MC Haiku
Fra : Anders

Dato : 12-01-03 17:48

Min motorcykel
Suzuki GSX-R
den er bare fed

jeg køre på den
og den spinder som en mis
når jeg gir den gas

nu er det vinter
og min cykel er i hi
men snart er den fri

sommeren kommer
snart er vejene tørre
så gir vi den gas

kabunaderne
de skal ind og indstilles
hos FV-motor

så er cyklen klar
så er sommeren kommet
ligesom lykken

Mvh Anders aka Andrew
andvalen@post.tele.dk

....som glæder sig ustyrligt til frosten er væk og solen står højt på himmelen.
Jeg skriger sammen med min motorcykel på at komme ud!

Fortsat god vinter

Fra : wheeler

Dato : 12-01-03 19:44

"Anders" <andvalen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Min motorcykel
> Suzuki GSX-R
> den er bare fed

bla. bla....

Du glemte at fortælle hvilken melodi, du har komponeret de vise ord over

Eller er det dansk Rap når det er værst ?

Wheeler

--
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65

Fra : Martin Pedersen

Dato : 12-01-03 19:55

> Du glemte at fortælle hvilken melodi, du har komponeret de vise ord over

> Eller er det dansk Rap når det er værst ?
>
> Wheeler

Haiku digte er japanske digte der fremtræder med et bestemt antal stavelser
i hver linie, i dettte tilfælde 5-7-5.

Et af de mest berømte er denne:
Furuike ya
Kawazu tobikomu
Mizu no oto

Som oversat betyder:
En gammel dam
En frø springer
Plask

Hvad det så betyder kan du selv overveje

Mvh Martin Pedersen
Som seriøst går og venter på at kalenderen skifter til marts.

Fra : wheeler

Dato : 12-01-03 23:22

"Martin Pedersen" <martintp@SLETDETHERcontrol.auc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> En frø springer
> Plask
>
> Hvad det så betyder kan du selv overveje

Det første ord i tredie linie, lyder nu mere som noget, man kan køre på

Wheeler

Fra : armand

Dato : 13-01-03 02:11

wheeler <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> skrev i en

> "Martin Pedersen" <martintp@SLETDETHERcontrol.auc.dk> skrev i en
meddelelse

> Det første ord i tredie linie, lyder nu mere som noget, man kan køre på

- - - -Og hvis du følger oversættelsen, så ved du hvorfor Kawa'er er grønne
og kaldes "frøer"

--
Armand.

Fra : Martin Pedersen

Dato : 13-01-03 08:32

> Det første ord i tredie linie, lyder nu mere som noget, man kan køre på

Overvejede selv det samme da jeg fandt den frem af gemmerne og læste den
gennem.
Utroligt som man kan få alting til at minde om en motorcykel når man går og
længes efter forår.

/Martin Pedersen

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 12-01-03 23:13

> [...]