inspiration ?
Fra : RuneR \(TDM850\)

Dato : 11-01-03 21:52

Jeg har set den kører på mad+drikke - Men skal vi ikke starte den her også ?

Hvad fik du at spise til aftensmad i går ?

/Bonnie

Fra : Therese

Dato : 11-01-03 23:06

"RuneR (TDM850)" skrev
> Jeg har set den kører på mad+drikke - Men skal vi ikke starte den her også
?

> Hvad fik du at spise til aftensmad i går ?

Hej Bonnie
Sejfilet i fad med porrer, løg, forårsløg, gulerødder og peberfrugt. Dertil
tørstegte champignon og østershatte

--
Mange hilsner
Therese

Fra : Nette

Dato : 11-01-03 23:14

"RuneR (TDM850)" wrote in message news:avq0kt$q4r$1@news.cybercity.dk...
> Jeg har set den kører på mad+drikke - Men skal vi ikke starte den her også
?

God idé

> Hvad fik du at spise til aftensmad i går ?

Kalkunfrikadeller med pastasalat, lavet af gulerødder, grønpeber,
pastaskruer, lidt olie, salt og peber.

Nette

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-03 09:41

Marineret kalkun med ris, majs og ærter

Carina

Fra : Kat

Dato : 12-01-03 11:06

"RuneR (TDM850)" skrev:

> Hvad fik du at spise til aftensmad i går ?

Vi fik ungarsk gullashsuppe *MUMS*
--
Kat
---

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 12-01-03 13:51

On Sat, 11 Jan 2003 21:52:10 +0100, "RuneR \(TDM850\)" <ruro@get3net.dk>
wrote:

>Hvad fik du at spise til aftensmad i går ?

Ostefondue.

--
Mvh. Stefan
For at e-maile udskift "spamfilter" med mit fornavn.

Fra : Therese

Dato : 12-01-03 13:52

"Stefan Bruhn" skrev

> Ostefondue

Det lyder som en meget fed omgang aftensmad.
Er det det?

--
Mange hilsner
Therese

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 12-01-03 14:19

On Sun, 12 Jan 2003 13:52:26 +0100, "Therese"
<therese@SLETelverdalen.dk> wrote:

>Det lyder som en meget fed omgang aftensmad.
>Er det det?

Det vil jeg umiddelbart gå ud fra, men det smager godt. Så længe det
ikke bliver for tit er det ok, for mig.

Fra : Iben Staal Olsen

Dato : 12-01-03 13:56

Wokret med kylling, nudler og bl. grøntsager
--
Masser af hilsner fra
Iben

'Det er nu engang mine principper! Kan De ikke lide dem, har jeg naturligvis
andre.'

(Groucho Marx)

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 12-01-03 14:38

[RuneR (TDM850) | Sat, 11 Jan 2003 21:52:10 +0100]

>Hvad fik du at spise til aftensmad i går ?

Apetizer
En cremet tunfiskemousse på lidt salat, m/ rejser, kapers og
mayonaisedessing.

Forret
Karrysuppe m/ piskefløde, massere af grøntsager og hjemmelavede
kødboller.

Hovedret
Krydrede frikadeller m/ syltede agurker og råkostsalat i en
cremefraichedressing.

Dessert
Créme Brûlée m/ vanille og brændt karamel (sukkerfri).

Skal have det samme i aften, dog med en ægte fed chokolademousse
istedet, da den sidste Créme Brûlée blev spist til morgenmaden :$

Best regards,
Rene' (Denmark)
www.rene.hjorth.com & www.lowcarb.dk

Fra : Nette

Dato : 12-01-03 14:53

"Rene' Hjorth" wrote in message
> Skal have det samme i aften, dog med en ægte fed chokolademousse
> istedet, da den sidste Créme Brûlée blev spist til morgenmaden :$

Forrædder

Nette

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 12-01-03 16:53

[Nette | Sun, 12 Jan 2003 14:52:33 +0100]

>Forrædder

Jeg beklager sørme :) Men der blev jo spurgt hvad vi spiste sidste
aften, som en del af vores slankekur - og, ja, det er lige præcist den
slags mad som VI taber os af, da det er er fattigt på letomsættelige
kulhydrater.

Men ja, jeg vidste godt at det var lidt grusomt at fortælle om, men folk
må jo selv vælge deres favoritpinsel

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 12-01-03 15:18

RuneR (TDM850) wrote:
> Jeg har set den kører på mad+drikke - Men skal vi ikke starte den her
> også ?
>
> Hvad fik du at spise til aftensmad i går ?

vi fik spagetti della casa......
som er en pastaret med en bacon/skinke flødesauce med masser af
basillikum.... ikke lige den mest slankende ret, men vi har "fededag" om
lørdagen så det var tilladt*G*
--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Kristine Gazel

Dato : 12-01-03 15:55

RuneR (TDM850) wrote:
> Jeg har set den kører på mad+drikke - Men skal vi ikke starte den her
> også ?
>
> Hvad fik du at spise til aftensmad i går ?

Mørksejfilet marineret m. citron, rosmarin, salt og peber.
Hertil 250 gr. grønsager; porre, courgette, gulerod i skiver, m. lidt hakket
tomat og et helt fed hvidløg.

Dette blev sauteret/stegt på en sautépande fra Scanpan. Deres pandeserie kan
stærkt anbefales til de, der ikke steger i fedtstoffer.

Endelig spiste jeg en hel tomat til, da jeg manglede ca 50 gr. i at nå op på
de 300, som min kur kræver.

Til dessert spiste jeg nogle clementiner.

mvh.
--
Kristine Gazel - http://kristine.gazel.dk/
Bibliotekar DB; Stud. scient. bibl.

Fra : Helle

Dato : 12-01-03 16:33

> [...]
?

> Hvad fik du at spise til aftensmad i går ?

Vi var hos nogle venner og spise og fik bankekød (tynde oksekødsskiver) m.
kogte kartofler og brokkoli og gulerødder som har været i ovnen med masser
af hvidløg + salt (og vand). Dertil fik vi flutes og bearnaisesovs. Det
sidste tog jeg dog kun ganske lidt af.
I aften skal vi have pitabrød med salat og stærk oksekødsfyld.

Mvh Helle

Fra : Bente B. Riis

Dato : 12-01-03 16:39

"RuneR (TDM850)" wrote:
> Hvad fik du at spise til aftensmad i går ?

Jeg fik "risotto" med ganske lidt (30 gr rå vægt) ris, masser af løg (80
g) og champignon. Lavet på hønsebouillon. Krydret med salt, peber og
lidt timian.

Hertil dampet savoykål

Til dessert to bagte æbler med kanel, lätta og 125 g græsk yoghurt.

næsten for meget mad - men ret lækkert

Mvh
Bente
--
Love doesn't just sit there like a stone; it has to be made, like
bread, remade all the time, made new.

Fra : w e b w o m a n

Dato : 12-01-03 17:22

"RuneR (TDM850)" <ruro@get3net.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har set den kører på mad+drikke - Men skal vi ikke starte den her også
?
> Hvad fik du at spise til aftensmad i går ?

Det siger egentlig ikke så meget at læse, hvad folk fik i går. For hvad fik
de egentlig?

Hvordan var maden tilberedt?
Var maden fed?
Fik de mange eller få kalorier?
Hvor meget spiste de af de nævnte ting?
Hvad spiste de i øvrigt den dag?
Var det sundt? Og hvorfor?
Blev det spist på en slankekur - og var det foreneligt med slankekuren eller
var det en festlige afbrækker fra et ellers asketisk liv?

