/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Årets første tur ... (udskiftning af gaska~
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 12-01-03 16:17

Det var nu godt lige at få komme op og ned ad vejen et par gange. Det
blev således kun et par kilometre så i morgen skal jeg lige en lidt
længere tur og så hjem og spænde efter inden jeg igen krydser på tværs
af landet ...

Udover nyt svinghjul (og friløbsleje til starteren) er det meste af
tiden gået med at skifte et skide gaskabel (og så lige nyt bagdæk og
bremseklodser så var jeg klar igen).

Utroligt så meget bøvl der kan være med alt den plastic på en scooter...
Jeg vil nødigt tænke på hvad et autoriseret værkted skal have for den
"større operation" der er at skifte et gaskabel.... Men der var kommet
så meget fugt i kablet at det var frosset helt fast, så jeg besluttede
mig for at skifte det istedet for at vente på tøvejr. At så tøvejret kom
ligeså hurtigt som kablet fra TMP er så noget andet ...


--
/Anders Majland Denmark DMCN# 305
/Aprilia Leonardo 150 '98 49Mm - WinterPendlerStile
http://www.majland.org/leo
http://dfm.divvy.dk/anders_majland



 
 
armand (13-01-2003)
Kommentar
Fra : armand


Dato : 13-01-03 01:48


Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email)
<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en news:avs1da$s9m$1@sunsite.dk...
>
> ............... Men der var kommet
> så meget fugt i kablet at det var frosset helt fast, så jeg besluttede
> mig for at skifte det istedet for at vente på tøvejr.

Selvom dagens kabler er nylon-forede og derfor principielt servicefri, skal
man som vinterkører være opmærksom på at der skal olie til for at holde,
vand og dermed is, ude af kablerne!!!

--
Armand.



Anders Majland \(Rep~ (13-01-2003)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 13-01-03 08:21

> Selvom dagens kabler er nylon-forede og derfor principielt servicefri,
skal
> man som vinterkører være opmærksom på at der skal olie til for at
holde,
> vand og dermed is, ude af kablerne!!!

Ja tak det er jeg blevet opmærksom på ... Men da der hurtigt går en time
med bare at komme ind til gaskablet ved gasgrebet har jeg ikke gidet
smøre det. Det er jo også gået godt gennem de forgangne vintre ...Og nu
da jeg var derinde kunne jeg ligeså godt ofre et nyt kabel (selvom det
går en del timer med at pille plastic af langs kabelvejen, da det er en
90 graders vinkel metal i begge ender er det ikke lige til at bruge det
gamle kabel til at trække et nyt igennem med). Efter 4år/50kkm var jeg
usikker på om kablet også var ved at være færdigt. Så jeg ofrede et nyt
(~250kr) der har fået en god sjat symaskineolie inden montering. Så nu
regner jeg det for vedligholdelsesfrit en lang periode igen

/A



Anders Majland \(Rep~ (13-01-2003)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 13-01-03 11:07

> > vand og dermed is, ude af kablerne!!!
>
> Ja tak det er jeg blevet opmærksom på ..

Jeg burde egenligt have lært det omkring vinteren 94/95. Jeg var
studerende i Aalborg og havde sat trædecyklen ind i varmen på
universitetet. Da jeg om aftenen skulle ind i byen ad sne/isglatte veje
er korteste vej hadsundvej. Først op ad bakken forbi kommunedata og så
er det bare nedadbakke næsten resten ad vejen. Da jeg kommer ned til
vejgård er der rødt lys men begge mine bremsekabler er frosset fast og
jeg tager den på røv og albuer på tværs over krydset. Efter bare nogle
få kilometre i stærk frost var begge bremser ubevægelige.

Godt der er hydraliske bremser på scooteren

/A



Jon Larsen (15-01-2003)
Kommentar
Fra : Jon Larsen


Dato : 15-01-03 13:15


>
> Selvom dagens kabler er nylon-forede og derfor principielt servicefri,
skal
> man som vinterkører være opmærksom på at der skal olie til for at holde,
> vand og dermed is, ude af kablerne!!!
>
> --
> Armand.

