Hvordan spiser man et granatæble?
Fra : Thomas Hjort

Dato : 11-01-03 17:36

Dumt spørgsmål, men jeg har ikke prøvet dem før. For noget tid siden var der
en der roste granatæbler til skyerne, men skrev ikke hvordan man spiste dem.
Ligesom et alm. æble??

Mvh Thomas

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 11-01-03 17:44

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercity.dk> writes:

> Dumt spørgsmål, men jeg har ikke prøvet dem før. For noget tid siden var der
> en der roste granatæbler til skyerne, men skrev ikke hvordan man spiste dem.
> Ligesom et alm. æble??

Det blev også nævnt i tråden. Prøv google groups. Det var noget med at
spise kernerne med ske, vist nok.

Mvh Trine

http://www.usenet.dk
http://www.triane.dk, juletræer, dekorationsmateriale og julebutik

Fra : Nette

Dato : 11-01-03 22:04

"Trine Kornum Christiansen" wrote in message
> Det blev også nævnt i tråden. Prøv google groups. Det var noget med at
> spise kernerne med ske, vist nok.

Lige præcis...skær dem midt igennem og spis dem med en ske....

Nette

Fra : zcully

Dato : 11-01-03 22:53

"Nette" <nettesnetpost@hotmail.com> wrote in message

> "Trine Kornum Christiansen" wrote in message
>
> Lige præcis...skær dem midt igennem og spis dem med en ske....
>
> Nette

Øv det smager ikke ret godt

Fra : Nette

Dato : 11-01-03 23:16

"zcully" wrote in message

> Øv det smager ikke ret godt

Nej, det er surt ikke? Så er du nok lige så uheldig som jeg, der åbenbart
altid har endt op med de sure af slagsen. Der var flere herinde der, sidste
gang vi havde emnet oppe, fortalte at det smagte himmelsk....

Nette

Fra : Tanya

Dato : 23-01-03 01:41

Jeg har set Jamie Oliver bruge dem i salat. Skær dem over på midten og tag
en træske og bank på skallen så ryger de ud uden at du skal stå og grave
efter dem. Jeg er enig med dig - alene smager de ikke så godt, men prøv dem
i salaten (desuden giver de også en ret god farve til en grøn salat).

VH
Tanya

Fra : Hans Paulin

Dato : 23-01-03 12:06

Tanya wrote:
> alene smager de ikke så
> godt

....det kan de nu altså sagtens gøre - men smag og behag...
Hans

Fra : lise hansen

Dato : 23-01-03 16:30

Her er en rigtig lækker opskrift på en dessert med granatæblekerner:

15 appelsiner
4-5 nelliker
125 gr. sukker
1/4 liter vand
frisk ingefær (3-4 flager)
granatæblekerner

Vand, sukker og nelliker koges 20-25 min. Hældes over appelsinerne, der er
skåret i tern. Ingefær lægges ved. Trækker 1 døgn (ingefæren skal dog
fjernes efter ca. 12 timer). Pyntes med granatæblekerne og serveres med
flødeskum