hus - rente
Fra : Carsten

Dato : 12-01-03 13:19

hej,

jeg overvejer at bygge et hus, og renten spiller selvfølgelig ind. Jeg
tænker nu på om der er nogen kloge folk derude som kan give et bud på, hvor
stor risikoen er for at renten falder endnu mere, eller risikoen for at den
stiger kraftigt. Jeg tænker her på en periode inden for 2 år.
Jeg kan nemlig sagtens vente med at bygge i en periode op til 2 år, men
hvornår tror du/i det er klogest at starte (rentemæssig set).
Jeg ved godt at en evt. krig i mellemøsten kan spille ind - men hvis der
kommer et opsving - betyder det vel også at renten stiger?

mvh.

Carsten

Fra : K. Thomsen

Dato : 12-01-03 14:01

Hvis nogen kunne give dig et entydigt og sikkert svar på, hvornår renten
'bunder' ville man jo være sikker på at være millionær. Det svar kan du ikke
få nogen steder.
Derimod kan du ræsonnere - hvor meget lavere kan renten komme ? Umiddelbart
er det begrænset hvor stor bevægelsesfrihed den har med sit nuværende
niveau, så mon ikke det er begrænset, hvor meget længere ned den overhovedet
kan komme. Det interessante er så, hvorlænge den bliver på det niveau.
Jeg ville se at komme igang med byggeriet. Skulle renten begynde at bevæge
sig (uheldig retning) kan du jo forhåndsbelåne og rentesikre lånet.

Venlig hilsen
Knud