Var det så ikke en god ide at købe nogle smørenipler og sætte på alle sine
kabler ??? Der skal skæres et lille hul i foringen og niplen sættes
henover.. så kan man altid komme til at smøre sine kabler.. Der er
selvfølgelig hul i niplen og en lille dut der lukker for hullet, som kan
pilles ud..


--
MVH.
Jon Larsen
Stud.Procesteknolog.
GSX 250 R Supersport
"Før var jeg forvirret, det er jeg også nu, bare på et højere plan."






Anders Majland \(Rep~ (15-01-2003)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 15-01-03 15:50


> Var det så ikke en god ide at købe nogle smørenipler og sætte på alle
sine
> kabler ???

Fåes de til fast montering i kåben ?
(Det er stort set umuligt at komme til kablerne)

/A



armand (15-01-2003)
Kommentar
Fra : armand


Dato : 15-01-03 16:27


Jon Larsen <jon-soegaard@larsen.tdcadsl.dk> skrev i en
news:3e2550be$0$231$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> >
> > Selvom dagens kabler er nylon-forede og derfor principielt servicefri,
> > skal man som vinterkører være opmærksom på at der skal olie til for at
holde,
> > vand og dermed is, ude af kablerne!!!
>
> Var det så ikke en god ide at købe nogle smørenipler og sætte på alle sine
> kabler ???

Tjaeh :-/
Der findes også et værktøj til at klemme om enden (af et afmonteret kabel)
for efterfølgende at tryksmøre med kædespray!

Hvis problemet kun er vand og kun opstår enkelte gange igennem vinteren (ved
skifte imellem særdeles vådt tøvejr og hård frost) kan en kanyle med
karburatorsprit i en mængde som kan bortskylle forekommende vand, også være
en løsning :-/

--
Armand.



Martin Sørensen (15-01-2003)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 15-01-03 17:32

>> Var det så ikke en god ide at købe nogle smørenipler og sætte på
>> alle sine kabler ???
> Tjaeh :-/
> Der findes også et værktøj til at klemme om enden (af et afmonteret
> kabel) for efterfølgende at tryksmøre med kædespray!

Hvordan ser det værktøj ud?
http://www.sayjes.dk/Tools-Billeder/oiler1.gif købte jeg på et tidspunkt, og
den virker ikke så godt.

--
signing off.. Martin Sørensen



armand (16-01-2003)
Kommentar
Fra : armand


Dato : 16-01-03 02:03


Martin Sørensen <mosREMOVE@laxity.dk> skrev i en
news:b042f1$ug8$1@news.cybercity.dk...
> >>
> > Der findes også et værktøj til at klemme om enden (af et afmonteret
> > kabel) for efterfølgende at tryksmøre med kædespray!
>
> Hvordan ser det værktøj ud?
> http://www.sayjes.dk/Tools-Billeder/oiler1.gif købte jeg på et tidspunkt,
og
> den virker ikke så godt.

Jup!
Det var så'en en jeg tænkte på!
Jeg har aldrig brugt dem, så din vurdering står uimodsagt fra min side.

--
Armand




Martin Sørensen (16-01-2003)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 16-01-03 05:13

>>> Der findes også et værktøj til at klemme om enden (af et afmonteret
>>> kabel) for efterfølgende at tryksmøre med kædespray!
>> http://www.sayjes.dk/Tools-Billeder/oiler1.gif købte jeg på et
>> tidspunkt, og den virker ikke så godt.
> Det var så'en en jeg tænkte på!
> Jeg har aldrig brugt dem, så din vurdering står uimodsagt fra min
> side.

Den kan godt bruges til kabler på cykler og muligvis knallerter, men
enderne, altså de små cylindre der går ind i koblingsgreb osv., er alt for
store på motorcykel-kabler til at den kan benyttes. Hele kabelenden skal
nemlig ind i et meget lille hul, hvorefter der spændes til omkring den.

Jeg mangler derfor stadig en smart måde at smøre kabler på.
Sidste år gav jeg kablerne en god gang fedt i begge ender, og motionerede
det lidt ind i kablet, mens jeg gav det lidt mere fedt. Nu er de smurt i
enderne, men af gode grunde tror jeg ikke at jeg kan få fedtet helt ind i
kablerne.

