med venlig hilsen
Kenn Gerdes

Fra : Camilla Larsen

Dato : 12-01-03 22:51

Hej maria

Er det Roskilde????

--
Camilla

Fra : Helle

Dato : 12-01-03 21:30

(KLIP)
> [...]
for
> at få foretaget måling af fedtprocenten.

Så meget koster det nu ikke i Fin Form. Der koster det 30 kr at få målt sin
fedtprocent. Og det er jo ikke en formue hvis man gør det en gang om mdr.

Mvh Helle

Fra : Kenn Gerdes

Dato : 12-01-03 21:57

"Helle" skrev:

> Så meget koster det nu ikke i Fin Form. Der koster det 30 kr at få målt
sin
> fedtprocent.

Det er da også mere end rigeligt, synes jeg. Når kontingentet er betalt
burde fedtprocentmålere kunne benyttes gratis ligesom alt andet udstyr i
fitness-centret. Men diverse fitness-centrer har åbenbart fundet en lille
niche med indbygget cashcow i fedtprocentmålere.

Med venlig hilsen
Kenn Gerdes

Fra : Tjinca

Dato : 13-01-03 13:18

"Kenn Gerdes" <kenn@kenngerdes.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
for
> at få foretaget måling af fedtprocenten.

Jeg har OBH's Body Control fedt % måler, som jeg er ganske godt tilfreds
med.
Jeg har kontroleret den præcise måling flere gange bl.a. ved at træde op på
den gentagne gange med få minutters mellemrum. Alle gange viste den det
samme resultat (i fedt %). I de 7 måneder jeg har haft den, har der kun
været ganske få svingninger mellem 23 og 25 men aldrig fra den ene dag til
den anden ...så jeg formoder at der virkelig er tale om ændringen i min
fedt% og ikke om en fejlvisning.

Jeg kan desuden tilføje at min fedt % målt med den advancerede måler fra det
lokale fitness center, viste nøjagtigt de samme resultater. Så mon ikke den
er god nok, Jeg er i alt fald tilfreds med den, og desuden er den let at
indstille og meget brugervenlig.

Fra : Ralph Køster

Dato : 13-01-03 16:03

Lige en lille advarsel her.

Hvis i ikke så rene ord for pengene forleden så lyt til deres råd.

Hold jer langt væk fra badevægte med fedt% målere i.
De er alt for upræcise.
De 2 de testede viste 20 % forkert.

Han blev målt et proffessionelt sed og havde en fedt% på 20,4 og begge
badevægte viste 24 %.

Bare en lille advarsel.

Ralph.

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 13-01-03 16:48

"Ralph Køster" <Raprap@noshit.dk> wrote in message

> Hold jer langt væk fra badevægte med fedt% målere i.
> De er alt for upræcise.

Selvom de ikke måler nøjagtigt kan de godt bruges til at vurdere egne
fremskridt - man skal blot ikke tage den absolutte værdi for pålydende. Mon
ikke de lidt dyrere modeller har en udmærket reproducerbarhed? nogle, der
har testet det?

- Mikkel

--
Mikkel Gybel Jensen, Stud. scient biokemi
http://www.cmrc.dk ; http://www.pcarlp.dk

Fra : Kim Grandjean

Dato : 14-01-03 00:42

"Mikkel Gybel Jensen" <mgj@tiscali.dk> wrote

> [...]
> ikke de lidt dyrere modeller har en udmærket reproducerbarhed? nogle, der

De almindelige konsumvægte fra Tanita fungerer i hvert fald fremragende.

Som du selv er inde på, kan den absolutte fedtprocentangivelse nærmest ikke
bruges til noget som helst. Ud fra de data vægten har til rådighed (alder, køn,
vægt, højde og elektrisk modstand gennem benene) angiver den fedtprocenten for
en gennemsnitlig britisk person med samme data, og ikke lige netop DIN
fedtprocent.

Der kan forekomme udsving i resultatet som følge af hydreringsgrad og
maveindhold, men det er let at tage højde for. Min fedtprocent afviger afhængig
af tidspunktet på døgnet med ½- 1½ procentpoint, men det er konsekvent hver
eneste dag. Og jeg har tydeligt kunnet følge fedtprocenten i spejlet mens den på
vægten har svunget mellem 12 og 17. Præcist det samme gælder for en af mine
venner som jeg også har fulgt på vægten. Dens resultat afspejler virkeligheden i
spejlet rigtig godt.

Venligst
Kim

PS. Det skulle da også være første gang, at Rene ord for pengene rent faktisk
havde lavet et seriøst researchet stykke arbejde.