Mvh Lisbeth

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 12-01-03 18:10

w e b w o m a n wrote:

> Det siger egentlig ikke så meget at læse, hvad folk fik i går. For
> hvad fik de egentlig?

hvorfor siger det ikke ret meget?? jeg synes da det fortæller en masse ;)

> Hvordan var maden tilberedt?

i to gryder......

> Var maden fed?

ja, min var....

> Fik de mange eller få kalorier?

who knows ;) who cares??

> Hvor meget spiste de af de nævnte ting?

1 portion*G*

> Hvad spiste de i øvrigt den dag?

havregrød med honning og rosiner, og en portion frokost bestående af rå
gulerødder, tomater, et æg og en smule kold stegt kylling uden skind med et
stykke hvidt brød til uden smør.....

> Var det sundt? Og hvorfor?

hvad betydning har det??

> Blev det spist på en slankekur - og var det foreneligt med
> slankekuren eller var det en festlige afbrækker fra et ellers
> asketisk liv?

ja og ja til det sidste.....

du har ikke overvejet at det kunne være underholdende at læse denne tråd
bare for at se hvordan andre spiser en aften, og evt for at få lidt
inspiration??

Fra : w e b w o m a n

Dato : 12-01-03 19:46

"Sabina Hertzum" <sabina@SPAMmandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> hvorfor siger det ikke ret meget?? jeg synes da det fortæller en masse ;)

Det siger en masse, ja. Men denne nyhedsgruppe er beregnet til indlæg om at
spise sundt ... og i praksis handler det i særdeleshed om at spise, så man
taber sig.

En isoleret oplysning om, hvad man fik at spise i aftes er mere relevant i
nyhedsgruppen om mad og drikke. Og dér har tråden også kørt.

> hvad betydning har det??

Det kunne i det mindste berettige, at det postes i denne nyhedsgruppe.

> du har ikke overvejet at det kunne være underholdende at læse denne tråd
> bare for at se hvordan andre spiser en aften, og evt for at få lidt
> inspiration??

Joda.. det kan bestemt være underholdende. Men spisevaner uden skelen til,
om det er sundt og/eller slankende hører hjemme i en anden nyhedsgruppe. og
der har tråden også kørt.

Her handler det ikke "bare" om, hvad folk - mere eller mindre
eftertænksomt - har smækket på middagsbordet og hældt i gryderne.

Mvh. Lisbeth

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 12-01-03 21:20

w e b w o m a n wrote:
> [...]
>
> Det siger en masse, ja. Men denne nyhedsgruppe er beregnet til indlæg
> om at spise sundt ... og i praksis handler det i særdeleshed om at

ikke nødvendigvis, det kan også være om hvordan man vedligeholder
vægten...... eller hvordan man IKKE skal spise hvis man vil tabe sig....

> En isoleret oplysning om, hvad man fik at spise i aftes er mere
> relevant i nyhedsgruppen om mad og drikke. Og dér har tråden også
> kørt.

ja men der er intet i vejen for at den kan køre i to af hinanden uafhængige
grupper.....

> Det kunne i det mindste berettige, at det postes i denne nyhedsgruppe.

det kan man så diskutere..... fundatsen siger: Til bred debat samt
udveksling af viden om sund og fedtfattig ernæring og levevis, sunde/usunde
madvarer og -vaner, fedtstoffer, motion, kropsidealer, fedmeforsking,
vægtproblemer, slankekure, slankekursprodukter etc.

Postede opskrifter bør have en fedtenergiprocent under 30

denne tråd kan SAGTENS skabe et ualmindelig godt oplæg til en debat om
sunde/usunde madvaner og levevis....

> Joda.. det kan bestemt være underholdende. Men spisevaner uden skelen
> til, om det er sundt og/eller slankende hører hjemme i en anden
> nyhedsgruppe. og der har tråden også kørt.

hvem siger det er uden skelen?? gruppen hedder vel dk.helbred.slank, derfor
må man formode at de mennesker der skriver herinde er her med et formål,
nemlig at finde frem til hvad der er sund og usundt, samt få inspiration til
hvordan de kan leve sundt versus usundt....... jeg mener faktisk sådan en
tråd er ret så oplagt....

> Her handler det ikke "bare" om, hvad folk - mere eller mindre
> eftertænksomt - har smækket på middagsbordet og hældt i gryderne.

det er din tolkning af det, men du kan ikke diktere hvordan vi andre skal
tænke og tolke....... hvis du er utilfreds med enkelte svar så synes jeg du
skal spørge direkte ind til dem, istedet for at tolke hele tråden som
uvedkommende.... jeg synes faktisk det er kanont at se hvad andre herinde
har spist, også fordi jeg på den måde kan få inspiration til min egen
madlavning......
hvorfor i alverden skal der være en hel medicinsk afhandling med enhver
debat herinde??

knus sabina

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 12-01-03 22:24

Hej

Jeg synes egentlig at gruppen hér er lidt for snæver; meget der postes
er "supportspørgsmål" fra den ene DDV'er til den anden DDV'er, og det
kan jeg altså godt blive træt af at læse...

Man kunne derfor godt argumentere for at der blev oprettet en
'dk.helbred.slank.ddv' underguppe.

Misforstå mig korrekt, jeg synes at det er fedt (eh, 'godt') at DDV har
hjulpet så mange mennesker med at tabe sig og fået et bedre liv, men
gruppen her er, (eller burde være) GENERELT for folk der ønskede at tabe
sig og blive slanke, derfor 'navnet' :)

Men så var det lige at jeg så noget som Sabina havde citeret:

[Sabina Hertzum | Sun, 12 Jan 2003 21:19:37 +0100]
> [...]
>vægtproblemer, slankekure, slankekursprodukter etc.
>
>Postede opskrifter bør have en fedtenergiprocent under 30

Altså hvis det skulle gælde, er denne nyhedsgruppe altså KUN for folk på
en fedtreduceret slankekur, og det er da en lidt snæver måde at se
slankeverdenen.

Underforstået, for folk der f.eks. som mig er på en kulhydratreduceret
slankekur, ville derfor ikke "være velkomne" i gruppen...

Nå, hvem kontakter jeg få at få det ændret til at være mere generelt om
slankning? Anyone?

Vi kan jo nemt blive enige om at en fedtreducering ikke er den eneste
sandhed hvis man skal slanke sig, og nyhedsgruppens 'navn' er jo ikke
'.fedtfattig' eller andet, men '.slank'.

Fra : Camilla Larsen

Dato : 12-01-03 22:47

On Sun, 12 Jan 2003 22:23:51 +0100, Rene' Hjorth <rhjorth@spamcop.net>
wrote:

så burde man da oprette en hel masse undergrupper :
DDV, WW, Atkins ja you name it
--
Camilla

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 12-01-03 23:00

[Camilla Larsen | Sun, 12 Jan 2003 22:47:01 +0100]

>så burde man da oprette en hel masse undergrupper :
>DDV, WW, Atkins ja you name it

Man opretter jo kun underguppe når de repræsenterer en stor del af
trafikken i gruppen, og da DDV repræsenterer en stor del, ja, så var det
en ting jeg kunne finde på at foreslå.

Fra : Nicolai Lang

Dato : 12-01-03 23:03

On Sun, 12 Jan 2003 22:47:01 +0100, Camilla Larsen
<pepperNOSPAM1@albertsen.org> wrote:

>så burde man da oprette en hel masse undergrupper :
>DDV, WW, Atkins ja you name it

Ja, efterhånden som behovet opstår. Som jeg har oplevet det herinde,
så er det eneste emne som gruppen er ved at drukne i, DDV
supportspørgsmål. Egentlig burde der efter min mening være en webside
med en livline til det - der må jo formodes at være mange på DDV som
ikke læser news, men har WWW adgang.

/Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 12-01-03 23:11

Nicolai Lang wrote:

> Ja, efterhånden som behovet opstår. Som jeg har oplevet det herinde,
> så er det eneste emne som gruppen er ved at drukne i, DDV
> supportspørgsmål.

Drukne??? det er da vist lidt overdrevent*G*
siden den 19 november har der været i alt 4 seperarte tråde om DDV
mad.......

> Egentlig burde der efter min mening være en webside
> med en livline til det - der må jo formodes at være mange på DDV som
> ikke læser news, men har WWW adgang.

det er der så vidt jeg ved også på http://www.weightconsultants.com/da/
men nu er det da oplagt når flere af gruppens normale deltagere bruger DDV
at spørge herinde.... personligt synes jeg at nogle deres råd er ret så
brugbare, så jeg kan ikke se hvad problemet reelt er*G*

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 12-01-03 22:52

Rene' Hjorth wrote:
> [...]
> er "supportspørgsmål" fra den ene DDV'er til den anden DDV'er, og det
> kan jeg altså godt blive træt af at læse...

ahhh, skal de nu ikke også have lov at være her??

> Man kunne derfor godt argumentere for at der blev oprettet en
> 'dk.helbred.slank.ddv' underguppe.

det kunne man godt, men IMO er der slet ikke nok DDV trafik til at det kan
retfærdiggøres at der skal laves en ny gruppe kun til dem.....

> [...]
> men gruppen her er, (eller burde være) GENERELT for folk der ønskede
> at tabe sig og blive slanke, derfor 'navnet' :)

det har du ret i....

> [...]
> på
> en fedtreduceret slankekur, og det er da en lidt snæver måde at se

nej det er den nemlig ikke.... læs hvad der står.... der står BØR indeholde
under 30%.... ikke skal......

> Underforstået, for folk der f.eks. som mig er på en kulhydratreduceret
> slankekur, ville derfor ikke "være velkomne" i gruppen...

BS..... det hører jo lige så vel til under sund ernæring og levevis,
sunde/usunde madvarer, fedmeforsking, vægtproblemer, slankekure og
slankekursprodukter.... disse ting handler jo ikke kun om fedt i maden, men
min teori er at da gruppen blev oprettet har foreslagsstillerne sikkert haft
et ret begrænset syn på hvad sund kost var ( kunne jeg forestille mig,
eftersom at fundatsen i den grad focuserer på fedtfattigt)

> Nå, hvem kontakter jeg få at få det ændret til at være mere generelt
> om slankning? Anyone?

generelt står der i fundatsen at: dk.helbred.slank er for dem, der vil tabe
sig - og dem, der "bare" vil holde sig slanke ved at spise fedtfattig og
ernæringsmæssigt sund mad. Den er for både normalvægtige og
overvægtige. Sunde og syge.

men derudover står der også i retningslinerne: Fundatserne er ikke det
endelige ord om hvad man kan tillade sig at skrive i de danske
nyhedsgrupper. Hvis du ser nogen der ikke følger
reglementet, så husk at et af Internettets principper oversat til Usenet vil
være "Vær nidkær med hvad du skriver, men storsindet med hvad du
accepterer.". Reglerne er til for at vi alle skal kunne være her, ikke for
deres egen skyld

> Vi kan jo nemt blive enige om at en fedtreducering ikke er den eneste
> sandhed hvis man skal slanke sig, og nyhedsgruppens 'navn' er jo ikke
> '.fedtfattig' eller andet, men '.slank'.

du har ret...... men ud fra de kriterier du stiller op synes jeg ikke en
fundatsændring er på sin plads...... blot et lidt mere åbent sind fra
deltagerne......
men hvis du insisterer så er det noget med at du skal skrive en OTD ( Oplæg
Til Diskusion) og det kan du læse mere om her:
http://www.usenet.dk/otd/otd.html

Fra : Kristine Gazel

Dato : 12-01-03 23:19

Sabina Hertzum wrote:

Hejsa alle sammen, især René og Sabina, som jeg svarer nedenfor

> ahhh, skal de nu ikke også have lov at være her??

Jeg har ikke en interesse i en slankegruppe kun til ddv'ere - jeg synes at
den snak der foregår om ddv passer fint ind i gruppen som den er nu. En
slankegruppe om ddv kun ville blive for uinteressant og ensidig. Iøvrigt er
der en chat på DDVs hjemmeside til det formål.

> det kunne man godt, men IMO er der slet ikke nok DDV trafik til at
> det kan retfærdiggøres at der skal laves en ny gruppe kun til dem.....

Nemlig - meget af debatten har jo også været for og imod ddv, hvilket giver
nogle interessante vinkler på de forskellige kure, metoder etc, som ville
mangle, hvis det blev delt op.

Ja nemlig, og jeg har ikke bemærket, at nogle af de, der har diskuteret ddv
(mig selv indbefattet) har ment, at denne gruppe specielt skulle være for
ddvere. Det gode ved denne gruppe er jo netop, at der er mange bolde i spil,
og at man selv kan danne sig sin mening på baggrund af flere forskellige
erfaringer, facts og input. For mit eget vedkommende har ddv vist sig at
være en god metode til at tabe mig - men det betyder jo ikke, at jeg ikke er
interesseret i andre synsvinkler og metoder. Faktisk synes jeg at det er
spændede at læse om din måde at gøre det på, René, selvom jeg selv har valgt
en anden måde, der passer bedre til mig.

[snip]

> [...]
> foreslagsstillerne sikkert haft et ret begrænset syn på hvad sund
> kost var ( kunne jeg forestille mig, eftersom at fundatsen i den grad

Enig.

> [...]
> Usenet vil være "Vær nidkær med hvad du skriver, men storsindet med
> hvad du accepterer.". Reglerne er til for at vi alle skal kunne være

Igen er jeg enig med Sabina - dertil kommer, at hvis man synes det handler
for meget om et eller andet emne, man ikke selv er interesseret i, jo kan
undlade at læse tråden. Selv læser jeg ikke om slankeprodukter, da jeg ingen
interesse har i at anvende dem.

> [...]
> men hvis du insisterer så er det noget med at du skal skrive en OTD (
> Oplæg Til Diskusion) og det kan du læse mere om her:

Igen er jeg enig. Jeg synes ikke umiddelbart, at der har været nogle
offtopic indlæg - medmindre de har været *helt* far out. I øvrigt synes jeg
da også, at Inspirationstråden var okay. Det er da meget sjovt at høre, hvad
andre spiser - også når det gælder slankemad. Man kan jo så vælge (hvis man
lader sig inspirere), at tilpasse retten til de "regler", der gælder for ens
egen kur/kostplan.

Det var vist mine 25 ...

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 13-01-03 21:54

[Sabina Hertzum | Sun, 12 Jan 2003 22:51:30 +0100]

>ahhh, skal de nu ikke også have lov at være her??

Jo, bestemt, misforstå mig ikke - men nogen gange 'smager' nyhedsgruppen
af at være blevet en 'DDV-supportgruppe', og det er LIDT kedelige at
læse med på :)

>nej det er den nemlig ikke.... læs hvad der står.... der står BØR indeholde
>under 30%.... ikke skal......

Ej, fluepilleri :) Det betyder jo nærmest at opskrifter med en højere
fedtenergiprocent er med "på dispensation"...

Men hvad; det er der vist ikke så meget at gøre ved :)

Fra : Nette

Dato : 13-01-03 22:15

> Jo, bestemt, misforstå mig ikke - men nogen gange 'smager' nyhedsgruppen
> af at være blevet en 'DDV-supportgruppe', og det er LIDT kedelige at
> læse med på :)

Jamen jeg tror da ikke at det holder andre, der ikke er med i DDV fra at
skrive herinde?
Derfor synes jeg ikke, det er noget problem, så længe det står i
subjectlinien, sådan jeg kan springe dem over.