--
signing off.. Martin Sørensen



armand (16-01-2003)
Kommentar
Fra : armand


Dato : 16-01-03 12:55


Martin Sørensen <mosREMOVE@laxity.dk> skrev i en
news:b05bgb$2e76$1@news.cybercity.dk...
> >>> Der findes også et værktøj til at klemme om enden (af et afmonteret
> >>> kabel) for efterfølgende at tryksmøre med kædespray!
> >> http://www.sayjes.dk/Tools-Billeder/oiler1.gif købte jeg på et
> >> tidspunkt, og den virker ikke så godt.
> > Det var så'en en jeg tænkte på!
> > Jeg har aldrig brugt dem, så din vurdering står uimodsagt fra min
> > side.
>
> Den kan godt bruges til kabler på cykler og muligvis knallerter, men
> enderne, altså de små cylindre der går ind i koblingsgreb osv., er alt for
> store på motorcykel-kabler til at den kan benyttes. Hele kabelenden skal
> nemlig ind i et meget lille hul, hvorefter der spændes til omkring den.
> Jeg mangler derfor stadig en smart måde at smøre kabler på.

Det kunne jo være at der findes en mere velegnet model end Sayjes'
"knallert-model" :-/
Har du den endnu? Hav den i lommen når du tager til en af sen-vinterens mc-
messer (á: Bella-centerets eller "Hamburger motorradtage"), og sammenlign
størrelse!

--
Armand.



Anders Majland \(Rep~ (15-01-2003)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 15-01-03 20:32

> Der findes også et værktøj til at klemme om enden (af et afmonteret
kabel)
> for efterfølgende at tryksmøre med kædespray!

Har jeg også fået anbefalet - På det nye kabel brugte jeg isolerbånd til
at holde en tragt på den ene ende og så lade rigeligt symaskineolie om
at løbe igennem (ca. 1dl i løbet af natten)

Desværre kan jeg ikke bruge alle de fine løsninger der kræver adgang til
kabelenderne. Den ved karb'en kan jeg dog lige komme til med 2 fingre og
en overskåret 9mm gaffelnøgle.

Men det nye kabel skal vel nok holde de næste 3 vintre

/A



armand (16-01-2003)
Kommentar
Fra : armand


Dato : 16-01-03 01:03


Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email)
<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en news:b04d15$f1e$1@sunsite.dk...
> >
> Desværre kan jeg ikke bruge alle de fine løsninger der kræver adgang til
> kabelenderne.
> Men det nye kabel skal vel nok holde de næste 3 vintre

Tjaeh :-/
Kabelenderne er jo ikke fremstillet som vandtætte, så det er ikke utænkeligt
at du selv med et nyt kabel kan ende i samme situation igen :-/

Hvis jeg var dig ville jeg gemme det gamle kabel til evt. nødbrug ifald at
du akut står med problemet (og har plads til at skifte)!

--
Armand.



Anders Majland \(Rep~ (16-01-2003)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 16-01-03 11:50

> Hvis jeg var dig ville jeg gemme det gamle kabel til evt. nødbrug
ifald at
> du akut står med problemet (og har plads til at skifte)!

Jeg gemmer alt (for meget) - bare spørg min kone

Her er f.eks et billede af de første 3års forbrug af bremseklodser
http://www.majland.org/leo/gfx/20010815_BrakePads.jpg

/A



armand (16-01-2003)
Kommentar
Fra : armand


Dato : 16-01-03 13:21


Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email)
<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en news:b062ph$8v7$1@sunsite.dk...
> > Hvis jeg var dig ville jeg gemme det gamle kabel til evt. nødbrug
> ifald at
> > du akut står med problemet (og har plads til at skifte)!
>
> Jeg gemmer alt (for meget) - bare spørg min kone

Hæ!

Prøv du at spørge min frue om det der efterhånden er ved at udarte sig til
en mc-samling!!

--
Armand



Peter Aagaard (16-01-2003)
Kommentar
Fra : Peter Aagaard


Dato : 16-01-03 23:21

armand wrote:
> Hæ!
>
> Prøv du at spørge min frue om det der efterhånden er ved at udarte
> sig til en mc-samling!!

