Andet multimedie
bentjuul 3670
ATI TV Tuner
Fra : Morten Seeberg

Dato : 12-01-03 11:27

Er der nogen der bruger TV-tuneren i deres ATI kort?

Er jeg den eneste der bare IKKE kan få et pænt billede frem? Jeg splitter
godt nok signalet inden det når min PC, men jeg har haft et TV på og der
er billedet perfekt.

Jeg bruger ATI All-In-Wonder Radeon....

--

Remove X in front of address

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
/\/\orten $eeberg, Systems Engineer @
Maersk Data - Unix Based Solutions
#echo 'We don´t just boot Unix :)' > /dev/console

Fra : Kurt Lund

Dato : 12-01-03 12:12

Morten Seeberg skrev:

> Er der nogen der bruger TV-tuneren i deres ATI kort?

Dit spørgsmål har ikke noget med grafikgruppen at gøre.
Prøv i stedet dk.edb.hardware.grafikkort hvor du sikkert vil få flere
kompetente svar.

--
Kurt Lund
- der ikke længere ser indlæg afsendt fra kandu.dk

Fra : Kurt Lund

Dato : 12-01-03 12:29

Kurt Lund skrev:

> Dit spørgsmål har ikke noget med grafikgruppen at gøre.
> Prøv i stedet dk.edb.hardware.grafikkort hvor du sikkert vil få flere
> kompetente svar.

Jeg havde ikke set, at du havde sat opfølgning til grafikkortgruppen.
Måske en god ide at bemærke dette i selve indlægget?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-01-03 12:56

"Morten Seeberg" <Xmorten@seeberg.dk> skrev :

>Er der nogen der bruger TV-tuneren i deres ATI kort?

Prøv en mere relevant gruppe, news:dk.edb.grafik er til indlæg om
grafikbehandling på computere.

news:dk.edb.hardware.grafikkort er den rigtige gruppe til dine
spørgsmål.

Kig på http://www.usenet.dk/grupper.pl.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 12-01-03 14:21

> Er der nogen der bruger TV-tuneren i deres ATI kort?

Ja, jeg brugte det i mit forhenværende AIW Radeon.

> Er jeg den eneste der bare IKKE kan få et pænt billede frem? Jeg
> splitter godt nok signalet inden det når min PC, men jeg har haft et
> TV på og der er billedet perfekt.

Det samme problem havde jeg. De fleste kanaler var meget grumsede, men satte
jeg antennekablet i mit TV, så det fint ud.

Efter at have sat en antenneforstærker på, hjalp det en hel del, men det var
stadig grumset. Men det kan du jo prøve.

> Jeg bruger ATI All-In-Wonder Radeon....

Ja, det gjorde jeg også, men pga. den dårlige kvalitet på TV-in og dårlig
kvalitet på monitor-udgangen, så solgte jeg kortet igen.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Morten Seeberg

Dato : 12-01-03 22:45

> Efter at have sat en antenneforstærker på, hjalp det en hel del, men det
var
> stadig grumset. Men det kan du jo prøve.

Jeg har prøvet at sætte en Harald Nybord lavpris antenneforstærker ind,
men så dør signalet på alle andre fjernsyne... umiddelbart fordi det
bliver for stærkt (læste jeg i dk.teknik.tv+video)

> Ja, det gjorde jeg også, men pga. den dårlige kvalitet på TV-in og
dårlig
> kvalitet på monitor-udgangen, så solgte jeg kortet igen.

Ved du om det er bedre på de nyere udgaver af AIW kortene? Altså
bedre/dyrere end den nu ældre RADEON udgave?

Så du har brugt TV-out? Da jeg prøvede det med S-VHS udgangen, så ville
den absolut skifte mit monitor til 800x600 50hz også... og det er ikke
pænt på min TFT.... Derudover var det ikke pænt....