Vinbeluftningspumpe
Fra : Jørgen Hess

Dato : 12-01-03 00:43

Ja, det må man vel nærmest kalde det rør med en lille gummibold som
Frode Munksgaard demonstrerede i sine hammerslag udsendelser fra
Provence.
Når vinen er åbnet stikker man røret ned i flasken og trykker på
gummibolden, og voila vinen er blevet iltet, så venter man nogle
minutter og vinen er drikkeklar. "Og det virker" sagde han.
Nogen der kender til nævnte apparatur?
mvh
Jørgen

Fra : Jan Bøgh

Dato : 12-01-03 16:31

"Jørgen Hess" <joergen.h@ahvamail.dk> wrote in message

> Nogen der kender til nævnte apparatur?

Jeg gør ikke - men den mindst mulige luftpumpe til et akvarium burde kunne
gøre det mindst lige så godt (og fås til meget få kroner)

vh
Jan

Fra : Peter Nørkjær

Dato : 12-01-03 18:27

> [...]
> gummibolden, og voila vinen er blevet iltet, så venter man nogle
> minutter og vinen er drikkeklar. "Og det virker" sagde han.

Se, jeg så også den udsendelse, og tænkte at det var da en alletiders
julegave ide. Men (naturligvis) var jeg for sent uden igen i år med
indkøbene, så der var udsolgt.
Men i de fleste af de Inspiration-butikker jeg var inden i, der vidste de
godt, hvad jeg snakkede om, men det var desværre udsolgt der sidst i
december.
Der var ikke nogle af de normale vin-tilbehør-fabrikanter (Rosendahl etc)
der havde lavet en sådan fætter. Men det tror jeg nu ikke der kan gå lang
tid før de gør. Derimod var det et ukendt fabrikat/ikke-mærkevare.
Så prøv nede i den lokale isenkræmmer!
/Peter

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 13-01-03 10:42

"J rgen Hess" <joergen.h@ahvamail.dk> wrote in message news:<3e20abfd$0$222$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...
> [...]
> gummibolden, og voila vinen er blevet iltet, så venter man nogle
> minutter og vinen er drikkeklar. "Og det virker" sagde han.

Nej. Til gengæld er jeg overordentlig glad for min Breatheasy
(se http://www.gbn-agency.dk/Breatheasy/breatheasy.html). Vi har
prøvet at smage på samme vin hvor den dels var "ubehandlet" dvs. lige
ud af flasken, dels hældt igennem en iltningsprop, vistnok fra
Rosenthal og dels dekanteret gennem breatheasy'en. Der var ikke den
store forskel mellem de to første. Med breatheasy åbnes de fleste vine
mærkbart.

Så her i huset er der ikke meget rødvin, der går uden om
breatheasy'en.

Ebbe - der absolut ingen forbindelser har til producenten.

Fra : Elsnap

Dato : 13-01-03 17:49

> [...]
> gummibolden, og voila vinen er blevet iltet, så venter man nogle
> minutter og vinen er drikkeklar. "Og det virker" sagde han.

Jeg så ikke udsendelsen med Frode Munksgaard, men det lyder som den
"vinlufter" jeg har.
Producentens hjemmeside er: http://www.strandgadedesign.dk
Jeg er godt tilfreds med den. Man skal bare huske at hælde et 1/2 glas op
først ellers skummer vinen over.