Nette

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 13-01-03 22:33

[Nette | Mon, 13 Jan 2003 22:15:06 +0100]

> [...]
>Derfor synes jeg ikke, det er noget problem, så længe det står i
>subjectlinien, sådan jeg kan springe dem over.

Ah, *det* var faktisk et godt argument... *respekt* :)

Fra : Therese

Dato : 14-01-03 13:33

Jeg er netop et af disse nye DDV-medlemmer, og jeg har da stillet flere
spørgsmål om netop DDV-mad.
Jeg havde i hvert fald ikke indtrykket af, at man ikke måtte stille et
spørgsmål til en bestemt gruppe mennesker herinde. Og da der er mange
DDV'ere herinde virker det da lidt oplagt at spørge her, om det man er i
tvivl om.
Jeg interesserer mig f.eks. ikke for diverse træningsredskaber, men er da
ikke af den holdning, at det er træls, at der bliver spurgt meget om det.
Jeg kan jo netop bare lade være med at læse det, der ikke vedkommer mig.
Desuden har jeg i alle mine DDV-spørgsmål skrevet DDV i subjekt, så det kan
da ikke være så generende - eller er det netop det, der_er_generende??

Derudover var jeg med i gruppen et godt stykke tid inden jeg startede ved
DDV, og det var da pga. disse indlæg jeg fik lyst til at prøve. Jeg startede
sidste mandag og har tabt 2,9 kg, så hvis indlæggende kan få andre til at
prøve om det virker for dem, må det da være i alles interesse - ikke? Er vi
her ikke for at dele ud af vores erfaringer, så andre kan blive slankere

Glad held og lykke til alle med håb om, de finder deres slankemetode

Mange hilsner
Therese
www.elverdalen.dk

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 14-01-03 17:42

Rene' Hjorth wrote:
> [...]
> nyhedsgruppen
> af at være blevet en 'DDV-supportgruppe', og det er LIDT kedelige at

det kommer da an på hvor kritisk man selv er..... jeg oplever generelt at de
der skriver direkte om DDV er søde og skriver et i emnelinien...... de er jo
ret nemme at springe over så...... og så drejer det sig altså kun om 4 tråde
på et par måneder...... ikke videre overvældende.....

> Ej, fluepilleri :) Det betyder jo nærmest at opskrifter med en højere
> fedtenergiprocent er med "på dispensation"...

ja og??? sådan er der jo så meget..... man kan jo ike få det hele*G*

> Men hvad; det er der vist ikke så meget at gøre ved :)

du kan da sagtens prøve, omend jeg synes det er ret formålsløst.....

Fra : w e b w o m a n

Dato : 17-01-03 22:02

"Rene' Hjorth" <rhjorth@spamcop.net> skrev i en meddelelse

> Altså hvis det skulle gælde, er denne nyhedsgruppe altså KUN for folk på
> en fedtreduceret slankekur, og det er da en lidt snæver måde at se
> slankeverdenen.

Det har heller aldrig været tanken med grænsen på 30% *S*

At postede OPSKRIFTER bør have en fedtenergiprocent under 30 betyder heller
ikke, DEBATTEN kun må handle om fedtreduceret slankekur.

> Underforstået, for folk der f.eks. som mig er på en kulhydratreduceret
> slankekur, ville derfor ikke "være velkomne" i gruppen...

Joda.. bestemt er du og indlæg om kulhydratreduceret kost velkomne.

> Vi kan jo nemt blive enige om at en fedtreducering ikke er den eneste
> sandhed hvis man skal slanke sig, og nyhedsgruppens 'navn' er jo ikke
> '.fedtfattig' eller andet, men '.slank'.

Du har ret. Fedtreducering er ikke den eneste sandhed, hvis man skal tabe
sig.

Og det er ikke engang baggrunden for, at der er sat en grænse på 30%
(fedtenergiprocent) for opskrifter!

Mvh. Lisbeth

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 17-01-03 23:39

[w e b w o m a n | Fri, 17 Jan 2003 22:01:47 +0100]

>At postede OPSKRIFTER bør have en fedtenergiprocent under 30 betyder heller
>ikke, DEBATTEN kun må handle om fedtreduceret slankekur.

Det er selvfølgelig et godt argument jeg ikke lige så, tak til dig og
andre for at pointere det :)

>Og det er ikke engang baggrunden for, at der er sat en grænse på 30%
>(fedtenergiprocent) for opskrifter!

Igen hvorfor dette lille tal faktisk burde forsvinde i vores gruppe :)

Fra : w e b w o m a n

Dato : 18-01-03 00:32

> Igen hvorfor dette lille tal faktisk burde forsvinde i vores gruppe :)

Synes bestemt ikke, at den grænse bør fjernes.

Det er ikke svært at finde opskrifter, der er fede. Det behøver vi ikke
denne gruppe til.

Og vi kan sørensusemig da bare hoppe over i dk.kultur.mad+drikke hvis vi vil
afvige fra denne gruppes specifikke krav til fedtenergiprocent i en
opskrift.

Det mest udbredte sundhedsmæssige behov er, at reducere det usunde
fedtforbrug. Flere får for meget - færre får for lidt!

Det er ganske glimrende, at denne gruppe ikke antyder, at hvad som helst er
lige fedt og lige godt. Grænsen på 30% er tillige et glimrende redskab til
at holde antallet af opskrifter nede på et tåleligt niveau. For uden den
grænse bliver ALLE opskrifter jo lige ok. Og det er de gudskelov ikke i
denne gruppe.

Denne gruppe blev oprettet for at skabe et forum til DEBAT om et konkret
emne - formålet var ikke at skabe et forum til udveksling af opskrifter og
dét, der ligner opskrifter.

Ikke, at der er noget som helst galt i at udveksle opskrifter og fortælle om
gårsdagens menu - men det er altså bare ikke dét, der er baggrunden for
gruppens regler og formål. Hensigten er at fremme og skabe og give plads til
debat. Om et afgrænset emne.

At OPSKRIFTER bør have en fedtenergiprocent under 30 betyder dog ikke, at
der ikke kan hældes flødeskum på debatten

Mvh. Lisbeth

Fra : Nicolai

Dato : 19-01-03 13:45

"w e b w o m a n" <anaeitis_nospam @pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> gårsdagens menu - men det er altså bare ikke dét, der er baggrunden for
> gruppens regler og formål. Hensigten er at fremme og skabe og give plads

Det var ifølge min tolkning lige præcis det der skete. Hvis tolkning er den
rigtige, din eller min? Eller skal vi = du, være mere tolerante over for det
som bliver debatteret, så længe det ikke generer en langt overvejende del.
Dit, efter min mening irriterende indlæg, har skabt en debat som er langt
mere ligegyldig end den oprindelige som du svarede på. Tænk over det.

--
*Nicolai

"Enhver fejltagelse vil hævde, at succes ikke er andet end held"

Fra : w e b w o m a n

Dato : 19-01-03 14:35

"Nicolai" <g-l-a-d@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Det var ifølge min tolkning lige præcis det der skete. Hvis tolkning er
den
> rigtige, din eller min?

Der kom ikke nogen DEBAT om, hvad man spiste eller hvorfor.

> Eller skal vi = du, være mere tolerante over for det
> som bliver debatteret, så længe det ikke generer en langt overvejende del.

Afgørende er ikke, om det generer en, få, mange......

Et indlæg, der kun er relevant for en enkelt, men måske generer mange, kan
være langt mere mere relevant og velplaceret end det, der interesserer mange
og generer få.

