Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Matrox G400 vs. Matrox G400MAX
Fra : Simon Walther-Larsen

Dato : 11-01-03 19:00

Vil jeg kunne se nogen forskel på TV-billedet, hvis jeg anvender et Matrox
G400 fremfor et G400MAX.
Har fået et godt tilbud på et G400, men jeg vil ikke købe, hvis TV-out
kvaliteten ikke er lige så god som G400MAX.

--
Simon Walther-Larsen
Haderslev, Sdr. Jylland, Denmark

Fra : JRS

Dato : 11-01-03 19:30

"Simon Walther-Larsen" <"walther[FJERNES]"@larsen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Har fået et godt tilbud på et G400, men jeg vil ikke købe, hvis TV-out
> kvaliteten ikke er lige så god som G400MAX.

Der er overhovedet ingen forskel .. Det eneste der er MAX ved MAX udgaven er
at GPU'en kører med en smule højere clockfrekvens .. Dette gør KUN en
forskel ved 3D spil, og dette er vist heller ikke særlig meget ..
Desuden har max modellen for det meste blæser på, hvor den alm ikke har..

MVH
JRS

Fra : Madsen

Dato : 12-01-03 02:26

Esben skrev:

> Spørgsmålet er om den sekundære RAMDAC overhovedet kører hurtigere på
> MAX versionen.

Der står noget om det her:
<http://www.combatsim.com/htm/aug99/g400-max.htm#cont>

| In order to use the second display output, which is a VGA out from
| the G400 MAX, you must hook up a second monitor or use the adapter
| provided. The adapter has an S-video out or a composite out.
|
| There is a limitation here, however, since the second display does
| not connect to the 360MHz RAMDAC. Instead, the onboard Cathode Ray
| Tube Controller manages the second display output via the MGA-TVO
| chip for analog signals. The second display device is limited to
| 1024x768 for TV and 1280x1024 for a monitor.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 11-01-03 19:55

JRS skrev:

> Der er overhovedet ingen forskel .. Det eneste der er MAX ved MAX
> udgaven er at GPU'en kører med en smule højere clockfrekvens ..

Enig, men er der ikke også noget med at Max-udgaven har en højere
frekvens på RAMDAC'en end det almindelige G400 har? Som jeg husker
det så kører G400 med en RAMDAC på 300 Mhz og G400 Max med 360 Mhz
(?).

Ikke fordi at jeg vil påstå at det gør nogen forskel på kvaliteten
af billedet på et tv, men alt andet lige så giver en højere frekvens
på RAMDAC'en vel et "renere" signal, som nok mest kan ses på en
kvalitetsmonitor i de høje opløsninger. Det vil med næsten 100 %
sikkerhed ikke kunne ses på billedet som sendes over til tv'et.

Madsen.

Fra : Henrik Dissing

Dato : 11-01-03 20:50

On Sat, 11 Jan 2003 19:55:16 +0100, Madsen wrote:

> [...]
>frekvens på RAMDAC'en end det almindelige G400 har? Som jeg husker
>det så kører G400 med en RAMDAC på 300 Mhz og G400 Max med 360 Mhz

Korrekt.

Venlig hilsen
Henrik Dissing

Fra : Esben

Dato : 12-01-03 00:58

> [...]
> frekvens på RAMDAC'en end det almindelige G400 har? Som jeg husker
> det så kører G400 med en RAMDAC på 300 Mhz og G400 Max med 360 Mhz

Korrekt.

Fra : Uni Bull

Dato : 11-01-03 19:55

Simon Walther-Larsen wrote:
> Vil jeg kunne se nogen forskel på TV-billedet, hvis jeg anvender et
> Matrox G400 fremfor et G400MAX.
> Har fået et godt tilbud på et G400, men jeg vil ikke købe, hvis TV-out
> kvaliteten ikke er lige så god som G400MAX.

Der er kun en marginal 3D-hastighedsforskel på de to kort.
Der er ingen forskel på TV-out!
--
Uni Bull
København K

Fra : Simon Walther-Larsen

Dato : 11-01-03 20:07

On Sat, 11 Jan 2003 19:55:27 +0100, Uni Bull wrote:

> Der er kun en marginal 3D-hastighedsforskel på de to kort.
> Der er ingen forskel på TV-out!

Mange tak - den skal bruges til TV-maskine.