resync fra OE, og fra den "rene" outlook
Fra : Ivar Madsen

Dato : 12-01-03 09:31

Jeg har en server til foreningsbrug, og nu har jeg så flyttet OS og dermed
også en ny server, så er ? hvordan få brugerne nu alle indlæg at se?
De kan framelde gruppen, og så tilmelde sig igen, men er der ikke også en
metode så de bevare hvilke indlæg der er læst, og hvilke der ikke er?

Ivar Madsen

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 12-01-03 18:37

Ivar Madsen skrev:

> De kan framelde gruppen, og så tilmelde sig igen, men er der ikke
> også en metode så de bevare hvilke indlæg der er læst, og hvilke
> der ikke er?

Bortset fra at du omtaler Outlook i emnelinien, går jeg ud fra at du
skriver om en Hamster news-server.

Hvis den nye server er opsat fra bunden af, vil den bruge nye artikel-
numre og dermed vil klienten ikke kunne bruge sin historik over ulæste
og læste artikler.

Hvis du har lavet en backup af den gamle server, førend du lagde nyt OS
på, kan du og dine brugere køre videre som normalt bortset fra at kode-
ordene måske er slettet og derfor skal skiftes.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 12-01-03 21:05

Peder Vendelbo Mikkelsen wrote:

> Bortset fra at du omtaler Outlook i emnelinien, går jeg ud fra at du
> skriver om en Hamster news-server.

Det er på serversiden jeg har ændret, skiftet fra win baseret Hamster til
Linux baseret Noffle.

> Hvis den nye server er opsat fra bunden af, vil den bruge nye artikel-
> numre og dermed vil klienten ikke kunne bruge sin historik over ulæste
> og læste artikler.

Det er næmlig det der er problemmet.

> Hvis du har lavet en backup af den gamle server, førend du lagde nyt OS
> på, kan du og dine brugere køre videre som normalt bortset fra at kode-
> ordene måske er slettet og derfor skal skiftes.

Den backup kan jeg ikke bruge til så meget.
Det er alså brugerne der skal have deres klienter (de fleste bruger OE og
Outlook) der skal have deres klienter til at forstå at de skal hante fra
artikel nr. 1. Og hvordan gør de lettest det?

Ivar Madsen

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 13-01-03 01:32

Ivar Madsen skrev:

> Hamster til Linux baseret Noffle.

Hvilket format gemmer den news-artikler i?
(det kunne jeg ikke lure ud fra hverken websiden, dokumentationen i tar-
ballen eller koden, bortset fra at der i database.c står at den anvender
gdb-database modulet)

Det er muligt at du direkte kan anvende filerne, eller også kan Noffle
måske fødes med dem som enkeltfiler, Mbox eller Rnews-format:

Kig efter MsgCvt.

> Det er alså brugerne der skal have deres klienter (de fleste bruger
> OE og Outlook) der skal have deres klienter til at forstå at de skal
> hante fra artikel nr. 1. Og hvordan gør de lettest det?

Højreklik på gruppen | Properties | fanebladet Local File | knappen
Reset | knappen Compact