> Dit, efter min mening irriterende indlæg, har skabt en debat som er langt
> mere ligegyldig end den oprindelige som du svarede på. Tænk over det.

Sådan noget tænker jeg ikke på overhovedet! Af førnævnte årsag.

Debat om en gruppes regler og formål er i øvrigt efter manges mening uden
for de enkelte gruppers rammer.... *S*

Mvh. Lisbeth

Fra : Nette

Dato : 19-01-03 19:30

"w e b w o m a n" wrote in message
> Der kom ikke nogen DEBAT om, hvad man spiste eller hvorfor.

Dvs. der kun må være indlæg herinde, hvor der debateres?

Nette

Fra : w e b w o m a n

Dato : 23-01-03 20:58

"Nette" <nettesnetpost@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Dvs. der kun må være indlæg herinde, hvor der debateres?

Du har mistet tråden og læst mit svar uden for sammenhæng *S*

Da jeg skrev, at indlæggene IKKE medførte debat var det som svar på et
indlæg, der påstod andet.

Mvh. Lisbeth

Fra : Kristine Gazel

Dato : 12-01-03 18:45

w e b w o m a n wrote:
> "RuneR (TDM850)" <ruro@get3net.dk> skrev i en meddelelse

> Det siger egentlig ikke så meget at læse, hvad folk fik i går. For
> hvad fik de egentlig?

> Hvordan var maden tilberedt?

Som nævnt i en sautépande uden brug af fedtstoffer.

> Var maden fed?

Nej.

> Fik de mange eller få kalorier?

Få.

> Hvor meget spiste de af de nævnte ting?

Ca. 140 gr. fisk.
300 gr. grønt.

> Hvad spiste de i øvrigt den dag?

Til morgenmad:
30 gr. brød
70 gr. hytteost
1 clementin.

Til frokost:
150 gr. mager ost.
30 gr. brød.
200 gr. tomat
100 gr. gulerod.

Som mellemmåltid:
Ananasmilshake lavet af knust, blendet anans i egen saft, skummetmælk,
vanille, sødemiddel og isterninger.

> Var det sundt? Og hvorfor?

Tjah - ja det var det vel - men ikke særligt varieret, da jeg fik hytteret
to gange den dag.

> Blev det spist på en slankekur - og var det foreneligt med
> slankekuren eller var det en festlige afbrækker fra et ellers
> asketisk liv?

Det blev spist forbindelse med min ddv-kostplan, som jeg er tilbage på
efter 7 ugers pause (opgaveskrivning + jul + nytår).

Fra : John Sahl

Dato : 12-01-03 19:52

Kristine Gazel wrote:
> Det blev spist forbindelse med min ddv-kostplan, som jeg er tilbage
> på efter 7 ugers pause (opgaveskrivning + jul + nytår).

Hvad skete der så med vægten i de 7 uger?

(Jeg hører jo rygter om at du tabte dig trods alt)

--
John Sahl, Projektleder på MandeZonen.dk
Se hvem der vandt julekonkurrencen og skal være

Fra : Kristine Gazel

Dato : 12-01-03 20:51

John Sahl wrote:

Hej John,

> Hvad skete der så med vægten i de 7 uger?
> (Jeg hører jo rygter om at du tabte dig trods alt)

I følge vægten havde jeg tabt 400 gram til mine store overraskelse. Jeg var
ellers ganske sikker på at jeg havde taget 2-3 kilo på. Men jeg må jo have
brugt mere energi end jeg indtog - sikert på grund af stress.

Kristine.

Fra : John Sahl

Dato : 13-01-03 02:51

Kristine Gazel wrote:
Hey Kristine

> I følge vægten havde jeg tabt 400 gram til mine store overraskelse.

Rart nok at det var muligt at komme gennem sådan en pause
uden at alt dit "hårde arbejde" med kuren ikke var spildt.
Tillykke.

> Jeg var ellers ganske sikker på at jeg havde taget 2-3 kilo på. Men
> jeg må jo have brugt mere energi end jeg indtog - sikert på grund af
> stress.

Ja, inderst inde ved du jo nok godt selv hvorfor du har tabt dig
i den periode.

Fra : Nette

Dato : 12-01-03 21:01

"w e b w o m a n" wrote in message
> Det siger egentlig ikke så meget at læse, hvad folk fik i går. For hvad
fik
> de egentlig?

Jeg synes da det giver en masse gode ideer

> [...]
eller
> var det en festlige afbrækker fra et ellers asketisk liv?

Det er da lige meget, hvordan de andre tilbereder det. Hvis jeg ville spise
det magert, kunne jeg jo bruge det som inspiration til magert mad.
Jeg deltager og læser da ikke denne tråd, for at snage i andre folks
privatliv, men mere for at få nogle gode ideer til min egen mad.

Nette

Fra : w e b w o m a n

Dato : 17-01-03 22:09

> Jeg synes da det giver en masse gode ideer

jada.. det synes jeg også.
Men det er ikke nok.

> Det er da lige meget, hvordan de andre tilbereder det.

Nejda. Hvis det skal handle om at tabe sig, holde vægten eller leve sundt,
er det ikke ligemeget, hvordan man tilbereder sin mad.

> Jeg deltager og læser da ikke denne tråd, for at snage i andre folks
> privatliv, men mere for at få nogle gode ideer til min egen mad.

Hvis du bare vil inspireres til at lave mad - findes der en anden gruppe til
det formål.
Her handler det eksakt om sund mad, slankemad. Og ikke bare om at pøse løs
af tilfældige opskrifter eller madtitler.

Mvh. Lisbeth

Fra : Nette

Dato : 18-01-03 00:02

"w e b w o m a n" wrote in message

> jada.. det synes jeg også.
> Men det er ikke nok.

Hvorfor ikke?

> Nejda. Hvis det skal handle om at tabe sig, holde vægten eller leve sundt,
> er det ikke ligemeget, hvordan man tilbereder sin mad.

Nej, ikke hvordan MAN til bereder sig mad, men det er heller ikke det, jeg
siger. Jeg siger det er lige meget, hvordan de andre tilbereder deres.
Jeg er ikke et geni, men dog klog nok til at vide at div. fisk nok ikke er
stegt i stegemargarine samt at isen til dessert nok ikke lige er Caarte
do´r. Det er tilladt at tænke selv, eller spørge ind, hvis man er i tvivl
om, hvordan man lige laver en ret slankekkursvenlig.

> [...]
> Her handler det eksakt om sund mad, slankemad. Og ikke bare om at pøse løs
> af tilfældige opskrifter eller madtitler.

Jeg vil da gerne inspireres til at lave slankemad. Og det synes jeg da klart
at denne tråd byder på. Det lyder da til at være ret sund mad det meste af
det.
Det er begrænset hvor mange der har skrevet om flødesovs, svinefrikadeller
osv. men at der er nogle der gør det, viser jo også kun, en anden side af en
slankekur: At man skal tillade sig selv at falde i en enkelt gang imellem,
sådan det hele ikke går op i kalorietælling og diætkost.

Nette

Fra : w e b w o m a n

Dato : 18-01-03 00:42

> Hvorfor ikke?

Det er ikke gruppens formål bare at "give en masse gode ideer".
Derfor er det heller ikke nok, at et indlæg giver dig gode ideer - det
bliver det ikke i sig selv relevant af.

> Jeg vil da gerne inspireres til at lave slankemad.
> Og det synes jeg da klart at denne tråd byder på.

Man kan sagtens inspireres af et indlæg, der er off topic.
Det bliver indlægget ikke OK af.

En opskrift, der har en fedtenergiprocent på 50 kan sagtens inspirere mig
til en fedtfattig udgave .... men den fede opskrift er ikke desto mindre i
strid med gruppens formål og regler.