Du har måske under overvejelse at starte et MC-Museum

Mvh. Peter


Martin Sørensen (17-01-2003)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 17-01-03 07:04

>> Prøv du at spørge min frue om det der efterhånden er ved at udarte
>> sig til en mc-samling!!
> Du har måske under overvejelse at starte et MC-Museum

Måske ligefrem et Honda-museum?

--
signing off.. Martin Sørensen



Armand (17-01-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 17-01-03 14:45


Martin Sørensen <mosREMOVE@laxity.dk> skrev i en
news:b086co$2ag3$1@news.cybercity.dk...
> >> Prøv du at spørge min frue om det der efterhånden er ved at udarte
> >> sig til en mc-samling!!
> > Du har måske under overvejelse at starte et MC-Museum
>
> Måske ligefrem et Honda-museum?

Nej da!
Der er da ligeså mange sekscylindrede Benelli'er, som Honda'er :-|

Armand.





Richard (17-01-2003)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 17-01-03 18:49

Armand wrote:
> Nej da!
> Der er da ligeså mange sekscylindrede Benelli'er, som Honda'er :-|

Endda dobbelt så mange modeller - Benneli Sei 750 og 900 vs CBX1000 ;)

Egentlig underligt i betrgatning af hvor mange forskellige modeller og
-varianter, Honda har lavet gennem tiden. De burde da i det mindste have
matchet Kawazaki Z 1300 kubikmæssigt, så de, der ville have noget rigtig
stort dengang, også kunne få et sæt rimelige køreegenskaber...

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade
Paypal: https://www.paypal.com/refer/pal=2VGEY2W2TV2V2


Armand (17-01-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 17-01-03 18:32


Richard <richardPUNKTUMpade@mail.dk> skrev i en
news:3E28421B.5060106@mail.dk...
> Armand wrote:
> > Nej da!
> > Der er da ligeså mange sekscylindrede Benelli'er, som Honda'er :-|
>
> Endda dobbelt så mange modeller - Benneli Sei 750 og 900 vs
> CBX1000 ;)

Men nu gik snakken jo på hvad der står i min garage, og dér er det 2 stk
750 Sei's!!
>
> Egentlig underligt i betrgatning af hvor mange forskellige modeller og
> -varianter, Honda har lavet gennem tiden. De burde da i det mindste
have
> matchet Kawazaki Z 1300 kubikmæssigt, så de, der ville have noget
rigtig
> stort dengang, også kunne få et sæt rimelige køreegenskaber...

Der er egentlig også to CBX'ere qua Pro-link'en, og sidstnævnte var jo
som sådan en sportsmodel efter datidens normer!

--
Armand.




Martin Sørensen (17-01-2003)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 17-01-03 20:10

>> Endda dobbelt så mange modeller - Benneli Sei 750 og 900 vs
>> CBX1000 ;)
> Men nu gik snakken jo på hvad der står i min garage, og dér er det 2
> stk 750 Sei's!!

Du har da ikke altid haft to, har du?

--
signing off.. Martin Sørensen



Richard (17-01-2003)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 17-01-03 21:42

Martin Sørensen wrote:
>>>Endda dobbelt så mange modeller - Benneli Sei 750 og 900 vs
>>>CBX1000 ;)
>>
>>Men nu gik snakken jo på hvad der står i min garage, og dér er det 2
>>stk 750 Sei's!!
>
> Du har da ikke altid haft to, har du?

To hvad ;) - nej kun to mc et par måneder...
apropos, så en annonce i sommer i et fransk mc-blad fra en spansk
sei-specialist, der påstod, at han altid havde 25-30 stk på lager - både
750 og 900 - vil du have adressen? - har bladet liggende endnu.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade
Paypal: https://www.paypal.com/refer/pal=2VGEY2W2TV2V2


Armand (17-01-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 17-01-03 22:02


Richard <richardPUNKTUMpade@mail.dk> skrev i en
news:3E286A9B.5080800@mail.dk...
>
> apropos, så en annonce i sommer i et fransk mc-blad fra en spansk
> sei-specialist, der påstod, at han altid havde 25-30 stk på lager -
> både 750 og 900 - vil du have adressen? - har bladet liggende endnu.

Absolut!

Og er det mere end en anonce (artikel?), vil jeg være meget glad for et
scan deraf!
På forhånd tak!

--
Armand.






