Bopæls"pligt"
Fra : Niels Henriksen

Dato : 12-01-03 16:42

Hejsa

Hvis man arbejder i kbh og bor i kbh, men vil flytte til f.eks. fyn, kan
arbejdsgiveren så brokke sig over det, hvis man stadig kan møde på arbejde
som man skal?

--
Niels

Fra : jan@stevns.net

Dato : 12-01-03 17:03

"Niels Henriksen" <spam@microsoft.com> skrev :

>Hvis man arbejder i kbh og bor i kbh, men vil flytte til f.eks. fyn, kan
>arbejdsgiveren så brokke sig over det, hvis man stadig kan møde på arbejde
>som man skal?

det vedkommer ikke arb.giver hvor man bor, med mindre end del af
jobbet består af tilkaldevagter med responsetid, så kan der jo ligge
noget i ansættelsesaftalen derom

--

jan@stevns.net - www.stevns.net

Fra : David Bouch

Dato : 12-01-03 17:10

Som sådan, hvis du har bopæl i enhver anden EU-land kan en privat
arbejdsgiver ikke diskriminere, bare du møder som du skal.

mvh

David

Fra : jan@stevns.net

Dato : 12-01-03 18:16

"David Bouch" <nospamfordavid@nospam.spam> skrev :

>Som sådan, hvis du har bopæl i enhver anden EU-land kan en privat
>arbejdsgiver ikke diskriminere, bare du møder som du skal.

Du kan sagtens stille som betingelse for ansættelse at en medarbejder
kan møre op med kort varsel - så jo : Der kan bopæl-selekteres ved
ansættelse. Det har intet med diskrimination at gøre.
--

jan@stevns.net - www.stevns.net

Fra : David Bouch

Dato : 12-01-03 18:16

> Du kan sagtens stille som betingelse for ansættelse at en medarbejder
> kan møre op med kort varsel - så jo : Der kan bopæl-selekteres ved
> ansættelse. Det har intet med diskrimination at gøre.

Prøv lige at læse min besvarelse igen. "Bare du møder som du skal". Tror
faktisk at vi er enige. Min besvarelse var kun teoretisk.

mvh
David

Fra : Peter G C

Dato : 12-01-03 18:03

David Bouch skrev i news:3e2193cf$0$221$edfadb0f@dread16.news.tele.dk

[klip]

> Som sådan, hvis du har bopæl i enhver anden EU-land kan en privat
> arbejdsgiver ikke diskriminere, bare du møder som du skal.

Hvad er baggrunden herfor?

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 12-01-03 22:08

On Sun, 12 Jan 2003 17:10:09 +0100, "David Bouch"
<nospamfordavid@nospam.spam> wrote:

>Som sådan, hvis du har bopæl i enhver anden EU-land kan en privat
>arbejdsgiver ikke diskriminere, bare du møder som du skal.

I min ansættelseskontrakt er der en klausul med bopæl i Aalborg eller
nabokommune. Så det kan kan godt, for havde jeg sagt nej tak til
klausulen, havde jeg også sagt nej til mit job.

Mvh. Brian

Fra : sune vuorela

Dato : 12-01-03 19:58

On Sun, 12 Jan 2003 17:02:55 +0100, jan@stevns.net wrote:

>det vedkommer ikke arb.giver hvor man bor, med mindre end del af
>jobbet består af tilkaldevagter med responsetid, så kan der jo ligge
>noget i ansættelsesaftalen derom

Man kan da vel sagtens være bosat langt væk - men opholde sig i
nærheden af arbejdsstedet når man har tilkaldevagt.

--
Sune

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 12-01-03 17:23

Niels Henriksen wrote:

> [...]
> arbejdsgiveren så brokke sig over det, hvis man stadig kan møde på arbejde

Ja, det kan han da godt.
Men hvorfor i alverden skulle han dog det.?

Jeg kan forstå at de vil finde på at kommentere det hvis du er nyansat
indenfor et par måneder, og f. eks. har tilkaldevagt.
Men du skriver jo selv at du møder til tiden.

Hvis man har et ordentligt forhold til sin arbejdsgiver kan jeg ikke
forestille mig at det kan diskuteres.

Hvis du skal have "bedre" svar end mit, skal du vist prøve at beskrive sagen
lidt mere detaljeret.
F. eks. er det noget du har oplevet, eller er det fordi du forventer problemer
når du flytter.?

--
Mvh. Jørgen

Prøv noget nyt, læs her: http://www.usenet.dk/