Mvh. Lisbeth

Fra : RuneR \(TDM850\)

Dato : 18-01-03 20:22

w e b w o m a n wrote:
> [...]
> mig til en fedtfattig udgave .... men den fede opskrift er ikke desto
> mindre i strid med gruppens formål og regler.

Jeg forstår slet ikke at du kan vende dette til at være noget negativt ????

Det jeg synes der er aller sværest ved at holde kuren, er at finde på noget
mad der er sundt, ikke feder, men mindst af alt ikke er ens hver dag. Jeg
synes selv at jeg kører rundt i de samme 10-12 retter og det bliver ikke
særlig spændende i længden. Så det kan da kun være positivt at få nogle
inputs og gode ideer fra andre der sidder i samme situation.

Hvis du ikke føler at du mangler inspiration, hvorfor så igang med at læse
tråden og være negativ fra start ?

Måske har jeg misforstået noget... men handler det ikke om at finde de
positive tanker frem, og støtte hinanden lidt ?

Jeg hepper på jer alle sammen, og håber at i bliver ved med at poste "hvad
fik jeg til aftens igår" indlæg... mig hjælper det ihvertfald

/Bonnie

Fra : w e b w o m a n

Dato : 19-01-03 10:29

> Jeg forstår slet ikke at du kan vende dette til at være noget negativt
????

Og jeg forstår slet ikke, at du tror jeg opfatter "det fik jeg i aftes" som
negativt *S*

At jeg mener det ikke hører hjemme her, betyder jo ikke nødvendigvis, at jeg
så synes det er negativt.

> Måske har jeg misforstået noget... men handler det ikke om at finde de
> positive tanker frem, og støtte hinanden lidt ?

Det er fint at støtte hinanden - men det behøver ikke indebære, at vi skal
nøjes med at være enige rygklappere.

> Jeg hepper på jer alle sammen, og håber at i bliver ved med at poste "hvad
> fik jeg til aftens igår" indlæg... mig hjælper det ihvertfald

Hvis svarene består af menutitler alene, har jeg sørme svært ved at se
relevansen herinde. Og vil man have menu-tiler for at blivce inspireret, så
findes der jo tonsvis af sider på nettet, hvor man kan få hjælp og blive
inspireret.

Hvis man er ligeglad med, om det er kalorielet, om fedtenergiprocenten er
lav etc. - men bare vil have opskrifter og madtitler i hobetal - så er
dk.kultur.mad+drikke en særdeles glimrende gruppe til formålet.

Et andet glimrende sted at få inpiration til aftensmaden er her:
http://www.dk-kogebogen.dk/kostformer.php

Vil du kunne indtaste de ingredienser, du godt kunne tænke dig er med i
menuforslagene, så prøv her:
http://madogvin.sol.dk/

Ønsker du det fedtfattigt, så kig her:
http://www.dk-kogebogen.dk/fedtfattig.php

Uanset hvilken type mad/kur du gerne vil inspireres til, findes der
millioner af menuer og opskrifter online - få klik væk. *S*

Mvh. Lisbeth

Fra : Nicolai

Dato : 19-01-03 13:46

> Uanset hvilken type mad/kur du gerne vil inspireres til, findes der
> millioner af menuer og opskrifter online - få klik væk. *S*

Er det så dit argument for at vi skal begrænse os selv?

Fra : w e b w o m a n

Dato : 19-01-03 14:40

> Er det så dit argument for at vi skal begrænse os selv?

Hvis det, at tingene findes andre steder skal bruges som argument for at
begrænse sig selv, kunne vi lige så godt lukke denne gruppe. Og mange andre.
Så nej... det er indlysende, at det derfor ikke er ment sådan.

Det var ment som et hjælpende forslag til dem, der efterlyser inspiration
til, hvad man skal spise.

Mvh. Lisbeth

Fra : Anita

Dato : 19-01-03 16:34

"w e b w o m a n" <anaeitis_nospam @pc.dk> skrev

> Det var ment som et hjælpende forslag til dem, der efterlyser inspiration
> til, hvad man skal spise.
>
> Mvh. Lisbeth

Der er bare stor forskel på at høre helt konkrete personer, som man _ved_
sidder i den anden ende, med lignende "problemer" som en selv, komme med
disse forslag, frem for en eller anden fin diætist, der foreslår noget på en
hjemmeside.

Jeg synes værdien i at høre noget fra "folket på gaden" er mindst lige så
stor, som at høre noget fra folk, der er uddannede og har en faglig viden.
Jeg ser ingen problemer i det, så længe man ved, hvem man taler med, så man
kan forholde sig til om deres udsagn er baseret på erfaringer eller
forskning, for at skitsere det lidt sort/hvidt.

Men du kan måske kun acceptere 100% korrekte og veldokumenterede
beskrivelser/svar, hvor der er ikke plads til folks personlige mening,
erfaring eller lign.? Det ville blive en meget kedelig nyhedsgruppe efter
min mening.

Venligst Anita

Fra : w e b w o m a n

Dato : 23-01-03 21:03

"Anita" <anita@*slet*stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> disse forslag, frem for en eller anden fin diætist, der foreslår noget på

Synes det er noget sludder den der med, at folk helst skal have været fede
før man kan bruge deres viden og mening om at tabe sig.

Skal bedemanden have været død og begravet, før du synes, han kan sit kram?
*S*

> Jeg synes værdien i at høre noget fra "folket på gaden" er mindst lige så
> stor, som at høre noget fra folk, der er uddannede og har en faglig viden.

"Folket på gaden" spreder ekstremt mange myter og enormt meget sludder *S*

> [...]
> beskrivelser/svar, hvor der er ikke plads til folks personlige mening,
> erfaring eller lign.? Det ville blive en meget kedelig nyhedsgruppe efter

For min skyld må man gerne mene, at æbleeddike smager godt og at
blodttypediæten er spændende. Men vil man hævde, at de to ting er gode kure
til folk, der vil tabe sig, er jeg anderledes skeptisk.

Mvh. Lisbeth

Fra : Anita

Dato : 24-01-03 13:45

"w e b w o m a n" skrev

> Synes det er noget sludder den der med, at folk helst skal have været fede
> før man kan bruge deres viden og mening om at tabe sig.

Det sagde jeg faktisk ikke. Jeg understreger bare at det ikke er det samme
at tale med helt alm. folk som med fagkundskaben. Hvis det var nok at tale
med fagkundskaben kunne vi jo droppe alt hvad der hedder støttegrupper og
bare ansætte læger, psykologer, diætister o.l.

> Skal bedemanden have været død og begravet, før du synes, han kan sit
kram?
> *S*

Nej, men han skal have erfaring med at håndtere mennesker, der lige har
mistet. Det er ikke noget man kan læse sig til i bøger, eller man bare pr.
definition kan. Desuden synes jeg slet ikke det kan sammenlignes.

> "Folket på gaden" spreder ekstremt mange myter og enormt meget sludder *S*

Det er meget muligt, men det gør fagkundskaben også.
Hvor ofte hører vi ikke om den ene og den anden undersøgelse om hvad vi må
spise og ikke spise. Hvis vi skulle lytte til det hele, måtte vi vel næppe
spise noget som helst. Man må lære at sortere i informationssamfundets
overflod.

> [...]
kure
> til folk, der vil tabe sig, er jeg anderledes skeptisk.

Enig. Men det er slet ikke det jeg opponerer imod. Du flyver op og pisker en
stemning så snart folk skriver det mindste. Det synes jeg skaber en dårlig
stemning, som kan påvirke folk til ikke at skrive herinde, hvilket jeg synes
er ret uheldigt.