Richard (18-01-2003)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 18-01-03 18:54

Armand wrote:
> Richard <richardPUNKTUMpade@mail.dk> skrev i en
> news:3E286A9B.5080800@mail.dk...
>
>>apropos, så en annonce i sommer i et fransk mc-blad fra en spansk
>>sei-specialist, der påstod, at han altid havde 25-30 stk på lager -
>>både 750 og 900 - vil du have adressen? - har bladet liggende endnu.
>
> Absolut!
>
> Og er det mere end en anonce (artikel?), vil jeg være meget glad for et
> scan deraf!

Det var det nu ikke; det var en annonce i Moto Légende, Nr.
126/juli-august 2002 fra den spanske: www.benellimotoclub.com/index_club.htm

Og ud over et pænt billede af en 750 Sei lyder teksten i min franske
undersættelse:
"Benelli 750 & 900 Sei, restaurerede, spanske papirer, mere end 30
Benelli Sei i mit værksted, 6.000 € pr. motorcykel.
www.benellimotoclub.com - M. Enrique Martinez <tlf. & fax som på URL'en
ovenfor>."

Men jeg kan godt scanne den til dig - har du iøvrigt artiklen:
Das Tier im Bike", af Annette Johann i Das Motorrads specialhefte
Motorrad impressionen - Forever young fra i sommer? Ellers kan jeg godt
scanne den til dig.

> På forhånd tak!

Velbe'

PS. Just in case, men dem har du vel:
www.burian.de.cx / www.benelliparts.de
www.desmo.de


--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade
Paypal: https://www.paypal.com/refer/pal=2VGEY2W2TV2V2


Armand (17-01-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 17-01-03 22:02


Martin Sørensen <mosREMOVE@laxity.dk> skrev i en
news:b09kf9$rjn$1@news.cybercity.dk...
> >> Endda dobbelt så mange modeller - Benneli Sei 750 og 900 vs
> >> CBX1000 ;)
> > Men nu gik snakken jo på hvad der står i min garage, og dér er det 2
> > stk 750 Sei's!!
>
> Du har da ikke altid haft to, har du?

Ikke altid; men efter at have set lyset i at hente donor-cykler syd for
grænsen anskaffede jeg mig sådan en gen-tvilling til den gamle der har
ligget adskilt for længe og ovenikøbet har fulgt mig over tre adresser
sådan !

--
Armand.





Claus Rittig (17-01-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 17-01-03 21:53

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:b09k5c$r7g$2@news.cybercity.dk...

> > Endda dobbelt så mange modeller - Benneli Sei 750 og 900 vs
> > CBX1000 ;)

> > Egentlig underligt i betrgatning af hvor mange forskellige modeller og
> > -varianter, Honda har lavet gennem tiden. De burde da i det mindste
> have
> > matchet Kawazaki Z 1300 kubikmæssigt,

> Der er egentlig også to CBX'ere qua Pro-link'en, og sidstnævnte var jo
> som sådan en sportsmodel efter datidens normer!

Og så er der endda nogen der har glemt at Honda Goldwing nu er 6-cylindret
og på 1500cc. Kan man ikke kalde det at matche Kawasaki?

Rittig



Richard (17-01-2003)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 17-01-03 21:46

Claus Rittig wrote:
>>Der er egentlig også to CBX'ere qua Pro-link'en, og sidstnævnte var jo
>>som sådan en sportsmodel efter datidens normer!
>
> Og så er der endda nogen der har glemt at Honda Goldwing nu er 6-cylindret
> og på 1500cc. Kan man ikke kalde det at matche Kawasaki?

Nå ja, og nu 1800'en, men de er jo boksere, ikke række-6'ere. Det ser
ikke så magtfuldt ud, vel?

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade
Paypal: https://www.paypal.com/refer/pal=2VGEY2W2TV2V2


Claus Rittig (18-01-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 18-01-03 00:51

"Richard" <richardPUNKTUMpade@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3E286B97.1060101@mail.dk...

> Nå ja, og nu 1800'en, men de er jo boksere, ikke række-6'ere. Det ser
> ikke så magtfuldt ud, vel?

Magtfuld?
Hvad nu hvis jeg siger Vakyrie? Den ser da lidt magtfuld ud, syns jeg.

