Andet multimedie
bentjuul 3670
Hvilket grafikprogram er bedst?
Fra : Thomas Hjort

Dato : 12-01-03 14:01

Hvis jeg skal lave .bmp om til .jpg og i det hele taget redigere i billeder
til brug for en hjemmeside?

Mvh Thomas

Fra : Ammitz

Dato : 12-01-03 14:51

"Thomas Hjort" skrev d. 12-01-03 14:01 dette indlæg :
> Hvis jeg skal lave .bmp om til .jpg og i det hele taget redigere i
billeder
> til brug for en hjemmeside?

Photoshop 7.0
Ammitz

http://www.kandu.dk/

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 12-01-03 19:41

"Ammitz" skrev:
> redigere i billeder til brug for en hjemmeside?

> Photoshop 7.0

Jeg har aldrig forstået formålet med at anbefale et program til 6.500 kr.
for at redigere nogle billeder til en hjemmeside.

Jo, Photoshop 7 er oftest det bedste program, hvis man er professionel
grafiker og arbejder med brocurer, trykkeri, tv-grafik oma. Men til
websider? Nej, her er et program som Paint Shop Pro til godt 900 kr. det
ypperligste - fordi det kan alt det man har brug for - til en helt anden
pris.

Og andre mindre shareware programmer, kan formentlig løse opgaven ligeså
godt, afhængig af ambitionsniveau og kompleksitet.

Mvh, Lars

Fra : emj

Dato : 12-01-03 15:38

On Sun, 12 Jan 2003 14:01:04 +0100, "Thomas Hjort"
<dsl54291@vip.cybercity.dk> wrote:

>Hvis jeg skal lave .bmp om til .jpg og i det hele taget redigere i billeder
>til brug for en hjemmeside?

Paint Shop Pro er et af de bedste.
Skal det være gratis, så prøv IrfanView.
Hilsen emj

Fra : Dennis

Dato : 13-01-03 09:44

"> >Hvis jeg skal lave .bmp om til .jpg og i det hele taget redigere i
billeder

Jeg vil anbefale photoshop elements. Det er lillebroren til photoshop men
den kan mange af de ting som den store kan og så koster den vistnok 600-700

Dennis

Fra : Flare

Dato : 20-01-03 17:55

> Jeg vil anbefale photoshop elements. Det er lillebroren til photoshop men
> den kan mange af de ting som den store kan og så koster den vistnok
600-700

Så kunne GIMP jo måske være værd at overveje.??

http://www.gimp.org/

Frit, flot og godt.

Mvh
Anders