Det er fint at uddybe mangelfulde kommentarer, hvis du ligger inde med en
viden, som andre ikke gør. Men det virker til tider som om du hellere så at
folk, der ikke har samme viden som dig, holdt deres mund. Og DET bryder jeg
mig ikke om.

Det virker også som om du tror at folk ikke kan tænke selv. Når folk himler
op om, hvor godt det er "at spise efter sin blodtype", så stol da på at det
er voksne mennesker, der kan tænke selv, der læser herinde. Jeg kan som
regel vurdere om det lyder som sludder, erfaring eller videnskab, og det
tror jeg bestemt også de fleste andre kan. Kniber det med at vurdere det,
kan man jo spørge ind til det...

/Anita

Fra : w e b w o m a n

Dato : 24-01-03 14:06

"Anita" <anita@*slet*stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Du flyver op og pisker en
> stemning så snart folk skriver det mindste.

Nope.. men jeg flyver op, når jeg synes folk skriver sludder, myter eller
ikke respekterer reglerne.

> Men det virker til tider som om du hellere så at
> folk, der ikke har samme viden som dig, holdt deres mund. Og DET bryder
jeg
> mig ikke om.

Du tager fejl. Og det vil du kunne se i flere tilfælde. Senest i forbindelse
med debat om lowcarb-diæten.

> Når folk himler op om, hvor godt det er "at spise efter sin blodtype", så
stol da på at det
> er voksne mennesker, der kan tænke selv, der læser herinde.

Det ER ikke altid at voksne menneske selv kan tænke sig frem til svarene -
det kræver ofte en viden, som folk ikke nødvendigvis har. Kunne folk tænke
selv, ville de ikke hoppe på blodtypediæten!

> Jeg kan som
> regel vurdere om det lyder som sludder, erfaring eller videnskab, og det
> tror jeg bestemt også de fleste andre kan.

Læs indlæggene i denne gruppe og det er tydeligt, hvor mange der IKKE kan
skelne.

> Kniber det med at vurdere det,
> kan man jo spørge ind til det...

Og svare og debatere. Og det er, hvad vi gør her.

Mvh. Lisbeth

Fra : Anita

Dato : 24-01-03 15:44

"w e b w o m a n" skrev

> Det ER ikke altid at voksne menneske selv kan tænke sig frem til svarene -
> det kræver ofte en viden, som folk ikke nødvendigvis har. Kunne folk tænke
> selv, ville de ikke hoppe på blodtypediæten!

Og hvor mange gør det? Ganske få vil jeg tro. Og dem kan hverken du eller
jeg overbevise med nok så megen fakta, om at det er noget sludder. Der
handler det om tro, ikke om viden..

> Læs indlæggene i denne gruppe og det er tydeligt, hvor mange der IKKE kan
> skelne.

Det kommer nok an på øjnene der ser...

De eneste jeg kan se, der har svært ved at skælne, er dem der tjener penge
på at sælge piller og andet skidt til folk. Vi almindelige dødelige er bare
nysgerrige...det betyder ikke vi hopper på alt, hvad folk påstår er godt.

> Og svare og debatere. Og det er, hvad vi gør her.

Jeg føler bare ikke, at du svarer og debaterer - du dikterer. Det er muligt
at det bare er mig. Men tænk over, hvordan du virker på nye deltagere, når
du tråd efter tråd hakker på folk. Er det ikke det ene der er galt, så er
det noget andet. Hvad med at give folk en chance...?

Regelrytteri kan være ok, men det kan så sandelig også blive en pestilens,
hvis det overdrives.

/Anita

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 24-01-03 18:06

> [...]
> du tråd efter tråd hakker på folk. Er det ikke det ene der er galt, så er
> det noget andet. Hvad med at give folk en chance...?

Jeg er SÅÅÅ ENIG med dig og tror faktisk der er en del mennesker herinde der
er blevet træt af webwomans kommentar....

Fra : w e b w o m a n

Dato : 24-01-03 19:44

"Joakim Lauridsen" <agjo@li.is> skrev i en meddelelse

> Jeg er SÅÅÅ ENIG med dig og tror faktisk der er en del mennesker herinde
der
> er blevet træt af webwomans kommentar....

Det tror jeg, du har helt i. *S*

Mvh. Lisbeth

Fra : w e b w o m a n

Dato : 24-01-03 19:43

"Anita" <anita@*slet*stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> "w e b w o m a n" skrev

> Og hvor mange gør det? Ganske få vil jeg tro.

Ganske givet.

> Og dem kan hverken du eller
> jeg overbevise med nok så megen fakta, om at det er noget sludder.

Nej sikkert ikke. Men det betyder jo ikke, at alt er lige godt eller lige
rigtigt.

> Jeg føler bare ikke, at du svarer og debaterer - du dikterer.

Jeg kan ikke diktere nogen noget.
Men jeg forsøger at udtrykke mig klart og utvetydigt og jeg ved godt, at det
generer mange.

> Men tænk over, hvordan du virker på nye deltagere,

Ja.. det har jeg tænkt på. Men jeg ser faktisk ingen grund til at ændre på
min stil. Kan man ikke tåle debat og uenighed, skal man ikke deltage i
nyhedsgrupperne.

> når du tråd efter tråd hakker på folk.

Jeg debatterer. Jeg hakker ikke på folk! Jeg sparker til bolden, ikke til
manden!

> Hvad med at give folk en chance...?

Folk har chancen. Det er bare at tage den!

> Regelrytteri kan være ok, men det kan så sandelig også blive en pestilens,
> hvis det overdrives.

Regelbrud er en pestilens, hvis de overdrives.
Og jeg tror regelbrud begrænses ved at nogen gør opmærksom på de regelbrud,
der forekommer.

Mvh. Lisbeth

Fra : Anita

Dato : 25-01-03 00:51

"w e b w o m a n" skrev

> Ganske givet.

Så du giver mig ret? Hvorfor så piske stemningen, hver gang nogen siger
noget? Jeg forstår det ganske givet ikke. Men jeg kunne have en ide om, at
det måske ligger dig lidt ekstra på sinde, idet du har et særligt "ejerskab"
til denne gruppe, eller hvad?

> Nej sikkert ikke. Men det betyder jo ikke, at alt er lige godt eller lige
> rigtigt.

Absolut. Men hvorfor spilde sit liv på at forklare de religiøse, at det er
noget sludder?

> Jeg kan ikke diktere nogen noget.

Det ved jeg godt, men det virker sådan. Du kaster reglerne i hovedet på
folk, bare de siger bøh. Og det er ikke just på en venlig måde. Som jeg ser
det.

> Men jeg forsøger at udtrykke mig klart og utvetydigt og jeg ved godt, at
det
> generer mange.

Tja... man kan også udtrykke sig klart, men venligt. Man kan også vejlede
eller uddybe folks indlæg på en venlig måde.

> Ja.. det har jeg tænkt på. Men jeg ser faktisk ingen grund til at ændre på
> min stil. Kan man ikke tåle debat og uenighed, skal man ikke deltage i
> nyhedsgrupperne.

Så der skal ikke være plads til os alle? Almindelig høflighed er da ikke
forbudt bare fordi man sidder bag en skærm. Det er fint nok at minde folk om
reglerne nu og da - in case they forget. Men i næsten hver eneste tråd er
der irettesættelser fra din hånd...

> Folk har chancen. Det er bare at tage den!

Klart. Du har ret og jeg ta'r fejl. *suk*

> Regelbrud er en pestilens, hvis de overdrives.
> Og jeg tror regelbrud begrænses ved at nogen gør opmærksom på de
regelbrud,
> der forekommer.

Selvom der er 27 fartskilte på vejen, kører folk stadig for stærkt. Wonder
why...

