kaburatorsprit vs. husholdningssprit?
Fra : Lasse

Dato : 12-01-03 10:59

jeg læste i et læsebrev i jyllandsposten at man saktens kunne bruge
almildelig husholdningssprit i stedet for kaburator sprit. holder det? for
husholdningssprit skulle være billigere end kaburator sprit
Lasse

Fra : p.jarnbak

Dato : 12-01-03 12:34

"Lasse" <lape82@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> almildelig husholdningssprit i stedet for kaburator sprit. holder det? for
> husholdningssprit skulle være billigere end kaburator sprit
Det er nok ikke godt.Jeg mener at der er tilsat lidt acetone, for at være
vanskelig at bruge til at drikke.
Hej Palle.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 12-01-03 13:13

p.jarnbak <jarnbak@tdcadsl.dk> skrev i en

> [...]
for
> Det er nok ikke godt.Jeg mener at der er tilsat lidt acetone, for at være

Det må være mindre end lidt, da det ikke må være direkte giftigt
(alkoholikere kan drikke det). Men hvor optræder prisforskellen?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : JBH

Dato : 12-01-03 13:26

Lasse <lape82@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:avre99$lbe$1@abbeden.bunk.cc...
> [...]
> almildelig husholdningssprit i stedet for kaburator sprit. holder det? for
> husholdningssprit skulle være billigere end kaburator sprit

Det kan/må man ikke !!!.

Jeg ved ikke om det er så aktuelt på en MC, men i "gamle" dage hvor bilerne
havde en mekanisk bensinpumpe med en gummimembran, gik den ikke.
Ikke pga. tilsætningsstoffer, men fordi husholdningssprit (ethanol) angriber
plastic og gummi. Bl.a. derfor må man heller ikke bruge husholdningssprit
til at rense trykrullen i en båndoptager.
Karburtorsprit (isopropylalkohol) ødelægger ikke gummi/plastic.

Karburatorsprit kan købes i tyskland, til ca det halve af prisen i Dk.

mvh
JBH

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 12-01-03 14:14

> [...]
> Karburtorsprit (isopropylalkohol) ødelægger ikke gummi/plastic.
>
> Karburatorsprit kan købes i tyskland, til ca det halve af prisen i Dk.

____________________________________

Enig!

Indeholder husholdningssprit egentlig ikke også mere vand end
karburatorsprit??
Kiggede lige på en flaske vi har stående, og der står 93 %...
karburatorsprit derimod er vel stortset så tæt på rent sprit, man kan
komme??

Psycho Cowboy
Babygixxer, der snart længes efter at få strukket plejlstængerne!

Fra : SØREN F. NIELSEN

Dato : 12-01-03 17:40

Fuldstændig Rigtig

Husholdningsprit angriber plast og gummi, det er acetonen der i spritten der
angriber plasten. Da jeg for år tilbage rep. tv og andet underholdning
udstyr havde vi utallig kunder der kom ind med der CD-afspiller, video og
meget andet hvor displayet var blevet mat, på grunde af brug af sprit til
rengøring.

Mvh Søren

Fra : armand

Dato : 13-01-03 02:14

SØREN F. NIELSEN <sfnielsen@get2net.dk> skrev i en
> [...]
> meget andet hvor displayet var blevet mat, på grunde af brug af sprit til

Lige et apropros der også vedrører kåbeglas:
Salmiak har samme indvirkning hvorfor man skal huske på at bruge knapt så
aggressive rengøringsmidler til modellen!

--
Armand.