Radeon 9500 pro
Fra : HX

Dato : 11-01-03 17:38

Hej i NG.

Hvilke af disse 3 producenters Radeon 9500 pro kort, har den bedste
video/TV-Out kvallitet?

Anextek S-Media 1799,-
Point of View 1695,-
Sapphire 1699,-

Grunden til at jeg spørger, er at jeg ved fra Geeforce kort, at der er stor
forskel på producenternes 2D kvallitet og nok især tv-out kvalliteten.
Hvilket af de tre ovenstående kort skal jeg vælge, for at opnå bedste video
kvallitet?
Og er der nogle af disse korts blæser der støjer ubehageligt meget?
Er det en ide at vælge et Radeon 9500 (ikke pro) der vist nok har passiv
køler?
Håber at der herinde er en som har afprøvet lidt af hvert, og som kan
anbefale mig det bedste kort.
(Havde nok købt et Matrox, hvis jeg ikke osse spillede så meget)

Venlig hilsen

HX

Fra : rhexis

Dato : 11-01-03 20:23

"HX" <hxmalm@tiscali.dk> wrote in message

> Hvilke af disse 3 producenters Radeon 9500 pro kort, har den bedste
> video/TV-Out kvallitet?
>
> Anextek S-Media 1799,-
> Point of View 1695,-
> Sapphire 1699,-

Jeg har bestilt et Sapphire, da det er dem der producerer kortene
for ATI. Der skulle ikke være den samme store forskel på et 'Built by
ATI' kort og et 'Powered by ATI' kort, som der har været tidligere.

Mht. til videoud kvaliteten kan du ikke rigtig sammenligne den med
(visse) nVidia korts problemer. Det tror jeg gælder alle de nævnte
kort.

> Og er der nogle af disse korts blæser der støjer ubehageligt meget?
> Er det en ide at vælge et Radeon 9500 (ikke pro) der vist nok har
> passiv køler?

Ikke med mindre du vil benytte dig af det (tvivlsomme) hack. Ikke-pro
udgaven er for langsom.

--
rhexis

Amazing improvised electric violin. Free
mp3s available. - http://solostring.com/

Fra : Rune Christiansen

Dato : 11-01-03 22:32

I modsætning til nvidia-kortene, betyder producenten ikke så meget for
kvaliteten af tv-out. Det har altid været samme gode kvalitet på kort med
Ati Chipset

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 11-01-03 23:41

HX wrote:
> Er det en ide at vælge et Radeon 9500 (ikke pro) der vist nok har
> passiv køler?

Det er vist kun 9000 serien.

/Mikael

Fra : Thomas

Dato : 12-01-03 00:42

Nope, Sapphire Atlantis (alle chipset) er med passiv køler. Og det ser
fornuftigt ud.
Thomas

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@removespamfilterpc.dk> skrev i en
meddelelse news:3e209d94$0$83353$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Fra : Kim

Dato : 12-01-03 10:58

"Thomas" <thomas@wonderfullspam.dk> wrote in message
> Nope, Sapphire Atlantis (alle chipset) er med passiv køler. Og det ser
> fornuftigt ud.

jeg tror sku ikke at de selv er klar over at det skal være uden køler ;)

http://www.sapphiretech.com/VGA/9500pro.asp

Fra : Thomas

Dato : 12-01-03 11:11

Der er to serier. Dem med passiv køler er ikke ude endnu, tror jeg nok. Men
det er en Zalman køler, der sættes på, så i princppet skulle man kunne gøre
det selv.
Thomas

Fra : Thomas

Dato : 12-01-03 11:15

Jeg medgiver, at det er lidt forvirrende. Jeg kan ikke helt genkende hvad
jeg læste før jul på deres hjememside.
Thomas

Fra : Joe Sandøe

Dato : 12-01-03 21:40

> [...]
Men
> det er en Zalman køler, der sættes på, så i princppet skulle man kunne

Hej Thomas
Lad os lige slå fast - Sapphire har kun lavet 1 Radeon kort, med passiv
køler og det hedder "ULTIMATE RADEON 9700 ATLANTIS PRO".

Dette kort er hvad jeg ved af, ikke kommet til landet endnu. Jeg har ringet
til dem som har rettighederne til at importere Sapphire kort d. 6/1-02, og
umiddelbart lød ham jeg snakkede med ikke interesseret i at tage netop dette
kort hjem, da han regnede med at prisen ville være for høj. Efter hvad jeg
har læst på udenlanske internetsider, skulle prisforskellen ikke være så
stor, men det har han jo nok mere forstand på end mig...
Pt. er der ingen ATI 9500 eller ATI 9500 Pro kort med passiv køler, hvad jeg
kender til, men man kan jo bare selv på montere en Zalman ZM80A-HP, på det
Radeon et eller andet kort man køber (som det også tidligere er forslået
i tråden)
VH Joe

Fra : Thomas

Dato : 12-01-03 13:37

http://www.theinquirer.net/?article=6745

Jeg vidste at jeg havde læst det!

Fra : Martin K

Dato : 12-01-03 11:53

HX wrote:
> Hej i NG.
> Anextek S-Media 1799,-
> Point of View 1695,-
> Sapphire 1699,-

Efter hvad jeg har læst tror jeg jeg vælger Sapphire. Jeg bestiller et
sådant i uge 5. Der har jeg nemlig vinterferie, og dejlig meget tid til at
rode med det i

--
Martin K

Fra : HX

Dato : 12-01-03 15:52

"Martin K" <kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> skrev i en meddelelse

> Efter hvad jeg har læst tror jeg jeg vælger Sapphire. Jeg bestiller et
> sådant i uge 5. Der har jeg nemlig vinterferie, og dejlig meget tid til at
> [...]
Det er bestilt. Tak for alle svar.
Tror nu også at et Sapphire er bedste køb.

HX

Fra : A. Aberin

Dato : 13-01-03 00:41

Er nogen som har fået et Sapphire Radeon 9500 PRO endnu og som derfor kan
svare på, om TV-out stikket kan bruges til SVHS eller ej?

Jeg spurgte SHG og de sagde følgende:
Der medfølger ikke noget kabel til S-VHS, kun komposit.
Der sidder et lidt specielt stik på grafikkortet, som det medfølgende kabel
skal tilsluttes for at der er en komposit udgang.

Men jeg har spurgt her i gruppen og nogle mener, at det noget specielle stik
netop passer til SVHS.
Nogle bud?
Jeg vil vildt gerne have sådan et kort, men det kræver, at det kan bruges
til SVHS.

Mvh. Alexander

Fra : Niels Bjørk Pedersen

Dato : 14-01-03 17:30

Jeg vil mene det passer - jeg selv har et Asus GF3Ti200 Deluxe med tv-out og
der er ingen problemer med svhs.
-Niels-
PS. har lige bestilt et Sapphire 9500pro !!

A. Aberin <aberin@tiscali.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e21fd01$0$223$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...