/Anita

Fra : w e b w o m a n

Dato : 25-01-03 17:30

> Så du giver mig ret? Hvorfor så piske stemningen, hver gang nogen siger
> noget?

Om der er få eller mange, der hopper på myter, fejloplysninger eller sludder
synes jeg bestemt ikke er at argument for at lukke øjnene for myter om
ernæring og slankekure. Når jeg reagerer på en ting sidder jeg ikke og
forsøger at gætte mig frem til, om der er mange eller få, der tror dit eller
dat. Det betragter jeg som helt uden betydning.

> Jeg forstår det ganske givet ikke.

Det behøver du vel heller ikke..... at forstå mig? *S*

> Men jeg kunne have en ide om, at
> det måske ligger dig lidt ekstra på sinde, idet du har et særligt
"ejerskab"
> til denne gruppe, eller hvad?

Jeg deltager flittigt i de grupper/emner jeg er engageret i - helt uanset
jeg har været med til at oprette dem eller ej. Min stil og mit engagement er
det samme i de grupper, jeg er med i.

Der er i hvert fald to grupper ud over denne som jeg var meget aktivt med
til at oprette, men som jeg slet ikke deltager i mere. Og så er der en
stribe, som jeg har været lidt mindre engageret i og som jeg heller ikke
nødvendigvis deltager i.

Mit engagement i en gruppe afhænger med andre ord ene og alene af min
aktuelle interesse for emnet - ikke overhovedet af, om jeg har været med til
at oprette den.

> Absolut. Men hvorfor spilde sit liv på at forklare de religiøse, at det er
> noget sludder?

Jeg spilder ikke mit liv *S*

Og jeg betragter det ikke som spild af tid at debattere på usenet. Jeg synes
det er underholdende og lærerigt og inspirerende.

> Det ved jeg godt, men det virker sådan. Du kaster reglerne i hovedet på
> folk, bare de siger bøh. Og det er ikke just på en venlig måde. Som jeg
ser
> det.

Jeg tror jeg har postet gruppens regler 2 gange i den tid, den har
eksisteret.
Og jeg kaster ikke enkelt-regler i hovedet af folk fordi de siger bøh - men
kun i nogle af de tilfælde, hvor reglerne brydes. Det er ikke altid jeg
gider eller har tid til at reagere.

> Tja... man kan også udtrykke sig klart, men venligt.

Jeg synes bestemt ikke, jeg er uvenlig!!!

Men visse synes, det ER uvenligt at være uenig og jeg deltager oftest i en
debat, når jeg enten er uenig eller når jeg er nysgerrig og spørger til
uddybende viden om emnet.

Derudover er jeg en af dem, der er ret flittig til at svare på spørgsmål og
hjælpe, når jeg kan.

> Man kan også vejlede
> eller uddybe folks indlæg på en venlig måde.

Kig på min reaktion til René, da han postede en fed opskrift! Den er ret
typisk for, hvordan jeg reagerer på regelbrud.

Jeg skrev:

"Det overrasker dig vel ikke, at jeg minder dig om, at opskrifter, der
postes
her, bør have en fedtenergiprocent på under 30%"

Hvis du synes det er en uvenlig måde, er jeg oprigtigt talt stærkt
forbløffet!

> Så der skal ikke være plads til os alle?

Der ER plads til alle - men ikke plads til alt!

> Almindelig høflighed er da ikke
> forbudt bare fordi man sidder bag en skærm.

Jeg er i den grad høflig. Jeg er meget kontant og meget direkte - men
bestemt et af denne verdens mest høflige og hjælpsomme mennesker.

Og når det gælder min færden i nyhedsgrupperne, så forfalder jeg - i
modsætning til mange andre - ekstremt sjældent til at gå efter personen, men
altid kun efter sagen. Så jeg forstår faktisk ikke overhovedet, hvad der
dog får dig til at mene, at jeg ikke udviser almindelig høflighed. Hvis det
da ER det, du mener.

> Men i næsten hver eneste tråd er
> der irettesættelser fra din hånd...

Jeg tror, du ser irettesættelser selv når der ikke er nogen *S*

Mvh. Lisbeth

Fra : Anita

Dato : 25-01-03 19:24

"w e b w o m a n" skrev

> Jeg tror, du ser irettesættelser selv når der ikke er nogen *S*

Ja, det er helt klart bare mig...

Jeg ville gerne sætte mig til at finde alle de steder, jeg mener det bliver
for meget, men jeg har desværre ikke tid til det.

over and out
/Anita

Fra : w e b w o m a n

Dato : 25-01-03 23:22

> Jeg ville gerne sætte mig til at finde alle de steder, jeg mener det
bliver
> for meget, men jeg har desværre ikke tid til det.

Kan godt forstå du står af nu. Det ville blive som at lede efter nålen i
høstakken.

Mvh. Lisbeth

Fra : Anita

Dato : 26-01-03 13:55

"w e b w o m a n" <anaeitis_nospam @pc.dk> skrev

> Kan godt forstå du står af nu. Det ville blive som at lede efter nålen i
> høstakken.

Så er det en høstak med en del nåle vil jeg mene. Jeg gider bare ikke bruge
en time eller mere på at sidde og finde gamle indlæg fra din hånd, til at
understrege, hvad jeg mener, for jeg fornemmer at du hverken kan eller vil
forstå.

Jeg mener blot at denne gruppe kunne være ti gange federe at diskutere i,
hvis stemningen var bare en anelse afslappet. Ikke dermed sagt, at man bare
skal skrive om alt mellem himmel og jord.

Når jeg siger at du dikterer istedet for at diskutere, er det dels fordi at
du dunker folk i hovedet med reglerne gang på gang, ligesom at du ikke
helmer før du får ret. Hvorfor ikke bare fremføre sin pointe og så lade det
blive ved det? Hvorfor blive ved og ved indtil diskussionen går i hårdknude?
Tråden der står stærkest i min hukommelse er "Sabinas suppekur", hvor det
gik helt over gevind, efter min mening.

Jeg skal ikke bestemme, hvordan tingene skal foregå her, men jeg kan godt
lide, at der er plads til alle og ikke blot dem der råber højest.

/Anita

Fra : Nicolai

Dato : 19-01-03 18:10

> [...]
andre.
> Så nej... det er indlysende, at det derfor ikke er ment sådan.

Godt så.

> Det var ment som et hjælpende forslag til dem, der efterlyser inspiration
> til, hvad man skal spise.

Personligt, så fandt jeg da de fleste af indlæggende om hvad folk spiste,
som ganske inspirerende. Jeg har da selv fået et par ideer ud fra den debat.
Så derfor betragter jeg den som ganske relevant.

Men nok om det, ellers risikerer det bare at ende i ordkløveri.

Fra : tanjakj

Dato : 13-01-03 09:34

"RuneR \(TDM850\)" skrev d. 11-01-03 21:52 dette indlæg :
> Jeg har set den kører på mad+drikke - Men skal vi ikke starte den her
også ?

> Hvad fik du at spise til aftensmad i går ?
>
> /Bonnie

Vi fik mørbrad steaks og ovnbagte kartofler, min kæreste fik bearnaise
sauce til og jeg lavede en god fromage frais dressing til med ´masser af
hvidløg. Dertil fik vi løg og champignon med hvidløg....så vi lugter
ikke så godt i dag

Tanja

http://www.kandu.dk/

Fra : Jens Jensen

Dato : 14-01-03 14:40

"RuneR (TDM850)" <ruro@get3net.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har set den kører på mad+drikke - Men skal vi ikke starte den her også
?

> Hvad fik du at spise til aftensmad i går ?

Jeg fik rokkefinne-filet stegt på en pande, og en gang letkogte blomkål,
broccoli og gulerødder samt en afkølet god årgangs-aqua.