CD præsentation af hjemmesider
Fra : T

Dato : 09-03-01 03:55

Hej derude!

Jeg er interesseret i at brænde en cd-skive med en præsentation af mine
hjemmebryggede sites.

Jeg har skrevet således i min autorun.inf:

[autorun]
open=index.html
icon=icon.ico

Problemet er, at skidtet ikke går i gang af sig selv, når man smider
cd-rom'en i. (index.html'en ligger i roden, som den skal)
Er det fordi, der SKAL stå navnet på en EXE-fil i "open"-linjen?? Og hvis
det er tilfældet, kan man så på nogen måde gardere sig mod, at en bruger,
der smider skiven i, ex. kun har Netscape (netscape.exe) og ikke Explorer
(iexplore.exe)???

Hvordan er syntaksen? Jeg har på fornemmeren, at det er pinligt enkelt....

Forslag modtages med et smil.
mvh thomas

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-03-01 07:56

Fri, 9 Mar 2001 03:54:51 +0100, skrev "T" <eznos@worldonline.dk>:

>Hvordan er syntaksen? Jeg har på fornemmeren, at det er pinligt enkelt....

Du skal bruge en exefil til at starte med og den skal være på cd'en.
Men det er ikke ie.exe, netscape.exe osv..
Jeg har skrevet et svar så mange, at jeg har det liggende til at
klippe og klistre ind.

Hvis du har en bladcd fra Datatid, så kan du lure dem kunsten af

Du skal lave en autorun.inf i notepad, den skal kun indholde:

[autorun]
open=winrun.exe index.htm
icon=icon.bmp

open=winrun.exe er filen der får index.htm til at åbne selv, om det er
legalt at »låne« den ved jeg ikke, men er det ikke kommercielt, gør
det vel ikke så meget.
(jeg kan evt. sende winrun.exe til dig)

Vil du ikke bruge denne, så kan start.exe, som ligger i din
Windowsmappe også bruges, men så vil det kun fungere i Win 9x og ikke
NT/2000.

Icon kan udelades, det er kun, hvis du vil bruge dit eget icon.

Prøv at kigge på <http://www.ping.be/vcd/start1.htm>, der er et
glimrende program til det.

med venlig hilsen
Knud
--
som er dødtræt af hjemmesider med SMS-sendere...
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 31. januar 2001.