Aktier
Fra : Gert Knold

Dato : 12-01-03 08:30

Hej

Som helt ny og ingen begreb om aktier kunne og godt tænke mig at investerer
i "Parken Entertainment" hvordan gør jeg det og hvor meget skal man minimum
indskyde ?
Og er hvilke ting man skal tænke over når man køber aktier ?

Hilsen Gert

Fra : K. Thomsen

Dato : 12-01-03 09:05

"Gert Knold" <postmaster@gertk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
minimum
> indskyde ?
> Og er hvilke ting man skal tænke over når man køber aktier ?

Det er såmænd meget nemt.
Aktien er noteret på Børsen og koster pt. godt 200 kr. pr stk.
Du kan købe præcis så mange eller få, som du har lyst til, men på grund af
gebyr og depotomkostninger er det nok en god ide at nå op på 5-10.000 kr.
Ellers vejer disse omkostninger for tungt.

Du kan kontakte din bank og lade dem foretage købet for dig.
Du kan anvende din PC-bank, som sikkert har en eller anden gør-det-selv
investeringsfunktion. Selv bruger jeg Nordea's onlineinvestering.

Venlig hilsen
Knud

Fra : Gert Knold

Dato : 12-01-03 09:48

Er der ikke noget med at man skal have aktierne i et år minimum ?

Fra : K. Thomsen

Dato : 12-01-03 10:16

Slet ikke - du kan sælge dem igen 10 sekunder efter at du har købt dem

Venlig hilsen
Knud

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 12-01-03 14:27

"K. Thomsen" wrote:

> Slet ikke - du kan sælge dem igen 10 sekunder efter at du har købt dem

Men der er en regel om at man skal betale skat af udbyttet hvis man har ejet
dem i mindre end 3 år.
(Såvidt jeg ved)

Er det dette du har misforstået.? (Mht. 1 år, som du nævner.)

--
Mvh. Jørgen

Prøv noget nyt, læs her: http://www.usenet.dk/

Fra : K. Thomsen

Dato : 12-01-03 14:48

:
: Er det dette du har misforstået.? (Mht. 1 år, som du nævner.)
:
:

Udbytte skal der altid betales skat af - efter nogen lidt specielle regler.

3 års reglen går på gevinster (og evt. tab) ved køb / salg. Når fortjenesten
gøres op så husk at indregne kurtage etc. Bemærk at skattereglerne er meget
uforståelige, men hvis du kalkulerer med at gevinsten er skattepligtig
bliver du kun glædelig overrasket, hvis den ikke er det. Reglerne afhænger
af besiddelsens varighed, hvor store beløb du ialt har, hvor meget din kone
har, hvor store tab fra andre investeringer du kan trække fra etc.

Venlig hilsen
Knud

Fra : Bo

Dato : 12-01-03 11:52

> [...]
> Du kan anvende din PC-bank, som sikkert har en eller anden gør-det-selv
> investeringsfunktion. Selv bruger jeg Nordea's onlineinvestering.

www.skandiabanken.dk er det "næsten" GRATIS jeg betaler 0,1% i kurtage ved køb/salg og
depot er selvfølgelig gratis. Du skal også være tilsluttet www.e-boks.dk

Så kan du på Cayman Islands se din Post og Handle løs som du lyster, uden hensyntagen til
dovne
postbudes afventning af postomdeling
Hos www.skandiabanken.dk skal du have en underskriftsfil med på en diskette, den kan også
ligge
hos www.e-boks.dk

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 12-01-03 19:43

Bo <bolten@Xofir.dk> skrev i en nyhedsmeddelelse:avrhcf$i8b$1@sunsite.dk...

> Hos www.skandiabanken.dk skal du have en underskriftsfil med på en
diskette, den kan også
> ligge
> hos www.e-boks.dk

Dårligt Råd!

Hvor længe mon der går før e-boks.dk bliver hacket? (Og er der ikke noget
med en stor, fed, altomfattende disclaimer hæftet på brugen af e-boks.dk -
for en sikkerheds skyld).