Operatørlåsning
Fra : Henning Larsen

Dato : 12-01-03 10:33

Hvordan fungerer operatørlåsning? Jeg har fået en Ericsson T10s som er
operatørlåst hos Telia i 6 måneder.

Fra hvornår starter låsningen? Er det når telefonen pakkes ned i kassen?
Eller er det når den tages i brug? Hvordan låses den op? Sker det
automatisk?

mvh
Henning Larsen

Fra : oesterby

Dato : 12-01-03 11:41

Hej Henning
Operatør låsningerne ligger i telefonen. Du kan kun anvende et sim kort
med en operatørkode svarende til den der ligger i telefonen. Når de 6
måneder er gået henvender du dig skriftligt hos dem du har købt
telefonen ved og modtager en kode og en vejledning. Hvis du ikke kan
vente køber du et datakabel og finder noget software på en eller anden
polsk hjemme side. Du kan også betale 100 kr til en der reklamerer med
simunlock på nettet. Bare søg og du skal finde.
mv Torben Ø
PS. En kollega som kender en i en teledanmark butik fortalte mig at
simlåsen først aktiveres når det første kort sættes i, men jeg har ved
SONOFON ikke kunne konstatere det samme og mener faktisk at det må være
en misforståelse.

http://www.kandu.dk/

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 12-01-03 15:14

> PS. En kollega som kender en i en teledanmark butik fortalte mig at
> simlåsen først aktiveres når det første kort sættes i

Den metode har været anvendt tidligere, men det bruges ikke mere, fordi der
var for mange, som fandt ud af det og bare satte et andet kort i.

mvh Kasper Grevsen / Unlock Århus
www.unlock.dot.nu med garanti :)

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 13-01-03 09:10

"Henning Larsen" <h-l@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Fra hvornår starter låsningen?

Dato for oprettelse af abbonement.

> Er det når telefonen pakkes ned i kassen?

Telefonen bliver leveret med simlåsen fra Ericsson

> Eller er det når den tages i brug?

Før i tiden så man, at simlåsen først blev aktiveret ved ibrugtagning.
Denne metode anvendes dog ikke længere, da man ved at anvende et andet
simkort kunne omgåes simlåsen (som beskrevet andetsteds i tråden).

> Hvordan låses den op?

Enten ved at tage kontakt til Telia, som udfra telefonens Imei nummer
(og måske dit telefonnummer) sender dig en unlock-kode. Alternativet er
at tage kontakt til én af de mange unlockere der findes rundt omkring.
De tager normalt mellem 50 og 100 kr for at fjerne din simlås (også
inden de seks måneder er gået).

> Sker det automatisk?

Desværre ikke.

\Mandal