Rittig



Armand (17-01-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 17-01-03 21:45


Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en
news:3e2895ec$0$75292$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> "Richard" <richardPUNKTUMpade@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:3E286B97.1060101@mail.dk...
>
> > Nå ja, og nu 1800'en, men de er jo boksere, ikke række-6'ere. Det
ser
> > ikke så magtfuldt ud, vel?
>
> Magtfuld?
> Hvad nu hvis jeg siger Vakyrie? Den ser da lidt magtfuld ud, syns jeg.

Hæ!

Claus forresten!
Jeg faldt lige forbi på Agip's egen danske(*) hjemmeside. Kender du til
den?
Der sælges tilsyneladende også online, til forståelige priser!!

(*):
Kan jo stadig godt være NDI der i praksis er importør til trods for
navnet :-/



Claus Rittig (18-01-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 18-01-03 14:30

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:b0ban8$2hnp$1@news.cybercity.dk...

> Jeg faldt lige forbi på Agip's egen danske(*) hjemmeside. Kender du til
> den?
> Der sælges tilsyneladende også online, til forståelige priser!!

Næh, den kender jeg ikke? Link, please?
Jeg tror nok at NDI er importør, så det kan godt være at den største forskel
på at købe hos dem og online, er forsendelsesudgiften, men på den anden side
set kan det jo være online priserne er lavest...

Det må tjekkes.

Rittig



Dennis Hellan Peders~ (18-01-2003)
Kommentar
Fra : Dennis Hellan Peders~


Dato : 18-01-03 16:20


"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en meddelelse
news:3e2955ea$0$75298$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:b0ban8$2hnp$1@news.cybercity.dk...
>
> > Jeg faldt lige forbi på Agip's egen danske(*) hjemmeside. Kender
du til
> > den?
> > Der sælges tilsyneladende også online, til forståelige priser!!
>
> Næh, den kender jeg ikke? Link, please?
> Jeg tror nok at NDI er importør, så det kan godt være at den største
forskel
> på at købe hos dem og online, er forsendelsesudgiften, men på den
anden side
> set kan det jo være online priserne er lavest...
>
> Det må tjekkes.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

http://www.agip.dk


--
Hilsen
Dennis Pedersen
Yamaha XJ 600 S Diversion '01




Claus Rittig (18-01-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 18-01-03 23:15

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjerndette)@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3e296ff0$0$230$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> > Jeg tror nok at NDI er importør, så det kan godt være at den største
> forskel
> > på at købe hos dem og online, er forsendelsesudgiften, men på den
> anden side
> > set kan det jo være online priserne er lavest...

> http://www.agip.dk

Tak!
Det ser ud til at være en smule dyrere end det jeg plejer at betale hos NDI,
men det er alligevel interessant med en oversigt og en prisliste. Men det
meste af site'n virker da ikke?

Rittig



Armand (18-01-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 18-01-03 00:15


Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en
news:3e29d0c9$0$75299$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> "Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjerndette)@tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse
> news:3e296ff0$0$230$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> > http://www.agip.dk
>
> Tak!
> Det ser ud til at være en smule dyrere end det jeg plejer at betale
hos NDI,
> men det er alligevel interessant med en oversigt og en prisliste. Men
det
> meste af site'n virker da ikke?

Åh nej forresten
Jeg kom dog omkring ved at pege finde egenskaberne for link'ene og
kopiere dem manuelt over i adresselinien!!

--
Armand.



Armand (18-01-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 18-01-03 00:12


Dennis Hellan Pedersen <dhp(fjerndette)@tdcadsl.dk> skrev i en
news:3e296ff0$0$230$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en meddelelse
> news:3e2955ea$0$75298$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> > "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> > news:b0ban8$2hnp$1@news.cybercity.dk...
> >
> > > Jeg faldt lige forbi på Agip's egen danske(*) hjemmeside. Kender
> > > du til den?
> >
> > Næh, den kender jeg ikke? Link, please?
>
> http://www.agip.dk

Jup (hvor svært kan det være?)!

--
Armand.



Hans Joergensen (18-01-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 18-01-03 08:48

Claus Rittig wrote:
> Og så er der endda nogen der har glemt at Honda Goldwing nu er 6-cylindret
> og på 1500cc. Kan man ikke kalde det at matche Kawasaki?

Nej, fordi det er jo en sofa på hjul...

Og så vil jeg næsten mene den er overgået af den dér fjollede englænder der
var med i Scrapheap-challence på Discovery med en indregistreret 'stue', altså
Sofa, sofabord og 25" TV på hjul... og en topfart der gjorde at den godt kunne
køre på motorvejen (det var jo så 4 hjul desværre, beklager jeg gik offtopic;)

// Hans

--
Leveret af http://ph33r.dk
"Vejen til en helt tosset løsning."
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv

Claus Rittig (18-01-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 18-01-03 09:50

"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev i en meddelelse
news:slrnb2i1lg.gcf.haj@enterprise-server.dk...

> Og så vil jeg næsten mene den er overgået af den dér fjollede englænder
der
> var med i Scrapheap-challence på Discovery med en indregistreret 'stue',
altså
> Sofa, sofabord og 25" TV på hjul... og en topfart der gjorde at den godt
kunne
> køre på motorvejen (det var jo så 4 hjul desværre, beklager jeg gik
offtopic;)

Åh, hvis vi skal så langt ud, så er der jo også en motortosset englænder der
har bygget to Kawa Z900 motorer sammen til en 1.8L V8, alt sammen nydeligt
pakket sammen i en flot (let modificeret) Z900 cykel, og den kører endda
også fint. Der var en artikel om ham i MC-nytt. Han har også bygget en
5-cylindret KH-etellerandet.

Rittig



Richard (17-01-2003)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 17-01-03 21:44

Armand wrote:

>>Egentlig underligt i betrgatning af hvor mange forskellige modeller og
>>-varianter, Honda har lavet gennem tiden. De burde da i det mindste
>>have matchet Kawazaki Z 1300 kubikmæssigt, så de, der ville have noget
>>rigtig stort dengang, også kunne få et sæt rimelige køreegenskaber...
>
> Der er egentlig også to CBX'ere qua Pro-link'en, og sidstnævnte var jo
> som sådan en sportsmodel efter datidens normer!

Jamen så står det jo lige ;) - havde K. tilfældigvis også en variant,
eller kun den kortstammede?

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade
Paypal: https://www.paypal.com/refer/pal=2VGEY2W2TV2V2


Armand (17-01-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 17-01-03 22:04


Richard <richardPUNKTUMpade@mail.dk> skrev i en
news:3E286B1A.8010306@mail.dk...
> Armand wrote:
>
> > Der er egentlig også to CBX'ere qua Pro-link'en, og sidstnævnte var
> > jo som sådan en sportsmodel efter datidens normer!
>
> Jamen så står det jo lige ;) - havde K. tilfældigvis også en variant,
> eller kun den kortstammede?

"kortstammede"??
Z1300 forekommer som sådan også i to varianter, derved at den både
findes med karbunader (= 3 stk dobbelte) og med indsprøjtning!

--
Armand.





Armand (17-01-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 17-01-03 14:45


Peter Aagaard <Peter@no-spam-here-yougotit.dk> skrev i en
news:3e272fc3$0$11058$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> armand wrote:
> > Hæ!
> >
> > Prøv du at spørge min frue om det der efterhånden er ved at udarte
> > sig til en mc-samling!!
>
> Du har måske under overvejelse at starte et MC-Museum

Tjaeh, det er ihvertfald noget nør hendes udlægning

--
Armand.
(med et par modeller fra sin fortid, samt lidt projekter og
rester/ophug)







Anders Majland \(Rep~ (16-01-2003)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 16-01-03 21:28

> Prøv du at spørge min frue om det der efterhånden er ved at udarte sig
til
> en mc-samling!!

Det har jeg også fået pladsen til nu. Der skulle være fin plads til at
skrue på mindst to samtidigt (når jeg får lavet nogle lifte) og have
yderligere nogle stykker stående. Men der er lidt mange andre mere
presserende projekter som følger med at være blevet husejer - men kommer
tid kommer råd ...

Foreløbig er der kun 2 ....

--
/Anders Majland Denmark DMCN# 305
/Aprilia Leonardo 150 '98 50Mm & Leonardo 150 98' 56Mm smadret motor.
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/anders_majland



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408636
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste